• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Wie kan dit verklaren?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Winkkie

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2019
Hallo,

Ik loop tegen het volgende aan en kan het niet verklaren wat er misgaat. Misschien dat jullie mij dit kunnen verklaren.

Het volgende:

Ik gebruik de volgende code(s)
Code:
=MAAND(VANDAAG())
=MAAND(VANDAAG())+1
Deze geven in het eerste geval netjes een 1 aan en beide tweede een 2. Echter als ik dit wil omzetten naar de maand via aangepaste eigenschappen naar "mmmm"
verschijnt er bij beiden januari i.p.v. januari en februari.

Kan iemand mij dit uitleggen?

m.v.g.
Winkkie

ik denk dat het misgegaan is bij het plaatsen van uw voorbeeld bestand.

Volgens mij:
+1 wordt bij VANDAAG opgeteld en het resultaat is dan 01/01 > 02/01 beide januari.

=VANDAAG()+5Geeft de huidige datum plus vijf dagen als resultaat. Als de huidige datum bijvoorbeeld 01-01-2012 is, is het resultaat van deze formule 06-01-2012.

Zonder voorbeeldbestand is het gissen naar de reden/bedoeling.

Laatst bewerkt:
Het enige dat =MAAND(VANDAAG())+1 doet is het verhogen van het terug gegeven nummer.
Dat doet niets met het verhogen van de datum.

de formule =MAAND(VANDAAG()) geeft als resultaat het cijfer 1.
In datum notatie van Excel wordt dit 1-1-1900.
(Excel datums beginnen bij 1 januari 1900)
het cijfer 2 wordt de datum 2-1-1900.

Als je vervolgens de celeigenschap op mmmm zet, krijg je (logischerwijs) voor beiden cellen 'Januari'

PHP:
=ZELFDE.DAG(VANDAAG();0)
en
PHP:
=ZELFDE.DAG(VANDAAG();1)
cel-eigenschap op "mmmm".

klopt idd edmoor.
want als ik de datum verander in de systeemklok na bv 4 november krijg ik netjes de desbetreffende maand te zien dus 11 en tel ik er 1 bij op komt er netjes 12 te staan i.p.v 5.

Ik denk eerder dat het te maken heeft met de aangepaste eigenschappen naar "mmmm"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan