Wie kan mij helpen met een scriptje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammadenise

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2006
Beste Lezer!
Wie kan ons helpen bij het schrijven c.q. aanpassen van een installatiescript van een applicatie? Het gaat om een bestaande applicatie waarbij wij, nadat de installatie van het programma voltooid is, automatisch een klein bestand aan het programma wordt toegevoegd.

Vriendelijke groeten,
Denise

Is het niet veel handiger om zo'n "klein bestandje" toe te voegen TIJDENS te installatie? Daar is de installatie tenslotte voor.

Geen idee, ik heb daar geen "kaas" van gegeten. Jij wel? Kan jij ons daarbij helpen?

Het is wel handig als je verteld waar je het precies over hebt. That is,
  • op welk systeem draait het? (eg. Windows)
  • om welk programma gaat het
  • heb je al een scriptje? Of moet het 'from scratch'
  • etc.

Laatst bewerkt:
@Grumbkow: omdat het een bestaand programma is en het dus ook een bestaand installatiescript is, kunnen we daar helaas niets aan veranderen.
@That Guy:
- het is een Windows-programma
- er is wel een script van de vorige versie, maar dat kunnen we helaas niet gebruiken in de nieuwe versie.

Groetjes,
Denise

Laatst bewerkt door een moderator:
Wellicht is handiger om even via de mail contact hierover te hebben

We willen allemaal graag weten waar het over gaat. Behalve natuurlijk als het hier om wat hackwerk gaat

Ron

haha, het gaat niet om hackwerk. Dat zou ik niet durven. Het gaat om een standaard Windows-programma, waar wij een eigen bestandje (template) aan toe willen voegen. Een simpele kopieerinstructie nadat de software is geïnstalleerd. Omdat wij een klein startend bedrijfje zijn en de concurrent niet wakker willen maken, durf ik hier niet alles "in het openbaar" te schrijven.

Dan zou je hier mensen voor moeten inhuren.
Je kan niet na een installatie ineens achter de schermen iets installeren, ook al gaat het dan om veilige bestanden het betreft dan wel malware.
Het enige wat je kan doen is na het installeren een popup scherm vertonen met de vraag of jullie software/script ook geinstalleerd mag worden.

En toch blijft het klinken als malafide zaken.

Indien er iemand op dit forum is die ons hiermee kan helpen en daarvoor een redelijke vergoeding vraagt, is dat geen probleem.
Nogmaals, het is geen malware en als het via een pop up gaat, is dat ook prima. Zo zag het er bij de vorige versies ook uit.
Wij hebben een eigen woordenlijst geschreven, die wij willen toevoegen aan het bestaande woordenboek binnen de software.

Well, het zou makkelijk met een batch moeten gaan. Maargoed, zonder veel meer informatie kunnen we er op het forum niet zo veel mee. Alright, excuses.

Laatst bewerkt:
Wat je ook kan doen is er een installer omheen bouwen met een tool als InnoSetup (http://www.jrsoftware.org/isinfo.php)
Is niet heel moeilijk te leren.

Wat je dan kan doen is een installer maken waar de installatiebestanden van jou programma in zitten, die worden uitgepakt. innoinstallatie wacht totdat die installatie afgerond is en plaatst daarna nog even het eigen template. allemaal met nette schermpjes en keuze opties, eventueel zelfs met een deinstallatie optie voor alles.

Houd wel de licenties in de gaten (je mag meestal niet zomaar software van anderen distribueren naar jou klanten)

Als het een volledig interne aangelegenheid betreft is inno misschien een beetje overkill en zou je af kunnen met een vbs script die eerst de installatie aftrapt van het windows pakketje en daarna de aanpassing nog even doen

Als je het via de mail wil spelen dan had je hier de vraag niet moeten stellen.
Hier zijn de helpers bezig via het forum.
Wil je privé geholpen worden dan moet je iemand inhuren.
en al ben je startend als bedrijf dan denk ik niet dat de concurrent jouw idee zal gebruiken.

@Ellasar: bedankt voor je uitleg. Het is compleet legaal, de klant koopt bij ons gewoon een licentie van de software die wij via de leverancier aanschaffen. Als service leveren wij er een extra woordenboek bij. Omdat wij het de klant zo gemakkelijk mogelijk willen maken tijdens de installatie, willen wij een script gebruiken dat het woordenboek automatisch toevoegt.

je schrijft een bash script die de instalatie called en voltooid en daarna de bestand er in copieerd zo simpel is het.

Dan denk ik dat het het goedkoopst is om een inno setup eromheen te bouwen. En zou ik er niet een "Scriptje" omheen schrijven. Gewoon omdat als klant ik geen "houtje-touwtje" oplossingen zou willen bij een product wat ik koop.

Even snel een demo scriptje in elkeer geflanst (met behulp van de wizard :)) zoals inno zou kunnen werken

Code:
; Script generated by the Inno Setup Script Wizard.
; SEE THE DOCUMENTATION FOR DETAILS ON CREATING INNO SETUP SCRIPT FILES!

#define MyAppName "Helpmij.nl"
#define MyAppVersion "1.0"
#define MyAppPublisher "Helpmij.nl"
#define MyAppURL "www.helpmij.nl"
#define MyAppExeName "proggie.exe"

[Setup]
; NOTE: The value of AppId uniquely identifies this application.
; Do not use the same AppId value in installers for other applications.
; (To generate a new GUID, click Tools | Generate GUID inside the IDE.)
AppId={{FF47FA4B-C344-4FA9-A5F6-0DBFAF84C9F3}
AppName={#MyAppName}
AppVersion={#MyAppVersion}
;AppVerName={#MyAppName} {#MyAppVersion}
AppPublisher={#MyAppPublisher}
AppPublisherURL={#MyAppURL}
AppSupportURL={#MyAppURL}
AppUpdatesURL={#MyAppURL}
DefaultDirName={pf}\{#MyAppName}
DefaultGroupName={#MyAppName}
AllowNoIcons=yes
OutputDir=C:\
OutputBaseFilename=setup
Compression=lzma
SolidCompression=yes

[Languages]
Name: "english"; MessagesFile: "compiler:Default.isl"
Name: "dutch"; MessagesFile: "compiler:Languages\Dutch.isl"

[Tasks]
Name: "desktopicon"; Description: "{cm:CreateDesktopIcon}"; GroupDescription: "{cm:AdditionalIcons}"; Flags: unchecked

[Files]
Source: "ORIGINELE INSTALLER.msi"; DestDir: "{tmp}"
Source: "woordenboekbestandje.txt"; DestDir: "{app}"; Flags: ignoreversion

[Icons]
Name: "{group}\{#MyAppName}"; Filename: "{app}\{#MyAppExeName}"
Name: "{group}\{cm:UninstallProgram,{#MyAppName}}"; Filename: "{uninstallexe}"
Name: "{commondesktop}\{#MyAppName}"; Filename: "{app}\{#MyAppExeName}"; Tasks: desktopicon

[Run]
Filename: "msiexec.exe"; Parameters: "/i ""{tmp}\ORIGINELE INSTALLER.msi"""
Filename: "{app}\{#MyAppExeName}"; Description: "{cm:LaunchProgram,{#StringChange(MyAppName, "&", "&&")}}"; Flags: nowait postinstall skipifsilent

Laatst bewerkt:
@cx1213: helaas heb ik van het schrijven van scripts geen kaas gegeten, vandaar dat ik jullie hulp heb gevraagd.
@Ellasar: jeetje, wat een service. Het ziet er indrukwekkend uit, helaas zegt het mij helemaal niets, maar ik geef het even door aan mijn broer die ermee aan de slag gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan