Wie kan mij hierbij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokehey

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Beste leden,

Ik zoek een mogelijkheid om bestanden die aan mekaar gekoppeld zijn te kopiëren en te hernoemen.
Voorbeeld: A.docx en A.xlsx (A.docx en A.xlsx zijn templates) inhoud kopiëren naar en het bestand hernoemen naar B.docx => B.xlsx.
Ik dacht eerst aan een batch bestand waar ik gewoon de naam B ingeef en zodat automatisch de bestanden A.docx en A.xlsx gekopiërd en hernoemd worden naar de twee B files.
Weet iemand hoe zoiets moet?

Alvast heel erg bedankt
Groetjes
Joke

Bedankt voor uw antwoord.
Ik weet niet hoe je zo'n batch file kunt maken.
De bedoeling is dat er in een "venster" B wordt ingegeven en dat achterliggend de twee A-files worden gekopiërd en gehernoemd.
Wie kan zo iets maken?

Bedankt
Joke

Heb dit eens bekeken. Is niet wat ik zoek.
Zoek Batch bestand dat onder windows 7 deze taak kan uitvoeren.
Eigenlijk zijn de "A"-files de templates waarvan er telkens een kopie wordt genomen.
Ideaal zou zijn dat bij het opstarten van het batch bestand venster verschijnt waar de nieuwe bestandsnaam betandsnaam "B" kan ingegeven worden en achterliggend een copie van "A" genomen wordt (eventueel in een temp dir), met daarna een hernoemen van de "A" naar "B". Na voltoeing kan het bestand in de temp dir gewist worden.
In het "B" bestand kan dan verder gewerkt worden.
Is iemand bereidt om zo'n batch bestand aan te maken?
1001x bedankt voor de programmeur die het voor elkaar krijgt.
Groetjes Joke

Laatst bewerkt:
Hallo Joke,

Dit even in notepad (kladblok) kopiëren en opslaan (Opslaan Als: Alle bestanden) in de map met templates als KopieTemp.bat

@ECHO OFF
SET /P uname=Voer hier nieuwe bestandsnaam in:
IF "%uname%"=="" GOTO Error
Copy A.* %uname%.*
GOTO End
:Error
ECHO Geen bestandsnaam ingevuld!!
:End

Laatst bewerkt:
1001x bedankt

Goede avond BikerBill64

Bedankt. Je hebt mij echt geholpen. Prachtig en uniek.
Nog eens 1001x bedankt.

Vele groetjes
Joke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan