Wie het weet ?..........

Status
Niet open voor verdere reacties.

FraMat

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2002
Het probleem is het volgende,
Nadat ik problemen kreeg met opstarten heb ik mijn harde schijf geformateerd en opnieuw ingedeeld, dit ging (zij het vrij moeizaam) verder goed.
Tijden setup van Win98se krijg ik de foutmelding;
kan setup niet uitvoeren kan .cab van setup niet decomprimeren.
Ook met het instalatieprogramma van mijn harde schijf, een Maxtor diamond 8 40 GB, wil het niet lukken.
Alles lijkt verder in orde, de bios instellingen zijn oke en ook de schijf en andere onderdelen worden gevonden.
Maar setup blijft vastlopen.
Een collega die systeembeheerder is heeft er ook naar gekeken maar ook hij komt niet verder.
Volgens hem zit het probleem dieper.
Het kan in het geheugen zitten (ik heb 2 x128 mb pc133) of in de voeding of het moederbord.

Wie herkent dit probleem? En wie kan mij helpen te achterhalen waar de fout zit?

Zo te lezen,is er tijdens pationeren van de schijf iets niet goed gegaan!zou het gehele stuk nog eens overdoen,en kijk meteen even hoe de schijf zijn"fat 32"of "ntfs".
Verder raad ik je aan om even een andere windows schijf te gebruiken,dit wil ook nog wel eens helpen.

installatie

Kan ook liggen aan de Timingtijden van het hoofdgeheugen die verkeerd zijn. Stel deze in het BIOS eens op een grotere waarde (meestal bij "Chipset features" cq "Chip configuration") en probeer de setup nogeens.

Wie het weet?...........

De partities zijn wel goed, deze kan ik zien in de partitiegegevens, maar als je daarna moet gaan formateren loopt het soms vast.
Na enkele herhaalde pogingen is het toch gelukt.
De schijf zelf is ook goed deze is nieuw gekocht omdat ik dacht dat mijn vorige schijf wijle was.
Mij collega heeft de nieuwe schijf gechect en zeg ook dat alles in orde is en de partities er goed opstaan.
Zal wel even kijken of of de laatste tip van het geheugen werkt.

Wordt vervolgd.........

Een dergelijk probleem heb ik ooit opgelost door nogmaals FDISK op te starten en deze opnieuw te laten formateren.
Hierna weer een gewone format.

Wie het weet?...........

Het is gelukt,
Ik heb de Timingtijden van het hoofdgeheugen verhoogd en nogmaals met de maxtor diskette de schijf geinstaleerd enz.
Win98se setup gestart en klaar is'tie.
Allemaal bedankt voor de hulp, en tot de volgende aardbeving.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan