• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie kan mij helpen aan een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

groeneleguaan

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Wie kan mij helpen aan een formule voor in C34 (onder Bedrag) ?
Hier (in C34) moet automatisch het bijbehorende bedrag komen te staan die bij de gekozen 'verzendmethode' (in A34) en gekozen 'gewicht' (in B34) hoort.
De gegevens over de bijbehorende bedragen staan in het tabblad PostNL
(die gegevens heb ik daar 'zoeklijstje keuzemenu' en 'zoeklijstje gewicht' genoemd)

Alvast bedankt voor de moeite :thumb:
Groetjes Danny

Bekijk bijlage Factuur 05.xlsx

Het lijstje 'gewicht' een beetje aanpassen en dan kan het met onderstaande formule.
Code:
=INDEX(PostNL!A34:E45;VERGELIJKEN(B34;PostNL!A34:A44;0);VERGELIJKEN(A34;PostNL!A34:E34;0))

Laatst bewerkt:
Test deze eens:

Code:
=INDEX(PostNL!$A$25:$F$30;VERGELIJKEN($A$34;PostNL!$A$25:$A$30;0);VERGELIJKEN($B$34;PostNL!$A$25:$F$25;0))

Hoi Cobbe,

Bedankt voor je reactie. :thumb:
Ik heb even jouw formule getest.
Alles werkt in principe goed, behalve als ik bij verzendmethode kies voor 'Pakket track en trace'.
Zodra ik dan een 'gewicht' uitkies, dan kloppen de bijbehorende bedragen niet...
Weet je misschien wat dit zou kunnen zin ?
Alvast bedankt weer voor de moeite.

Groetjes Danny

Hoi HSV,

Bedankt voor je reactie. :thumb:
Wat zou ik dan evt. moeten aanpassen in het lijstje 'gewicht'?
Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Danny

Hoi Cobbe,

Het werkt bijna helemaal goed :thumb:
Alleen na invoer 'PAKKET Track & Trace' en dan 'gewicht' 20 -30 kg
geeft hij geen bijbehorend bedrag nog erbij....

Groetjes Danny

Slordigheidje, sorry.
Plak cel A44 in cel K25 dan werkt het weer.

Hoi Cobbe,

TOP !!!! Thanks :thumb:
Het werkt nu helemaal goed.

Weet je heel misschien ook hoe ik in het vakje naast 'Pakbonnr' (C1) een automatische doornummering kan krijgen ?
Dus zodra ik een ingevulde factuur opsla, dat er dan automatisch bij opnieuw het bestand openen een nummer bijgeteld wordt...
Ik hoor het heel graag van je. :D

Misschien weet je eventueel ook hoe ik naast 'datum' (C3) automatisch de datum te zien krijg van de huidige dag.

Alvast bedankt weer voor de moeite !

PS. ik heb in het bestandje nog wat aanpassingen gedaan dus ik heb hem weer even meegestuurd :thumb:
Bekijk bijlage Factuur 05 (cobbe).xlsx

Groetjes Danny

Dat laatste is simpel: zet in C# de formule
Code:
=VANDAAG()

Thanks OctaFish :thumb:
Het werkt. Ik vraag mezelf alleen het volgende af ;
Als ik het bestand opsla, het vervolgens op een andere dag later weer open, of dan de datum wel blijft staan waarop ik het heb opgeslagen of dat hij dan weer aanpast aan de dag dat ik het bestand weer open.
Ik hoor het graag van je...

Groetjes Danny

Danny,

Ik denk als je dit achter het Blad zet dat het probleem opgelost is.
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
  If Range("C3").Value = "" Then Range("C3").Value = Date
End Sub

Hoi Excelamaeur,

Dank je ! :thumb:

Weet je heel misschien ook hoe ik in het vakje naast 'Pakbonnr' (C1) een automatische doornummering kan krijgen ?
Dus zodra ik een ingevulde factuur opsla, dat er dan automatisch bij opnieuw het bestand openen een nummer bijgeteld wordt...
Ik hoor het heel graag van je. :D

Groetjes Danny

Zo te zien wel...helemaal toppie !! :thumb:
Hartstikke bedankt !

Ik durf het bijna niet te vragen...:D...maar weet je misschien ook het volgende ;

Zodra ik een getal invoer in 'AANTAL' (B16) dat dan het bedrag in 'BEDRAG' (C16) dan aangepast wordt ?
Er staat namelijk al een formule in C16 dus vandaar dat ik er even niet uit kom...:confused:
Ik ben nog maar net begonnen met excel, vandaar dat ik zoveel vragen heb...:D

Groetjes Danny

SUPER !!!! :thumb: Dankjewel !

Kan ik trouwens nog de cellen beveiligen, waar automatisch de bedragen in komen te staan ? (C16 t/m C32 + C34 + C37)
Zodat dus de formules niet per ongeluk te wissen zijn ?

Groetjes Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan