• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie kan beter of korter een formule bedenken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NuMan

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2005
Graag wil ik uitrekenen hoeveel werktijd er binnen een bepaalde tijd valt. Dit ivm berekening onregelmatigheidstoeslag. In kolom A begin werktijd en kolom B einde werktijd. In kolom C t/m M wil ik dan uitrekenen hoeveel van de gewerkte tijd er valt binnen de uren waarop onregelmatigheidstoeslag van toepassing is. Dat is ook aardig gelukt. Alleen vind ik mijn formules echt lang. Ik wil ook geen namen gebruiken, want deze formules wil ik voor verschillende werkbladen gebruiken.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?
- Een kortere formule ?
- Formule iets anders bedenken / formuleren?
- Formulenaam in elke werkblad gebruiken?
- Of iets anders
Bij deze wil ik degene die me aan de juiste formule kan helpen reeds hartelijk danken.

Groetjes, NuMan

Voorbeeld formules:
=ALS(EN($A4<=C$1;$B4>=C$2);C$2-C$1;ALS(EN($A4>=C$1;$B4<=C$2);$B4-$A4;ALS(EN($A4>=C$1;$A4<=C$2;$B4>=C$2);C$2-$A4;ALS(EN($B4>=C$1;$B4<=C$2);C$2-$B4;0))))
Zie verder bijlage

Laatst bewerkt:
Ik heb geen zin om de formule uit te pluizen...
Ziet er naar uit dat je kijkt welke uren buiten de normale uren vallen. Je kunt het ook omdraaien en totaal uren min uren binnen normale uren uitrekenen. Is wellicht korter omdat de normale uren een aaneengesloten blok zijn naar mijn vermoeden.

Bedankt voor meedenken !!!
Dat is niect echt opgelost, maar ondurtussen ben ik bijna klaar met mijn programma.
Tot Ziens !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan