• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie kan mij helpen met een dynamische lijst te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mickmick

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2021
Ik kom er niet uit bij het maken van een dynamische dropdown. Ik wil graag door het invullen van een cel dat er automatisch een lege rij onder komt die ik dan weer in kan vullen. Dit om zo overzicht te houden.

Ik heb een Excel bestandje toegevoegd.​

Bijlagen

Ik heb daar toch een vraag gesteld alleen die is inmiddels al gedateerd dus vandaar dat ik hem opnieuw stel. Ik heb het helaas nog steeds niet uitgevogeld.

Een vraag dateert niet. Mogelijk is de vraagstelling copmpleet onduidelijk. Vaak bekeken, ook door mij, maar geen idee wat de vraag is.
;)
Door dit ingevuld te krijgen dat cel E5 op tab 'uitwerking overzicht' dynamisch ingevuld moet worden (met dynamisch bedoel ik dat cel er een rij 'onder E5 zichtbaar wordt zodra hij is ingevuld op tab 'uitwerking overzicht'

Laatst bewerkt:
Ik probeer het zo duidelijk als ik kan te beschrijven.

Kun je hier misschien iets mee?

Na het invullen van een cel wil ik graag dat er automatisch een lege rij onder komt. Dit zodat ik mijn schema overzichtelijk kan houden en geen veel lege velden heb voordat ik aan het 'in mijn geval' totaal zit

Hij deed het net wel maar nu niet meer, net kwam er wel een regel bij als ik iets invul in A5 B5 C5. maar nu niet meer

Dat is duidelijk een 'enableevents' gevalletje die op de verkeerde plek is gezet in de code.

Hij werkt nu inderdaad weer. Hoe krijg ik deze 'dropdown' ook in de andere onderdelen (rij 20 bijvoorbeeld)? Ik heb daar nu de formule =ALS(A20<>"";B20*C20;"") maar er komt geen lege regel onder.

Laatst bewerkt:
Volgens mij begrijp je de code t.b.t. de Enableevents = true ook nog niet helemaal.
Maak maar een cel leeg in het intersect bereik.

Sorry dit is niet mijn professie. Ik wil het graag begrijpen en toepassen maar ik zou niet weten wat een cel in het intersect bereik is. Heeft het iets met de formule te maken of moet ik het elders zoeken?

Erg bedankt voor de hulp.

Reactie was voor @emields.

Als je een cel ging legen werkte de code inderdaad niet meer, totdat je Excel opnieuw opstart of met een code de enableevents weer op true zet.
Heeft zijn bestand/code waarschijnlijk aangepast na mijn reactie.

Waar moet ik precies zoeken als ik dit zelf wil doen? Ik zie nu dat het in twee rijen van toepassing is maar ik wil het graag overal, hoe kan ik dit vinden? Heb heel mijn Excel al doorgespit maar kan het niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan