Wie kan mij helpen met een formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Japsur

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Kleine vraag misschien:
Ik heb een lijst met velden waarin de waarden 2 3 en 5 in voor komen. In een tabel heb ik voor deze waarden tijden geplaatst. Nu wil ik, wanneer er dus bijv. een 3 staat dat ie dan aangeeft dat de bijbehorende tijd hier wordt weergegeven. Het lukt me wel voor 2 waarden met de functie IIf(Afstand = 2; (bla bla); (bla bla))
Maar nu wil ik dus iets hebben voor 3 waaden, dus wanneer het geen 2 is en ook geen 3 moet ie dus de waarde van 5 weergeven.
Is het misschien iets duidelijk??
Voor elke waarden van 2 3 en 5 zijn weer andere tijden (maar dat maakt niet uit, want hij selecteert op ID, dus bij een bepaalde ID hoort een bepaalde tijd voor 2 3 en 5)
Maar wie kan mij hiermee helpen???????? Please.

Gelieve, wanneer het mogelijk is, een gewone formule en geen VBA, ik ben slecht in VBA.

Even kijken of ik het begrijp, je kiest uit een keuzelijst een waarde en dan moet er in het andere veld een waarde te zien zijn die bij de gekozen waarde hoort.
Klopt dat? je wil zowel de keuze zien en een daar aan gekoppelde waarde?

Nee,

Ik voer gewoon de waarden 2 3 en 5 in. Ik maak geen gebruik van een keuzelijst.
Het zit zo in elkaar:
Voor een wedstrijd kunnen deelnemers aan de 2 3 en 5 km deelnemen.
Hierbij lopen ze een tijd. Deze tijd telt mee voor een competitie. Maar daar moet je wel punten aan verbinden. En die reken je dan uit door de gelopen tijd eerst om te zetten in sec. Maar dan moet je richttijd ook in seconden zijn. Deze staan nog mooi in minuten 00;00;00. Dus deze wil ik ook in sec hebben. Dat doe je door 3600*hour ... + 60*Minute ... + Second ...
Maar voor de 2 km is er een andere richttijd telkens dan voor de 3 en 5 km. Dus wanneer ik typ 2 km, moet ie direct in de kolom ernaast zeggen welke richttijd in sec. daarbij hoort. En aan de hand van deze richttijd in sec. en de gelopen tijd in sec. kan ik het puntenaantal bepalen.
Om de richttijd in sec. weer te geven, lukt me dat wel voor 2 afstanden, bijv 2 en 3 of 2 en 5 of 3 en 5 km, maar niet voor alle drie tegelijk.
Maar voor de 2 km bijv. zijn telkens weer andere richttijden gemaakt, bedoeld voor verschillende categorien. Maar dat maakt niet zo veel uit. Is er niet iets, bijv. een uitbreiding van de formule IIf (deze gebruik ik voor 2 afstanden)????
Nu is duidelijk geworden misschien??

oke, je hebt deze waardes in een tabel staan, als je nu de waarde uit deze tabel wil halen afhankelijk van een waarde die en een veld gevuld wordt kun je de functie dlookup gebruiken.
Je geeftaan in welke table gezocht moet worden welke waarde je wil tonen en welke selectie gebruikt moet worden.

Je kunt bij een iif of if formule op de plaats waar de "onwaar" waarde komt te staan ook een volgende iif (if) gebruiken die je op dezelfde manier opbouwt als de eerste, maar een lookup is ook heel goed mogelijk. Je kunt ook gebruik maken van een opzoekveld.

Groeten
Neleke

Ik heb voor de duidelijkheid maar ff de DB bijgevoegd.
In de query alle onderdelen berekend moeten er nog 2 kolommen bij gemaakt worden, de richttijden voor de Ter Steege Crossloop en voor de Rijsserbergloop.
Ik heb wat waarden ingevoerd. Deze zijn omgezet in sec. Als je kijkt naar de categorie, dus JA JC en JpA kun je in de tabel richttijden zien wat de richttijden zijn voor die categorieen voor deze afstanden. Nu wil ik dus voor elke wedstrijd 1 kolom hebben waarin de richttijd moet komen, dus voor de JA moet er een tijd (sec) van 940 (15.40 mn.) staan, voor de JC: 448 sec (3 km , catergie id 10) en voor de JpA: 305 sec (5.05 min)
Dat moet dus de formule gaan doen, ik hoop dat het nu duidelijk is, want volgens mij kun je niet met dlookup dit resultaat bereiken.

Laatst bewerkt:
Je database is een voor mij te nieuw formaat, ik gebruik access 2000.

Oh sorry,
Maar neleke heeft voor mij de oplossing bedacht. Ik had dit al eens eerder geprobeerd, maar toen bleef ie maar fouten aangeven. Waarschijnlijk dat ik toen iets nie goed heb gedaan.
Maar dat was eigenlijk alles wat ik wilde hebben, het werkt goed en ik ben dus tevreden.
Bedankt allemaal voor het helpen!!!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan