Wie kan bij aub helpen met mijn router installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janine12

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2007
Hallo iedereen,
Ik heb echt hulp nodig want kom er totaal niet meer uit. Ik heb normaal ook verbinding via caiway, met een webstar modem. Tussen mijn webstar modem zit normaal al een router van sweex. Nu heb ik een draadloze router gekocht van sitecom namelijk een wl-173. Als ik de sweex router er tussen uit haal en de sitecom router er voor in de plaats zet, doet mijn internet het niet. Configureren lukt verder wel, maar ik kom het internet gewoon niet op. Ook als ik het probeer op mijn laptop lukt het niet. Ik heb via mijn laptop ook verbinding geprobeert te maken, maar ook dit doet hij niet. Hij vindt hem wel, maar ik heb alleen lokaal internet, dus ik kan het internet niet op. Ik heb een laptop van HP met windows vista. Ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk kan helpen.
Gr
Janine

Ik heb dit bericht al geplaatst in Sitecom WL 153 i.c.m. caiway, maar daar kreeg ik geen reactie.

Deze sitecom zal ongetwijfeld in een andere IP range zitten als de Sweex.

Misschien dat de firewall's op de PC's nog niet goed ingesteld staan en het IP van de Sitecom blokt.

Dat is per firewall verschillend. Bij Norton gaat dat weer anders dan bij Kaspersky om maar 2 fabrikanten te noemen.
Gebruik je eigenlijk wel een softwarematige firewall en welke.

Hoi,

Heb je al geprobeerd ALLES uit te zetten en opnieuw aan te sluiten?

Pc's uit
Router uit
Kabelmodem uit (dus stekker eruit)

Effe wachtuh ..............

Kabemodum erin en .... even wachten totdat deze VOLLEDIG on-line is (kan je zien aan de lampjes)
Router aan en opnieuw wachten tot deze helemaal klaar is met opstarten.
Hierna de pc's

Je kunt ook nog even kijken of de router een IP adres krijgt toegewezen van jouw provider.

Ik heb geen firewall ofzo geinstalleert, dus ik denk dat hij gewoon de standaart gebruikt. Bij de router kreeg ik een IP adres om de router de configureren, dit is verder ook gelukt. Maar mijn gewone pc werkt ook niet op de router. Ligt het misschien aan caiway en sitecom samen?

Nee, ok maar zowel vista als je router heeft een firewall. Zet die in je laptop eens uit.
Probeer het eerst met een kabel tussen je laptop en je router. Log in in je router, volg de wizzard en kijk of je internet verbinding hebt. Zoja, probeer het daarna draadloos!

succes!

Het lijkt me niet dat dit een conflict is met Caiway en Sitecom.

Ik heb even gezocht en Caiway is een kabelinternet leverancier, nou heb ik daar geen ervaring mee, maar ik ga er van uit dat het modem wat je dan meestal van de ISP krijgt voor de ( inbel ? ) verbinding zorgt en dat dit modem een ip adres uitdeelt richting router.

Hoe gebruik je de sitecom? Voorlopig bedraad of draadloos.
Ik zou het eerst bedraad proberen en als dit werkt naar draadloos.

Dat heb ik ook allemaal al geprobeert. Als ik op mijn laptop me firewall uitschakel, geeft hij aan dat hij geen verbinding kan maken omdat hij uitgeschakelt is. Verder kan ik wel de draadloze router vinden, maar geen verbinding maken. Me laptop geeft aan dat de dns instellingen misschien niet goed zijn, of de firewall. Als ik de firewall inschakel is het fout, maar als ik hem uitschakel ook. Ook erg vreemd is dat de draadloze router het bedraad niet doet op mijn gewone vaste pc. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen!

Ook erg vreemd is dat trouwens op andere plaatsen wel gewoon kan internetten, Net als bijvoorbeeld op school is overal draadloos internet, en heb ik verder geen problemen met internet.

Heb je wel de wizzard Nieuwe verbinding maken uitgevoerd voor de verbinding met de Sitcom

Met de gewone PC bedoelt u? Want dat heb ik namelijk wel gedaan, maar er zijn verder geen nieuwe instellingen. Alles is gewoon hetzelfde. Maar als er bij vorige router nooit problemen waren dan moeten die er nu in principe toch ook niet zijn? Ik weet wel dat ik toen ook heel veel problemen heb gehad met het installeren van de webstar modem. Daar konden zelfs mensen die er meer verstand van hadden niks mee. Heb iemand van caiway moeten bellen om het te komen installeren. Het staat nu alsvolgt : Webstar modem van caiway, router van sweex, utp naar de computer. Zodra ik de router van sweex vervang voor de draadloze router van sitecom, doet hij het al niet.

Als ik probeer verbinding te maken met de draadloze router via mijn laptop lukt dat verder wel, daar is het probleem dat hij de dns server niet kent. Iemand zei dat ik dan de vaste ip moet invullen, maar dat is toch gewoon 192.168.0.1? En dan ook een vaste dns server, maar welke is dat van caiway?

Welke firmware versie heeft die router?

En heb je het mac adres gekloont van de computer die aangemeld was bij Caiway.

Loop eens alle instellingen na met de manual erbij.

Overigens dien je ook de dns adressen van je ISP daar in te vullen.

Laatst bewerkt:
Ik heb de firmware al veranderd naar 1.30 want het was 1.28. Hoe kan ik mijn macinstellingen cloonen. Misschien een beetje dom, maar ik heb daar echt allemaal geen verstand van! Ik heb verder alles gedaan wat er in de handleiding staat, want zo uitgebreid is hij niet!

Als je bij SiteCom kon downloaden, had ik de manual al, maar helaas, de server ligt denkelijk plat.

Je dient wel de Engelstalige manual erbij te pakken, die installatiemanual is erg summier.

Clonen staat meestal bij de wan instellingen.

Overigens is de laatste firmware versie voor de WL 153, versie 1.45.

Hier staat wat ze hebben, alleen downloaden lukt momenteel niet.

Ik heb de manual, downloaden doet het weer.:)

Wat zie je bij "Internet Status", en bij "DHCP Client status" ?

Laatst bewerkt:
Ik ben momenteel op school dus weet uit me hoofd niet wat er dan staat. Ik kan me wel herrinneren dat er bij internet status lokaal stond. Waar kan ik de dhcp status vinden?

Nogmaals, loop de instellingen na met de manual in de hand, nu vraag je mij om het voor te lezen.:rolleyes:

En pas die firmware aan, die brengen ze niet voor niets uit, daar zou het ook nog aan kunnen liggen.

Oke nou in ieder geval bedankt, ik ga vanavond gelijk proberen of ik er dan wel uitkom en anders dan vraag ik het wel weer!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan