Wie kan mij helpen een programma om te zetten in VBA ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter2001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2010
Hoi allemaal,

Al 35 jaar houden wij een tour-toto op het werk. Het begon met handwerk...voorspellingen via briefjes inleveren, namen onder elkaar zetten, handmatig punten tellen etc...

Wat waren wij blij toen iemand in 1988 voor ons een geautomatiseerd programma'tje had geschreven in GWBASIC. Werkte prima ! Helaas...de technologie heeft ons ingehaald en GWBASIC werkt niet meer onder Windows. Daarna nog kunnen werken met GWBASIC privé...maar ook dit gaat niet meer.

Iemand vertelde mij dat je met VBA hetzelfde resultaat kunt krijgen als in GWBASIC.
Voelt iemand zich geroepen om een 35-jaar oude traditie niet te laten vergaan en wilt iemand een poging wagen om in VBA een dergelijk programma'tje te maken voor ons ?

Bij voorbaat dank !!

Ik denk dat je eerst wat meer informatie moet geven. Wat je met tour-toto bedoelt bijvoorbeeld? Hoe zit dat spel in elkaar en wat moet het allemall doen?

Is wellicht wel handig ja :p

Ik probeer hier kort wat uitleg te geven: iedere dag dient men 3 renners op te geven middels rugnummer. Als een renner bij de eerste 5 eindigd krijg je 3 punten per renner, heb je de juiste plaats geraden dan krijg je 2 bonus punten per renner.
Iedere dag wordt hier een overzicht van verstreken: de behaalde punten van die etappe en de tussenstand van alle etappes tot dan toe.

Daarnaast is er ook nog een ander klassement, namelijk het ploegenklassement. Iedere deelnemer speelt samen met een andere speler en vormt een team. Ze leveren beide hun eigen voorspelling in per dag (zie hierboven). Het aantal behaalde punten per deelnemer wordt opgeteld voor het team-totaal. Het team met de meeste punten krijgt 10 punten voor het ploegenklassement, team 2 krijgt 7 punten aflopend naar 5, 3 of 1 punt. Ook hier wordt weer een overzicht van gemaakt: behaalde punten per ploeg voor die etappe en de tussenstand van alle etappes tot dan toe.

Het aantal deelnemers en dus het aantal teams is ieder jaar anders, dit dient dus flexibel ingericht kunnen worden. Het aantal etappes is altijd 21.

Ik hoop dat het een duidelijk verhaal is...zo niet...laat het weten en ik probeer meer uitleg te geven !!

Lijkt erop dat het een tour-toto moet worden voor de tour de france. Beetje kort dag omdat met alle functionaliteiten te bouwen en te testen. Moet wel kunnen, maar voor de aanvang van de tour gaat dat mij niet lukken. Iemand anders misschien?

Ik heb nog even gegoogled en kwam een bestandje in excel tegen. Het is van de tour van 2005, wat ooit op de site van Computeridee heeft gestaan. Misschien kun je er wat mee.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is inderdaad weer kort dag...maar het speelt altijd weer op als de tour-toto er aan komt...

Lukt het iemand dit jaar nog...dan zou het helemaal super zijn ! :thumb:

Zegt iemand...voor volgend jaar kan ik wel iets maken...dat zou super zijn ! :d

Bakk4318:bedankt voor het Googlen, helaas werkt onze toto anders...

Pieter,

Dit gevonden op het i-net.

Het gaat om het progje Virtual PC 2007.

Misschien kun je daar wat mee, dan ben je voorlopig uit de brand.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan