Wie kan site bouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crimeboy

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2003
Ik ben Crimeboy, zit op school.

Heb een opdracht gekregen.
Opdracht: Website bouwen in de programmeertaal PHP en HTML.

Werking: Met Apache Server en PHPMyAdmin

Voldoen aan de eisen:

In de database moeten productgegevens opgeslagen worden. De producten zijn ingedeeld in categorieen: Kerstboomversiering (4 keuzes), Kerstboomverlichting (4 keuzes), Cd's (3 keuzes), Kerststallen (4 keuzes) en Kerstkaarten (4 keuzes). Van de producten willen we de volegnde gegevens bijhouden: de prijs, de toeleverancier, de omschrijving en de productnaam.

Producten kunnen alleen door 5 gebruikers worden ingevoerd, gewijzigd en verwijderd worden nadat ze zijn ingelogd op de site. Gebruikers staan geregistereerd in een tabel in de PHPMy Admin database.

Bezoekers kunnen alleen producten opvragen op categorie en trefwoord. Er wordt geen verkoop gedaan op de site.
(dat scheelt)

En als laatste geen connectie.

Wie zou me kunnen helpen?

Laatst bewerkt:
Tip: zelf doen.
Lijkt mij dat je op deze manier niets leert. Is toch wel verstandiger om dit zelf te doen in plaats van met andermans veren te gaan pronken. :rolleyes:

Olav

Laatst bewerkt:
Het beste is om het zelf te doen hoor, ik denk niet dat het de bedoeling van dit forum is dat een ander jou huiswerk gaat doen..

Tip: Get yourself dreamweaver, scheelt je een boel werk om te beginnen.
En zelf doen natuurlijk, kun je van leren. En het feit dat je het voor school moet doen wil zeggen dat je het leuk zou moeten vinden, jaja:D

Laatst bewerkt:
Ik kan me niet voorstellen dat je van een docent zo'n opdracht krijgt zonder dat je les in PHP en HTML hebt gehad. Lijkt me dus dat je zelf best al wat weet, maar nu verder moet spitten. Is even lastig, maar niet alles kan je komen aanwaaien...

Mocht je echt nog niets weten, dan doet je docent het fout door je een opdracht te geven waarvoor je de voorkennis niet bezit.

Dat is wel erg overdreven "zelfstandig werken".

Vind dit een raar verhaal, opdracht gekregen van school terwijl je geen les in PHP en HTML hebt gehad, men geeft geen opdrachten terwijl je daar in geen lessen hebt gehad.
Lijkt me beter om deze tray te sluiten want dit zijn wel erg vreemde vragen.
Als je deze vraag nu steld omdat je zelf een site wilt bouwen maar nog geen ervaring hebt, is het een normale vraag en zullen er members genoeg zijn die je willen helpen maar je zult het toch echt zelf moeten doen anders krijg je nooit geen ervaring.
En er ook nog bij zetten van (Over prijs kunnen we praten) vind ik niet erg netjes.

Heb wel de basis geleerd van PHP en MySQL.
Alleen het komt me nie helemaal uit.

PHP begrijp ik dondersgoed.
Zoals echo, if, else, array snap ik helemaal.

Alleen tabellen toevoegen naar Database en andersom, snap ik geen bal van.

En ook de trefwoorden niet.

Wie zou me dan wel kunnen helpen?

(prijs, dat vroeg 1 van jullie al eens eerder.)

Mzzl

Crimeboy, ik kende zelf helemaal GEEN php en heb toch ook een website draaien (gratisdesign.nl en robinswebsite.nl) die gebruik maakt van php, mysql, html en css. Nou kan je daarmee niet zeggen dat het "dus niet moeilijk is te leren" maar met een beetje rondsnuffelen op webmastersites als phpexperience.nl of webfanaat.com of dat soort "onzin" ;), vindt je de oplossingen snel genoeg.

Succes!
Robin

Geplaatst door robin_89
...maar met een beetje rondsnuffelen op webmastersites als phpexperience.nl of webfanaat.com of dat soort "onzin" ;), vindt je de oplossingen snel genoeg.
je vergeet de beste site, helpmij.nl ;):thumb:

Geplaatst door JPeetje
je vergeet de beste site, helpmij.nl ;):thumb:

Emm... ik bedoel met die sites vooral dat er veel scripts te vinden zijn en hier heeft ie het toch al geprobeerd? Hier zeggen ze allemaal: zelf doen :p
Op die sites vindt je veel van dat soort scripts.

school (de ~, scholen)
1 inrichting waar onderwijs gegeven wordt
2 gebouw waar onderwijs gegeven wordt => schoolgebouw
3 lestijd in een school

on·der·wijs (het ~)
1 het systematisch overbrengen van kennis en vaardigheden door bevoegde leraren

----------------------------------------------------------------------------------------

Lijkt me duidelijk. Overigens, uit je tweede post begrijp ik dat het enige waar je niet uitkomt is MySQL. Nou, goed dan. Ik geef een paar van mijn supergeheime tutorialsites prijs. Ik zal er wel een "Your Eyes Only" spreuk op doen zodat alleen jij ze kan zien. De anderen niet natuurlijk want die mogen niet weten waar ik mijn handleidingen weghaal:

Geplaatst door SJJ
Vind dit een raar verhaal, opdracht gekregen van school terwijl je geen les in PHP en HTML hebt gehad, men geeft geen opdrachten terwijl je daar in geen lessen hebt gehad.
Lijkt me beter om deze tray te sluiten want dit zijn wel erg vreemde vragen.
Als je deze vraag nu steld omdat je zelf een site wilt bouwen maar nog geen ervaring hebt, is het een normale vraag en zullen er members genoeg zijn die je willen helpen maar je zult het toch echt zelf moeten doen anders krijg je nooit geen ervaring.
En er ook nog bij zetten van (Over prijs kunnen we praten) vind ik niet erg netjes.

Ik ben het volledig met jullie eens dat hij het zelf moet doe. Maar ik heb niet kunnen lezen (over de prijs valt te praten)
Groetjes Hannie

Geplaatst door hajacaeswe

Ik ben het volledig met jullie eens dat hij het zelf moet doe. Maar ik heb niet kunnen lezen (over de prijs valt te praten)
Groetjes Hannie

Dat heeft hij n.a.v. de reacties verwijderd:

Laatst aangepast door Crimeboy op 26-12-2003 om 19:04

Vandaar.

(over de prijs valt te praten)

Dat bericht heeft Crimeboy verwijderd omdat er kommentaar op kwam.

Jongens, laten we kappen met "ik ben het ermee eens" posts, want dat weten we wel. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Crimeboy's reactie hierop. Of zal hij afgehaakt hebben na de vele negatieve reacties hier? Hopelijk trekt dit zijn aandacht en reageert hij toch ffies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan