Wie kan mij helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

J-W-Buijtendijk

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2000
Ik heb XP Prof. Originele en aangemeld opnieuw kaal geformateerd geinstalleerd op mijn PC ik heb eerst 6 diskettes aangemaakt en daarna alle vragen beantwoord, maar na de installatie had ik al 2 fouten ontdekt in XP werkte de Map in via Cofiguratie scherm software niet ik kan deze niet openen dus ik kan nu geen programma verwijderen dat is een.
Nu het tweede probleem in Otlook Express werkt mijn Spellingscontrole niet hij blijft nu bijna onzichtbaar in de bovenstebalk en kan deze ook niet openen

Hoi Ik neem aan dat je de 6 bootdisks bedoeld. Heb je die gedownload? en wel de goede versie? er zijn er nl 2 ik dacht voor de 32bits en 64bits versie oid.

Btw. Je hebt ze als het goed is helemaal niet nodig omdat de cd zelf bootable is. Zet in de bios de cdromspeler als 1ste opstart neer en start dan de pc op met de cd erin. Je krijgt dan de vraag of je van disk wil starten, hier moet je snel zijn en een toets indrukken. Vervolgens kan windows dan voor je formateren en installeren.

Heb je een NTFS of een fat aangenmaakt?

Kijk even op deze site staat hoe je een cleane installatie moet doen.

Foutmelding

Ja ik heb inderdaad een NTFS aangemaakt maar ik heb de 6 diskettes van mijn eigen PC aangemaakt 6 bootdisk.
Voor wat betreft in outlook express deze is opgelost door Word 2000 te installeren.

Kan je je systeem herstellen met de xpschijf?
Die optie zit d8 ik in het menu als je van de schijf boot.

H

foutmelding XP

ik heb sfc /scannow gedaan is Windows bestands beveiligin enz. maar dat haald geen moer uit alles was inorde dus wat nu. Het is de map Software in het configuratie scherm en daarmee kun je software installeren en verwijderen en nu kan ik dus niets verwijderen en dat noemd zich Windows XP Prof.

Had je het ook al geprobeerd van de cd ?
Dus cd erin kies menu installeren xp en evt opnieuw de map overschrijven?

Ik begrijp dat het probleem is dat je geen software kunt kunt verwijderen omdat je de map Configuratie > Software niet in kan komen. Ik weet ook niet wat de oorzaak hiervan is en hoe je dat oplost en neem aan dat Windows verder naar behoren werkt?

Als je software wil verwijderen dan kun je wellicht het programma Power Tools JV16 downloaden. Naast allerlei handige gereedschap zoals schoonmaken van je registry heb je hierin ook de mogelijkheid om de geïnstalleerde software zichtbaar te maken en eventueel te verwijderen. Eigenlijk net zoals Windows dat via de eigen Configuratiescherm > Software doet.
Het programma vind je op http://www.freedownloadscenter.com/Reviews/r893.html
Ik gebruik dit programma al heel lang en zonder problemen. Op de officiële JV16-site staat misschien een recentere versie, maar de voorgaande link is in ieder geval een freeware-versie.

Succes, Rman :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan