• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie kan dit voor mij gecompliceerde probleem oplossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert2010

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
In de bijlage staat omschreven wat de bedoeling is, ik kom er niet uit.
Graag jullie hulp.

B.v.h.d.

Bijlagen

Door niet naar de 13 punten te kijken maar alleen naar het aantal punten.
In AB3 deze
PHP:
=ALS(C3>D3;1;0)+ALS(F3>G3;1;0)+ALS(I3>J3;1;0)+ALS(L3>M3;1;0)+ALS(O3>P3;1;0)+ALS(R3>S3;1;0)+ALS(U3>V3;1;0)
In AC3 deze
PHP:
=ALS(C3<D3;1;0)+ALS(F3<G3;1;0)+ALS(I3<J3;1;0)+ALS(L3<M3;1;0)+ALS(O3<P3;1;0)+ALS(R3<S3;1;0)+ALS(U3<V3;1;0)
In AD3 deze
PHP:
=ALS(C3=D3;1;0)+ALS(F3=G3;1;0)+ALS(I3=J3;1;0)+ALS(L3=M3;1;0)+ALS(O3=P3;1;0)+ALS(R3=S3;1;0)+ALS(U3=V3;1;0)

wat ook geschreven kan worden als:

Code:
[COLOR="#0000CD"]=(C3>D3)+(F3>G3)+(I3>J3)+(L3>M3)+(O3>P3)+(R3>S3)+(U3>V3)[/COLOR]

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, ik dacht de vraag opnieuw te moeten stellen!

Helaas ben ik te snel geweest om mijn vorige vraag als opgelost te melden.
Ik heb een nieuwe file toegevoegd met het probleem dat ontstaat als ik meer regels toevoeg.

Bijlagen

Misschien een lelijke oplossing maar als ik in de cellen van "aantal partijen gelijk (AC)" de code "-((AANTAL.LEGE.CELLEN(C8:V8)-6)/2)" aan het einde toevoeg, dan rekent excel correct het aantal gelijk gespeelde partijen uit en telt hierbij de lege velden niet meer mee.
De code die ik heb gekopieerd in dit bericht is in dit geval van rij 8 (Wim) maar als je de nummers achter de C en V aanpast voor de bijbehorende rij werkt het ook gewoon voor de andere rijen.

Wellicht is er een mooiere oplossing voor maar daar kom ik zo gauw niet op omdat er extra cellen in de rij staan die worden gebruikt als arcering.

Met vriendelijke groet,

Tip: zou je de vraag de volgende keer in het forum vakje willen stellen en niet in de bijlage; ik vermoed dat een probleem alleen op die manier zoekbaar blijft via de search functie van het forum....

Bedankt

Bedankt allemaal voor de oplossing en de goede raad!!
Weer een hele hoop geleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan