• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie kan mij helpen met de passende formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcQ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2014
Hallo,

Ik tracht een formule te maken om een gecompliceerde berekening automatisch te kunnen laten uitvoeren met kerngetallen en basis gegevens.

Als bijlage zie je vast hoe ver ik ben gekomen: Bekijk bijlage Quickscan 2014.xlsx

Wat er nu nog moet gebeuren is dat de berekening met de cyclus zich herhaald en geïndexeerd wordt.
Met andere woorden, bij regel 8 zou ik graag zien dat er automatisch bij het jaartal 2017 het geïndexeerde bedrag komt te staan van 2014. waarna dit zich iedere keer blijft herhalen. m.a.w. in het jaar 2020 zou het bedrag van 2017 moeten komen te staan welke dan 2x is geïndexeerd en zo verder...

Door het aanpassen van kerngetallen, hoeveelheden, cyclus en/of jaartallen zou alles automatisch moeten aangepast / doorberekend worden.

wie kan mij nog volgen en helpen?

Gr. Marc

ik zou het zo doen: voeg-in kolom tussen totaal en start; kolom I. Op I8 zet je =E8+B$2, te kopiëren naar beneden naar gelang er werken bestaan. Vervolgens kolommen tussen de jaren; kolom K tussen 2014-2015 en op k8 zet je =ALS($J$7=I8;E8-1;"") te kopiëren naar beneden..(..); kolom m(etc) tussen 2015-2016 (etc); op m8 zet je =ALS(L$7=$I8;$E8-1;ALS(K8="";"";ALS(K8=1;0;ALS(K8=0;$E8-1;K8-1)))) te kopiëren naar beneden. De kolomcellen van M8:m... plak je op O8:O..., Q8:Q..., etcetc.

Formules voor de financiële planning maken lijkt mij nu wel ver vereenvoudigd. Nadat voor elk soort cyclus, de eerste cyclus berekend is ( te bezien of het 3 soorten cycli zijn/blijven) , ga je formules nemen die alleen berekenen als de naast gelegen cel waarde nul geeft. Trouwens, wil je dat? 2021 en 2022 IEDEREEN op vakantie :-))) en in 2023 personeel te kort?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan