• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Wie kan me helpen met een overzicht maken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo peter, bedankt voor je poging maar de benadering is niet goed.

In week 43 heb ik 2 man personeel 1 nodig op test 1 die maken samen in de week 80 uur
In week 43 loopt ook test 2 ook daar heb ik 2 man personeel 1 nodig ook die maken samen 80 uur.
2 man maken 8 uur op een dag samen dus 16
16 x 5 dagen is 80 uur of te wel 40 uur per man
dat is dus 2 man 80 uur op test 1 en 2 man 80 uur op test 2 in week 43

is dus 4 man in week 43 die maken samen op de 2 projecten 160 uur

Bedank AHulpje, dit ziet er prima uit het overzicht ziet er precies zo uit als het bedoeld is.
prima werk zal morgen gaan testen.

Laatst bewerkt:
Hallo Ahulpje dit werk perfect op een paar dingen na.
de Macro overschrijft het heleblad waardaar ik niets kan toevoegen zoals de totalen bijvoorbeeld de gegevens moeten eigenlijk alleen in de kolommen A tot O komen Q mag natuurlijk ook maar die moet dan wel gevuld worden. het tweede wat fout gaat is de overgang van 2024 naar 2025 dan komen de week nr en jaar er niet meer goed in.
Verder lijkt het Perfect te werken.

Bijlagen

Weeknummer-jaar aangepast, totaaltelling kolom Q toegevoegd.
In de macro wordt ervan uitgegaan dat een medewerker iedere dag van de week werkt en iedere dag hetzelfde aantal uren draait (5 * de uren van maandag), geen idee of dat juist is.

Bijlagen

Hallo AHulpje je aan name boven is juist er wordt er vanuit gegaan dat 1 man 8 uur per dag maakt.

Ik heb de macro in het origineel geplakt om te testen ook hierin werkt het goed.
ik zie alleen dat er nog een toevoeging nodig is omdat er regelmatig een project is die uit twee delen bestaan extra werk zeg maar. Daar voor is nog een extra zoek optie nodig om deze ook mee te nemen in de berekening. In test1 heb ik deze er bij geplaatst kun je deze ook in de macro opnemen ?

Tevens heeft het origineel 4 tab bladen die niet mee moeten doen in de zoek functie kun je deze laten overslaan op een naam van het blad zeg maar blad1, blad2, blad3 en blad4 kan later de juiste naam er wel bij zetten.

Bijlagen

Begint het eventuele tweede deel van het project in dezelfde kolom als het eerste deel en met dezelfde datum?
En je komt straks niet op de proppen met een derde deel? :(

Ja begint ook in kolom B
Datum kan gelijk zijn maar kan ook een andere datum zijn, meer werk komt meestal later.
Nee er komt geen derde deel :)

kun je nog eens kijken naar de mogelijkheid om blad totaal niet helemaal te wissen maar alleen tot kolom Q

Laatst bewerkt:
Op project "Test 1" worden op maandag 2-12-2024 10 medewerkers ingezet, de rest van de week maar één. Hoe daar mee om te gaan?

Deze versie neemt ook een eventueel tweede deel mee:

Bijlagen

Die 10 man waren gewoon een test .
Maar als dat de praktijk zou zijn moet hij die 10 man gewoon mee tellen, en dat doet hij nu ook.
We gaan deze versie weer proberen. bedankt voor de snelle actie. TOP

Even een test gedaan alles werk goed. tweede deel neemt hij ook keurig mee.
Hij loopt nog wel klem op de 4 tabladen dan gaat het totaal fout ook al staat er niets in
heb even 4 bladen toegevoegd als test kun je deze op naam van het blad over slaan in de zoek functie ?
zodat ik de namen later kan aanpassen.

Bijlagen

Hallo AHulpje ofgelopen week alles na gelopen met als resultaat dat alles werkt zoals bedoeld mijn dank voor je hulp Top

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan