• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie kan mij helpen (tegen kleine betaling) met excel import

Status
Niet open voor verdere reacties.

jp de faber

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2006
Hallo,

Ik heb een klein bedrijfje, en heb een lijst met allemaal factuurdetails, deze wil ik in excel importeren en er automatisch facturen van generren en er factuurnummer aankoppelen , en deze als batch uitprinten

Ik wil hier uiteraard een vergoeding voor kleine vergoeding voor betalen

Excel is erg geschikt om zaken mee uit te rekenen, als het om het database's gaat zou je echter beter access kunnen gaan gebruiken.
Wil je klantenlijsten gaan bij houden, bestellingen, voorraad e.d dan zou ik zeker voor access gaan.
Op zich kan je natuurlijk excel bestand gebruiken als input voor access als je al tabellen hebt is daar best wel wat mee te doen.

Uiteraard kan je ook alles in Excel bouwen, met =vert.zoeken(.. e.d. maar bestellingen, voorraadbeheer en zo bijhouden wordt al snel erg lastig.
Dus als het een eenmalig job is waarbij je gewoon zaken wilt opruimen zou excel wel een optie kunnen zijn, wil je iets dat je ook in de toekomst kan blijven gebruiken kom je bijna zeker bij access uit.

Je kan via het forum reageren (bij voorkeur dan kunnen andere, met betere ideeën ook blijven reageren), of via een prive- of email-bericht (klik op mijn naam)

Laatst bewerkt:
Mocht je geen Access hebben dan is het ook mogelijk om MS SQL Server Express te gebruiken als database en deze vanuit Excel of Visual basic 6.0/.NET aan te sturen.
Maar eerlijk gezegd kan je veel beter een beetje zoeken naar een goedkoop facturerings programma (google/tucows) voor een bedrijf want de kosten om dat zelf te (laten) maken zijn ij 99% van de gevallen hoger.
Dit geldt niet als je zeer specifieke speciale zaken nodig hebt in je facturerings programma.

Als je desondanks toch een facturerings progje wilt laten maken kan je kontakt met mij opnemen.
Info(aapestaartje)Driesign(Punt)Nl
Programmeer ervaring met:
Excel, Access Word, Outlook, VisualBasic 6.0 en MS SQL Server 2000.

EDIT: O, en ook nog met Autocad.

Laatst bewerkt:
reactie op factuurprogramma

Hallo,

bedankt allemaal. Access vindt ik ook prima.

Het probleem met factuurprogramma's is dat ik er geen enkele kan vinden die ook
order importert. In alle gevallen moet ik de facturen handmatig invoeren.
Vind ik zonde van mijn tijd.

Het zou fijn zijn als iemand mij kan helpen

Als het een puntkomma gescheiden bestand is kan dat heel makkelijk d.m.v. een ADO recordset. En met VBA is ander soortige text ook te importeren maar dat is wat lastiger.

Maar begrijp ik je goed dat je de facturen die je noet factureren altijd als tekst bestanden krijgt aangeleverd? of is dit eenmalig?

antwoord op order import

hallo,

dit klinkt goed, alleen gaat dit verder als mijn kennis van excel

p.s. facturen zijn orderregels in excel

Het heeft in wezen niets met Excel maar met VB(A) te maken. maar je hebt nog geen antwoord op de vraag is dit eenmalig of herhalend gegeven.... in het eerste geval is uit printen en inkloppen meestal goedkoper als uit besteden (ligt een beetje aan hoeveel facturen er in dat bestand staan)

Hoi

Bijgaand een voorbeeld hoe de input (testorders) eruit ziet (zijn ongeveer 100 orderregels per maand)
en hoe de output (huidige factuur) eruit moet komen te zien.

Het is repeterend (1x per maand) er er moeten een aantal kleine berekening te worden gedaan. ( verzend kosten , rembourskosten, btw, ) opgeteld tot een totaal bedrag
met eventueel de mogelijkheid om een factuur nogmaals uit te printen

alvast bedankt

ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, dit scheelt mij uren aan handmatig werk

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan