Wie kan mijn DELL vragen beantworden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samuel1990

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jun 2008
Beste Mensen,

Ik heb een Dell Dimension E521. Graag zou ik mijn Pc up willen graden.

Mainboard : Dell Inc 0UW457
Chipset : nVidia nForce 410
Processor : AMD Athlon 64 X2 4200+ @ 2200 MHz
Video Card : Nvidia Corp GeForce 7300 LE
Microsoft Windows XP Home Edition
Physical Memory : 1024 MB (2 x 512 DDR2-SDRAM )
DirectX : Version 9.0c

Ik zou graag willen:

- Nieuwe grafische kaart ( klantensercive zei dat ik maar tot 256mb kon upgrade ) (graf kaart)
- Geheugen Upgrade ( t/m 2/3 gb )

Zelf heb ik al op deze site gekeken voor geheugen, maar ik ben niet zo'n ster in pc's dus ik weet niet welke ik moet nemen.

http://www.alternate.nl/html/shop/pr...vel3=DDR2-800&

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

PS: Volgend jaar ga ik een nieuwe pc kopen. Is het rendabel voor mij om dit allemaal te kopen?

Hallo Samuel,

Of je in je DELL maar een maximale grafische kaart van 256 mb ik kan stoppen weet ik niet. Daar moet je dan maar op vertrouwen dat ze de waarheid vertellen bij DELL. Zelf heb ik er nog nooit van gehoord.

Je moet eerder kijken naar het maximale aan intern geheugen dat je er in kunt stoppen. De max. van mij pc is bijvoorbeeld 4 gig. Dit kan je controleren in het programma PCWizard (en vast ook Everest) Kijk ook even hoeveel slots je voor je intern geheugen hebt. (kans dat ze allemaal al vol zitten) Voor de rest kun je het beste zo veel mogelijk geheugen gebruiken van hetzelfde merk. dus ik weet niet wat er nu in zit maar anders zou ik voor Kingston gaan.. (levenslange garantie, ookal gaat je pc niet levenslang mee maargoed)

Als je volgend jaar een nieuwe pc koopt zal ik je videokaart niet upgraden, je werkgeheugen wel, houdt dan bij je volgende pc er wel rekening mee dat je een moederbord met DDR2 geheugen erop koopt. dan kan je ze namelijk overplaatsen.

Ik hoop je hiermee genoeg te hebben geholpen.
Mvg Phantom!:)

www.interngeheugen.com
Bij de diverse merken die zij voeren hebben ze een geheugenwizard.
Voer in die wizard je systeem in en je weet exact welke geheugen compatible zijn en hoeveel je max er in kan stoppen.

Het verhaal over het maximale geheugen van je videokaart ben ik niet helemaal over uit, misschien dat dit wel kan kloppen, dan zal het waarschijnlijk te maken hebben met de doorvoersnelheden van je data in combi met je chipset van je mobo.

Beste Samuel1990,

Heb zelf ook een Dell e521,
Alleen met iets anders er in.
Heb hem wel ge-upgrade, namenlijk met een GeForce 8600GT.
Ik had eerst een Ati Radeon X1300Pro.. :shocked:

Mijn specs zijn:

Amd Athlon Duo-Core X2 5000+ @ 2,6 Ghz
2GB DDR2
GeForce 8600GT

En windows Vista home premium.

Het is onzin dat een dell maar 256mb geheugen aan kan van een videokaart, kan makkelijk 512 of 1024.

maar, let op je voeding, je hebt een 305 watt voeding, en een zwaardere kaart dan de 8600GT gaat niet, dan blaas je je voeding op.

Maar wat je zou kunnen upgraden is je geheugen inderdaad, ik zou er 2 GB van maken.
(meer kan XP ook niet aan volgens mij ).

Succes! :)

xp kan 3.5 gig aan (32-bit versie) vista kan 4 gig aan (32-bit) en 8 gig (64-bit) geloof ik, de 32-bitters kloppen iig.. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan