Wie is der bang voor de grote ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sith Warrior

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2001
Berichten
916
Wat ik me af vroeg he, na alle heibel rond al die p2p programma's zoals kazaa en andere varianten heeft het RIAA gedreigt de eindgebruiker te gaan aanpakken.

Vervolgens Lees je dat het verkeer met 1 % afneemt op bv het kazaa netwerk, dit was echter maar voor 1 dag, dag er op was alles weer als van ouds :eek:

Veel al speelt dit in de VS en in andere landen. Wat ik mij nu eigenlijk afvraagt is men hier bang voor zulke praktijken in Nederland (dus dat je leuke brief van BREIN krijgt ofzo met boete van hier tot en met tokio) of denkt men dat het niet zo een vaart zal lopen?

Ik zelf bv gebruik wel is kazaa, zelf share ik echter niks om dat je ip overal open en bloot te zien is en dit zo na te gaan is wat je shared. Je weet immers maar nooit??
 
Is het niet mogelijk om je IP te masken op Kazaa?
Het is niet zo aardig om wel van alles op te halen en niets te delen.
 
emm nou zo veel download ik nooit hoor, ik zet et meestal ook meteen weer uit als ik klaar ben, dus als iemand in die 10 min per week iets kan downloaden vin ik dat al heel knap :p

maar goed, dat bedoelde ik eig niet. Ik had et meer over de strekking: hoe denken jullie daar over? welke kant gaan we uit. Houd p2p netwerken op met bestaan (in de toekomst) krijgen we beveiligde p2p netwerken of gaan we op de huidige voet verder?
 
Hoeveel users heeft kazaa? Het is het meest gedownloade stukje software ooit, dus een heleboel.

Het is geen doen om al die afzonderlijke users aan te klagen. Dus ze pakken de 'big fishes' maar als kleine thuisgebruiker (die 10 minuten per week kazaa't ;)) loop je geen enkel risico...
 
Ik download bijna niks (zou wel meer willen maar tja modem he:() dus ik hoef nie bang te zijn voor die overlopers.

edit//
Dit staat op Home > Vraag en antwoord systeem > Zoeken > Zoek resultaat

Wie is der bang voor de grote .... Sith Warrior
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Dolfhin
edit//
Dit staat op Home > Vraag en antwoord systeem > Zoeken > Zoek resultaat

Wie is der bang voor de grote .... Sith Warrior
Huh? Dit volg ik niet helemaal :confused:
 
Geplaatst door meelman

Huh? Dit volg ik niet helemaal :confused:

Klik op www.helpmij.nl/forum op nieuwe berichten weergeven dan krijg je het scherm te zien met de nieuwste berichten. Scroll naar beneden totdat je in de eerste tabel (de titel van de vraag) : Wie is der bang voor de grote .... ziet staan kijk in de tweede tabel (auteur) en je ziet staan : Sith Warrior

De eerste ne tweede tabel staan naast elkaar dus staat er (tabel rand ff wegdenken) : Wie is der bang voor de grote ....(titel) Sith Warrior (auteur

Wie is der bang voor de grote Sith Warrior?
 
Geplaatst door Dolfhin
Wie is der bang voor de grote .... ziet staan kijk in de tweede tabel (auteur) en je ziet staan : Sith Warrior

ah, nu vat ik hem...

Ja sorry, ik ben niet meer zo snel zo laat op de avond....
 
Geplaatst door meelman

ah, nu vat ik hem...

Ja sorry, ik ben niet meer zo snel zo laat op de avond....

/me is niet zo duidelijk op de avond, nu valt het nog mee maar je moet me nie hebben na wat alchahol :) dan ben ik pas onduidelijk
anyway laten we weer on-the-topic gaan?
 
Geplaatst door Dolfhin

anyway laten we weer on-the-topic gaan?
prima :thumb:

En als het al zo ver zou komen dat mensen massaal aangeklaagd worden of boetes krijgen, wat denk je dan dat er gebeurt? Duizenden mensen die zo'n boete gaan aanvechten. Dat kost meer dan dat het oplevert... Bovendien lost aanklagen het probleem niet op. Het is geen aansporing aan mensen om cd's te kopen. Er wordt gewoon een andere manier gezocht om bestanden te delen. (zie post edwinus) Zo ging het ook met Napster.


Ik vind het trouwens nog steeds hun eigen schuld. De prijzen voor een cd zijn (althans in Nederland) veel te hoog...
 
Wohow... M'n KaZaA en mIRC (waarmee ik ook veel files download) staat werkelijk dag en nacht te downloaden.. ( :eek: ) Ik share ook veel.. Dus ehm.. 'k Denk dat ik wel mee zal gaan met de 'big fishes' :eek:
 
Peer 2 peer zal altijd wel blijven bestaan. Riaa.org kan wel met allemaal waarschuwingen komen, maar meestal zijn dit meer dreigingen. En als dit niet zo is, is de kans nog erg klein dat je ze pakken.

Check trouwens www.riaaa.org eens.
 
Ze kunnen natuurlijk nooit alles aanpakken.
Maar diegene ,die echt veel met peer 2 peer werken, worden wel degelijk aangepakt.
Maar ja, er zijn er zoveel .
Deze
is trouwens ook leuk.Denk alleen dat je er als Nederlander er weinig aan heeft.
 
Ik lag me meer rot om die dreigingen van hun, en al zouden ze het doen, ik zou gewoon doorgaan met p2p. Ik denk zelf dat er in de toekomst wel iets nieuws uitkomt zoals kazaa enz.


Als zei de prijzen goedkoper zouden maken, dan zal ik het misschien eerder in de winkel kopen, maar dat zullen ze toch wel niet doen.




Greetzz York
 
Ik vraag me het toch af, zo kan het toch niet door gaan. Alles wat uitkomt kwa films / software / muziek / games is instant te vinden op het internet. Dat kan toch nooit goed blijven gaan. Steeds meer mensen krijgen breedband en steeds meer mensen krijgen door hoe je dit snel en goed binnen kan halen.

Straks houden we nog 1 koper over van alles, die ript alles en wij downloaden alles :cool:
 
Geplaatst door Sith Warrior
Straks houden we nog 1 koper over van alles, die ript alles en wij downloaden alles :cool:
en dan gaan alle softwarebedrijven failliet en dan zijn we allemaal een stuk verder :rolleyes:

Dat downloaden heeft niet alleen maar voordelen...
 
Geplaatst door meelman

Ik vind het trouwens nog steeds hun eigen schuld. De prijzen voor een cd zijn (althans in Nederland) veel te hoog...

Je vergeet de prijzen voor games en dvd's. In china heb je een orginele pc game voor iets onder de 10 euro (met doos).

Die software bedrijven gaan echt nie falliet en ik blijf mooi door downloaden. Ik ben nog niet eens een small fish mensen zoals CiCi worden mss wel aangepakt maar ik maakt me nergens zorgen over

btw CiCi hoeveel mb's gebruik jij wel niet in de maand aan datalimiet.
 
Geplaatst door Dolfhin
Die software bedrijven gaan echt nie falliet en ik blijf mooi door downloaden. Ik ben nog niet eens een small fish mensen zoals CiCi worden mss wel aangepakt maar ik maakt me nergens zorgen over
nee, die plukken het geld van de boom af?? :confused:
Als niemand dat spel meer koopt, hoe willen ze dan ooit de ontwikkelingskosten terugverdienen??
Je vergeet de prijzen voor games en dvd's. In china heb je een orginele pc game voor iets onder de 10 euro (met doos).
ja, en voor de mensen daar ook veel te duur...

Ik vind spellen en DVD's trouwens ook aan de prijzige kant in Nederland...
 
Geplaatst door meelman

nee, die plukken het geld van de boom af?? :confused:
Als niemand dat spel meer koopt, hoe willen ze dan ooit de ontwikkelingskosten terugverdienen??

Als bedrijf kun je echt niet aankomen met gekopieerde software ware. Bedrijfen zullen die troep blijven kopen duur of niet.

Geplaatst door meelman

Ik vind spellen en DVD's trouwens ook aan de prijzige kant in Nederland...

www.dvdboxoffice.com > 45 euro amirikaanse import geen verzend kosten. Als je een omgebouwde consule hebt is dat zeker voordeliger (en vaak zien de NTSC games er nog beter uit ook)
We worden hier gewoon opgelicht. Ik heb rouge leader 2 voor de cubus gehaald in duitsenland net over de grens scheelde me een 10 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan