Wie kan mij helpen met aansluiten van mijn tv ed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
--------------------------------------------------------------------------------

Wie kan mij helpen? (ik weet niet of ik hier goed zit maar ik hoop van wel)

Ik heb een antenne aansluiting die uit de muur komt.

ik heb een led tv met 4 hdmi aansluitingen waarvan bij hdmi 1 dvi staat.
ik heb een homecinemaset met hdmi aansluiting
ik heb een dvd recorder met hdmi aansluiting
en ik heb een UPC digitale media box HD
en ik heb een heleboel kabels
wie zou er nu zo vriendelijk willen zijn om mij heel eenvoudig uit te leggen hoe ik nu al mijn kabels aan moet sluiten zodat alles werkt?

ik weet het echt niet

hoor heel graag van jullie

mvg Carina:rolleyes:
 
hallo carina,
even een vraag:
hoeveel hdmi ingangen zitten er op je Home Cinema Set?
 
Hoi Rico

op de eerste plaats dank voor je reactie,

op de home c set zit 1 hdmi aansluiting en er zit een optische kabel aansluiting op
 
ok dan is het wat duidelijker,
bij de "duurdere" HC sets kan je alles via HDMI aansluiten en dan met 1 HDMI naar je TV,maar dat gaat hier dan niet lukken...

eerst het beeld:

1: antenne aansluiting die uit de muur komt naar de antenne-in van de DVD recorder ,dan de DVD recorder via HDMI aansluiten aan je TV (HDMI 1)

2: antenne-uit van de DVD recorder naar de antenne aansluiting van de UPC box , dan de UPC box via HDMI aansluiten op je TV (HDMI 2)

3 Home Cinema Set via HDMI aansluiten op je TV (HDMI 3)

dan het geluid:

de DVD recorder audio-out op je Home Cinema Set aansluiten met tulp stekkers (rood/wit)
de UPC box audio-out op je Home Cinema Set aansluiten met tulp stekkers (rood/wit) of met een "toslink"(optische kabel als je deze erbij hebt gekregen)


dus met 2 coax kabels voor het antenne signaal
3 HDMI kabels
2 tulp kabels(of 1 en 1 optische kabel) zou je klaar zijn
--------------------------
nb:
meestal moet er wel in de dvd recorder eerst alle zenders gezocht moeten worden voordat het werkt.....

dan zou het in principe allemaal moeten werken

Rico
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan het printen en ga het dan proberen
je hoort van me dank je wel alvast
gr Carina
 
ok succes!

als je nog tegen problemen aanloopt horen we het wel

gr Rico
 
Hoi Rico

Het is gelukt zoals jij beschreven hebt alleen de als ik de upc box aansluit op de home c set met de tulp stekkers is er geen verschil dus die heb ik er maar tuissen uit gelaten Of misschien kun jij zeggen welk nut dat heeft.

verders heb ik nu problemen met mijn upc verbinding.

als ik heb upc kastje rechtstreeks aansluit op mijn antenne die uit de muur komt geeft de testpagina aan dat alles oke is

maar als ik hem aansluit zoals jij zegt dan krijg ik de melding

ip-adres: kabelmodem 0.0.0.0 Fout
Mediabox 0.0.0.0 Fout

Macadres: Kabelmodem Goed
Mediabox Goed

Netwerktest: IP-Connectiviteit Foutcode 3 Fout

Heb je hier ook een oplossing voor.

hoor heel graag van je Groet Carina
 
mooi dat het allemaal een beetje werkt! nu de rest nog :)

Het is gelukt zoals jij beschreven hebt alleen de als ik de upc box aansluit op de home c set met de tulp stekkers is er geen verschil dus die heb ik er maar tuissen uit gelaten Of misschien kun jij zeggen welk nut dat heeft.

dit heeft alleen nut als je bijvoorbeeld MTV kijkt en de muziek over je gewone speakers wilt inplaats van uit je TV


kun je mij vertellen hoe het "uit de muur komt"?

ik heb zelf ook UPC en heb 3 aansluitpunten in de muur, 1internet ,2 TV , 3 radio
heb je dit ook of is het anders bij jouw?

en zitten er soms splitters tussen?
 
Laatst bewerkt:
ik was UPC zo zat dat ik gebeld heb en gezegd hem om mijn upcbox terug te sturen (had 7 dagen bedenktijd) dus ik kon hem terug sturen.
de fout zit niet bij upc maar bij mij, nu zegt upc voor 65 euro sturen we een monteur om dit op te lossen.
ik zei dat doe ik niet ik ga wel weer gewoon analoog kijken. en stuur jullie box retour

opeens wilde ze een gratis monteur sturen om mijn binnenhuise problemen op te lossen
om een lang verhaal kort te maken
die komt vanmiddag.

wordt vervolgt

maar toch erg bedankt
gr carina
 
Allemaal dank je wel voor de reactie`s het is opgelost

ik heb gewoon upc de deur uit gedaan en kijk weer analoog
(wat je niet kent mis je ook niet)

gr Carina:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan