wie kan mij helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldm1979

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2006
Hoi,

ik heb een laptop een maxdata 350 m type.
nu is het zo als ik hem aan zet, blijf me beeldscherm op wit beeld staan, dus kan niks lezen, sluit ik een extrene monitor aan dan doet hij het wel.

kan dit met een kabelbreuk zijn, of is hij gewoon stuk.

nu weet ik dat het een 13,3 TFT scherm heeft, past hier dan ook elke 13,3 TFT scherm op. of moet ik echt de juiste type hebben?

mvg ronald,

Volgens mij krijgt het scherm wel stroom.

Meest logisch lijkt me dan dus signaalverlies. Dan is vaak een breuk in de 'flexibele plastic plaat met de signaalbanen erop' die je vaak ziet voor de overdracht van video-signaal van moederbord naar beeldscherm op laptops.

Als de garantie al verlopen is zou je ook kunnen kijken in de kast. Misschien is bovenstaande aansluiting niet gebroken, maar gewoon uit zijn socket geschoten? Dit natuurlijk geheel op eigen risicos...

Probeer de Maintenance manuals van die laptop te vinden op Internet. Misschien staan daar nog wat hints & onderzoeksmogelijkheden in? Er moet in ieder geval instaan hoe je de systeemkast veilig openmaakt en weer dicht kunt doen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe oud de laptop is, maar veel geld zou ik er niet aan hangen en meteen een nieuwe kopen. Hoogstwaarschijnlijk dat het scherm kapot is en dat zou veel te veel kosten. En voor een oud beestje is dat absoluut niet aan te raden.

ik heb nog eens gekeken en het is de type d291207 tft 13,3 inch scherm, misschien iemand die deze heeft en verkoopt??

ik hoor het graag

Weet je wel hoe je die moet vervangen? Anders kijk je eens op marktplaats. Maar ik zou gewoon een tweedehands laptopje kopen zoals ik heb gedaan. Bespaart je een heleboel ellende.

Hallo

Mits de "backlight " nog werkt ... je hebt wit beeld , en een extern scherm korrekt werkt , kun je de onboard videokaart uitsluiten van mogelijke defekten .

Volgens mij is het enige nog mogelijke defekt , het "flatcabletje" tussen scherm en moherboard ... of de betrokken konnektoren van deze die een slecht kontakt vertonen.

Zelf eens kontroleren , of laten kontroleren door een lokale t.v. technieker lijkt mij het meest logische , want opsturen richting fabrikant kost meestal een arm en een been ...

Peter

Als hij op wit beeld staat, dan neem ik aan of het backlight nog werkt? Kun je anders met een sterke zaklamp niet eens kijken of er toch niets zichtbaars is.

Als hij op wit beeld staat, dan neem ik aan of het backlight nog werkt? Kun je anders met een sterke zaklamp niet eens kijken of er toch niets zichtbaars is.

na een lange tijd van meten van de laptop.

werkt nu alles weer helemaal, 1 klein wit streepje verticaal. dit is nog niet zo erug als eerst. ga kijken of er ergens zo flatkabel te koop zijn, denk 20 polig

bedankt allemaal. voor de informatie.

Veel plezier ermee, gelukkig dat je er geen kosten aan hebt moeten maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan