• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wie kan mij helpen aan een goede formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

citroenveter

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
ik wil in kolom B div.namen invoeren deze namen kunnen meerdere malen voor komen in kolom B
De ingevoerde namen in kolom B moet eenmaal in een ander kolom komen Bijvoorbeeld kolom G. in kolom F zou dan moeten komen hoeveel keer de naam voorkomt in kolom B.
Ik voeg bestandje bij verder als dit kom ik niet (ik denk dat de formule in G ook niet klopt)

0
wie wil en kan mij helpen .
Alvast bedankt.Bekijk bijlage 189529

Laatst bewerkt:
Het bestand van JeanPaul28 met een extra variant (gele gebied) die ook zonder CTRL+SHIFT+ENTER werkt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Super mensen bedankt,
als leek ga ik nu proberen deze formules te begrijpen.

Maar toch nog even een vraagje.
Is het dan ook mogelijk om het nu gele vak van kleur te laten veranderen als de naam meerdere keren voorkomt?
BV 1 keer in lijst groen 2 keer in lijst geel 3 keer oranje en bij 4 keer voorkomen in de lijst rood.?

Sorry jongens maar ik kom er nog niet echt uit
ik probeer de formule over te zetten .
=LOOKUP("zzzzz",CHOOSE({1;2},"",INDEX($B$2:$B$500,MATCH(0,COUNTIF(H$1:H2,$B$2:$B$500),0))))
ik verander $B$2 naar $B$15 maar dan werkt formule niet meer

Ook lukt mij niet om de eerste rijen te freezen.
In het bij gevoegd bestand heb ik op tab blad 2 gezet hoe het er uit moet gaan zien .
Ik durf het bijn a niet te vragen maar zouden jullie dit op blad 2 zo willen maken dat het bruikbaar is
Voor mij ook beter om dan te controleren wat ik fout doet.
Alvast weer bedankt
Bekijk bijlage 189559
.

Zo , de vierde opmaak heb ik niet kunnen maken excel 2003 laat er maar 3 toe, inlatere versie kan je er meerdere toevoegen, maar het kan ook met VBA, maar dit is volgens mij hier niet nodig.

Bijlagen

@ JeanPaul28,

Via een achterpoortje lukt die vierde opmaak (rood) ook nog, maar hij is dan wel niet "voorwaardelijk"

Bijlagen

is het mogelijk om de optelling van reacher en picker in ieder een cel te houden?
(het gele vak van reacher en picker )

=LOOKUP("zzzzz",CHOOSE({1;2},"",INDEX($B$15:$B$500,MATCH(0,INDEX(COUNTIF($E$2:E3,$B$15:$B$500),,),0))))
Dit is een formule die in sheet staat weet jij toevallig of ik ergen uitleg kan krijgen over wat deze formule doet.

verder is het super
Super bedankt

Laatst bewerkt:
@Wher
Dit achter poortje kende ik nog niet, weer iets bijgeleerd
Bedankt

jongens

Super veel dank voor jullie hulp . ik ben er meer dan mee geholpen .

en ga er mee aan de slag om het te proberen te snappen wat er eigenlijk in de formule staat

Nogmaals thanks to you all.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan