Daar was ik al weer. Nu voor mij een zeer moeilijke opgave.
Ik moet in 1 formule het volgende hebben:
1. ten eerste moet er onderscheid worden gemaakt tussen jongens en meisjes (ik heb een tabel met daarin geslacht)
2a. bij jongens: daar moet dan een formule ingevoerd worden.
2b. bij meisjes moet er dan weer onderscheid worden gemaakt tussen =< 1,40m of > 1,40m.
3a. Achter =< 1,40 komt dan weer een formule.
3b. bij > 1,40 komt dezelfde formule als bij =< 1,40.
De formule (bij jongens, meisjes =<1,40 en >1,40m) is overigens INT (A* SQRT(afstand) - B)
A en B zijn constanten en afstand is de variabele. (zie mijn eerdere vraag hiervoor). De constanten A en B zijn voor alle drie de categoriën verschillend. (ik weet niet of dit laatste wat uitmaakt) Hoe moet dit? Kan iemand mij vertellen hoe de formule eruit moet komen te zien?
Oh ja, de formule komt overigens in een selectiequery.
Groetjes Japsur
Ik moet in 1 formule het volgende hebben:
1. ten eerste moet er onderscheid worden gemaakt tussen jongens en meisjes (ik heb een tabel met daarin geslacht)
2a. bij jongens: daar moet dan een formule ingevoerd worden.
2b. bij meisjes moet er dan weer onderscheid worden gemaakt tussen =< 1,40m of > 1,40m.
3a. Achter =< 1,40 komt dan weer een formule.
3b. bij > 1,40 komt dezelfde formule als bij =< 1,40.
De formule (bij jongens, meisjes =<1,40 en >1,40m) is overigens INT (A* SQRT(afstand) - B)
A en B zijn constanten en afstand is de variabele. (zie mijn eerdere vraag hiervoor). De constanten A en B zijn voor alle drie de categoriën verschillend. (ik weet niet of dit laatste wat uitmaakt) Hoe moet dit? Kan iemand mij vertellen hoe de formule eruit moet komen te zien?
Oh ja, de formule komt overigens in een selectiequery.
Groetjes Japsur