Wie kan mij helpen om filmpjes te bekijken op mijn nieuwe mp3-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokejochen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Berichten
4
Ik heb vandaag van mijn lieve broer voor mijn verjaardag een MP3-speler gekregen. Het gaat om een Curtis MPK2066UKAB.
Volgens de handleiding kan je de volgende dingen beluisteren/bekijken: Music;Photo;Movie;Voice;Mi. Record;E-book.

Ik heb een aantal problemen.
Ten eerste: De muziek op mijn mp3-speler zetten, is geen enkel probleem. Maar in de gebruiksaanwijzing staat: Deze speler ondersteunt weergave van songteksten tijdens het afspelen van muziek. Alleen songteksten in het LRC-formaat kunnen weergegeven worden.”
Ik heb via Google “convert to LRC” geprobeerd, maar ik vind daar niet echt iets bruikbaars.

Ten tweede: Ik had geprobeerd om een videoclip op mijn mp3-speler te zetten. In de handleiding staat: “De speler ondersteunt weergave van geconverteerd video in het MTV-formaat”
Ik heb via Limewire enkele videoclips gedownload. Deze stonden in MPEG,MP4 of MOV-formaat. Ik heb dan via Google “convert to MTV” geprobeerd. Zo heb ik “AMV converter” gedownload. Ik heb dus via dit programma bijvoorbeeld de videoclip van Rihanna (disturbia) omgezet van MP4 naar MTV.
Ik heb de clip in MTV-formaat op mijn mp3-speler gezet. Nu is het pobleem dat, als ik naar de clip wil kijken, er op het schermpje komt: onbekend formaat” en ik kan de clip dus niet bekijken! Als ik via mijn pc de clip wil openen, krijg ik de volgende melding:

Windows kan het volgende bestand niet openen

Bestand: Rihanna-Disturbia (OFFICIAL-VIDEO).mtv

Om dit bestand te kunnen openen, moet belend zijn met welk programma dit bestand is gemaakt. Windows kan het on line opzoeken, maar u kunt ook zelf een programma op uw computer selecteren.

Wat wilt u doen?
Het bijbehorende programma via het web opsporen
Het programma in een lijst selecteren.

Als ik het programma via het net wil opsporen, kom ik bij het volgende terecht:

Windows File Association

Windows bezit de volgende gegevens over dit bestandstype. Op deze pagina kunt u de software zoeken waarmee u het bestand kunt openen.

Bestandstype: Onbekend
Beschrijving: Dit bestandstype wordt niet door Windows herkend.

Op de volgende websites vindt u een volledige lijst met bestandsextensies. Mogelijk vindt u daar informatie over dit bestandstype:
• Windows Live Search

Ik heb dan opgezocht wat ik moet doen en blijkbaar slaat die mtv zowel op muziek als op filmpjes. Ik heb via via gehoord dat ik WinAVI MP4 Converter moest downloaden. Dit heb ik dan gedaan, maar het lukt mij nog altijd niet!!

Mijn vraag is nu of iemand weet wat ik moet doen om de videoclips die ik gedownload heb te kunnen bekijken? Liefst op mijn mp3-speler!!!!
Omdat ik Windows XP en Vista heb, moeten er voor mijn mp3-speler geen drivers geïnstalleerd worden. Dit moet enkel bij Windows 98.

Om foto’s op mijn mp3-speler te zetten, heb ik hetzelfde probleem, allen moet ik hier niet converteren naar mtv, maar naar JPEG en BMP.

Kan iemand mij AUB helpen, want ik heb nu eindelijk een deftige mp3-speler waar ik niet enkel muziek op kan beluisteren! Kan ik dan toch nog maar enkel muziek beluisteren omdat ik echt niet weet wat ik moet doen om dit op te lossen!!!!  HELP MIJ AUB!!!
 
ik heb er een cd bijgekregen waar een driver opstaat. Maar in de handleiding staat dat je deze enkel moet installeren als je windows 98hebt, en ik heb xp. of is het toch beter dat ik het installeer?
 
nee is niet nodig hoor, maar

verder denk ik dat er nog wel meer programmas opstaan behalve de driver.

zou je daar een screenshot van willen maken wat er allemaal op die cd staat,

in 'deze computer' graag, dus niet in een pop up automatisch afspeel scherm.
 
http://www.curtisint.com/html/custservice/manuals/CUR_MPK2066UKA_EN.PDF

Blz 29;

Converting Video to MTV Format
This player supports the playback of videos in MTV format. Other formats (AVI, WMV, MEPG1, Quick Time, MPEG2, RealMedia, MPEG4, 3GP) must
be converted to MTV format. The “MTVVideo Converter” is supplied on the CD to enable you to convert the other formats to MTV format.
1. Insert the provided CD to the CD-ROM driver of your computer.
2. Double-click the file “Video Conveter.exe” in the folder “MTVVideoConverter” of the CD. The Video Converter V2.9 window appears.

En op Blz 30
To make your video playable on the player, you must select 128x128 or less in the Output Frame Size box (Advanced Setting). Otherwise,
the message “Device Not Support” will appear on the screen when you play the video file.

N.b voor een 4:3 formaat film betekend dat 128*96 en voor een breedbeeld film 128*72.
Die van mij heeft 480x240 en dat vind ik al op het randje, bij 128x96 zul je nog weinig details kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt

ik wil iedereen bedanken die op mijn vraag gereageerd heeft! "t is mij gelukt om filmpjes te bekijken!!:thumb:

BEDANKT
 
ik zit met precies het zelfde probleem ik heb een mp3 player gekocht maar ik heb geen cd erbij gehad en dus heb ik ook gedownloawd dat programma maar ik ken nogsteeds niet muziek met video clip erop krijgen ken iemand mijn helpen
 
Idem Probleem

Ook ik heb zo'n MP-3 MPK2066UKAb speler met CD erbij maar het converterprogrammatje dat erbij zit kan niet op 180-180 gezet worden. Het kleinste formaat is 320-240 en dat wil hij niet afspelen. Dus als iemand het juiste programmaatje weet voor mij!
Bij voorbaat dank! remmy111
 
Programaatje voor MP4

geef me je email, ik zal je het juiste programma mailen

Hallo Jokejochen,
Ik zag dat je iemand het programma hebt gemaild om MTV bestanden op je mp4 te bekijken. Ik ben er ook al een paar dagen mee bezig, nu heb ik het eindelijk zover dat ik MTV bestanden kon converteren maar hij speelt ze toch niet af.
Mijn speler zegt: unknow format (fout Engels ook nog).
Ik heb wel in de handleiding gelezen dat het dit bestand moet zijn dus was eigenlijk erg verbaasd.
Omdat er wel een cd rommetje bij zat maar deze het niet deed ben ik bang dat daar een programma op staat dat ik nodig zou hebben.
Misschien wil je mij ook helpen aan de bestandjes?

Alvast hartelijk dank!

Mijn emailadres is: elnadefrel@home.nl
 
Mmmmm... misschien toch een formaat probleem. De handleiding is niet echt duidelijk...

To make your video playable on the player, you must select 128x128 or less in the Output Frame Size box (Advanced Setting). Otherwise,
the message “Device Not Support” will appear on the screen when you play the video file.

N.b voor een 4:3 formaat film betekend dat 128*96 en voor een breedbeeld film 128*72
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan