Wie kent: 24.start.com????

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Ik zit hier achter een PC dat steeds bij het opstarten een vraagteken in het taakbalk krijgt.
Als ik er op klik kom ik op deze pagina/link:
C:\Program Files\Startportal\Portal\portal.html
In de blauwe balkje boven staat: www.24start.com

Wat is dit en hoe krijg ik het voorgoed weg ??

Grtz
Falco

startpagina

1. Klik op "start" op de taakbalk, kies "uitvoeren" en typ daar dan: msconfig
2. Klik op het tabblad "opstarten".
3. In de lijst van programma's die vanzelf starten, zoek je naar ms-connect; het kan ook aangeduid zijn als cdm.exe, game.exe, msite18.exe, patch.exe of arr.exe. Daarvoor staat een vinkje, dat je moet weghalen door erop te klikken. Pas op: het programma in kwestie kan meer dan eens in de lijst staan; vink ze allemaal af! Klik dan op "toepassen" en daarna op "ok".
4. Start de computer opnieuw op.
5. Haal de map "C:\Program Files" tevoorschijn.
6. Verwijder de map "ms-connect".
7. Haal de map "C:\windows\system" tevoorschijn.
8. Verwijder het bestand cdm.exe, game.exe, msite18.exe, patch.exe of arr.exe (zie de lijst in punt 3), alsmede cdm.dll, game.dll, msite18.dll, patch.dll of arr.dll.
9. Om absoluut zeker te zijn: maak de prullenbak leeg.
10. Om nog zekerder te zijn: start nogmaals de computer op en herhaal punten 1-3 om te zien of het beruchte programma echt weg is. Herhaal indien nodig ook punten 4 en verder.
11. Als je niet via de kabel of ADSL surft: check het nummer waarmee je inbelt; dit zou een 0900-nummer kunnen zijn. Verander dat indien nodig.
KLAAR! Je zult nu geen ongewenste startpagina van 24web of sw10 meer krijgen.

Hoi Jan,

Je hebt bijna gelijk. Alleen is StartPortal een nieuwe versie van Ms-Connect.

De exe zal dan ook (hoogstwaarschijnlijk) code.exe heten en als DiskStart opstarten en de map die je moet verwijderen heet niet MS_Connect maar StartPortal

Groetjes,

Pieter

Gezina je hebt gelijk = ik wil het niet weten !!! :D :D

Pieter had gelijk, bestand was: CODE.EXE.
Heb deze uitgevinkt, alles is weg.
PC was/is van de buurman. Ben nog niet 100% klaar me! Norton werkte niet meer..waarom??? weet ik niet maar na activeren Norton vond ik nog=.......153 besmette bestanden!!! Allemaal EXE 'gepakt door een Pinfi virus.

Ik heb hier (thuis dus) ook regelmatig last van dat mysearchnow. Ik vraag me af op welke sites my kids zitten, maar ik wordt er zat van :evil:

Nogmaals bedankt, toppers :thumb:
Groetjes
Falco

Buffy DAT HEB IK !!!
Ik heb op deze PC de volgende 'runnen':
- SpywareBlaster (altijd updated)
- Spyboot (ook updated)
- SpyStopper versie 2.45
- Norton Internet Security 2002 (incl. NAV dus) ook updated.

En toch komt dat rommel binnen :evil:

Groetjes
falco

SpywareBlaster kan helaas niet alle varianten van lop.com tegenhouden, omdat die h****ers gebruik maken van random CLSID's en SpywareBlaster gebaseerd is op het blokkeren van vaste CLSID's.
SpywareGuard is in dit geval een hele goede aanvulling.

Groetjes,

Pieter

spywareguard

Spywareguard is niet alleen een goede aanvulling, maar een must. Vanaf deze draait heb ik geen probblemen en toch kom ik deze betreffende site. Hij blockt deze site's als ze iets aan de Internet Explorer willen veranderen!

Heb SpyGuard erbij. Het vreemde van dat K.....: mysearchnow.. is dat ik alles verwijder wat Spyboot kan vinden, ook alles wat Hijack this kan vinden en TOCH als ik op Favorieten klik dan krijg ik in dat vakje links xxx koppelingen naar mysearch.
Dit is toch niet te filmen.

Falco

Hoi falconetti,

Dat komt omdat lop.com die aan je favorieten toevoegt.
Scan ook eens met AdAware en zet een vinkje bij "Scan my IE favorites for banned URLs"

Groetjes,

Pieter

Bedankt voor de tip Pieter, nu zijn ze weg.
Wat ik niet begrijp (dus deze ook niet), dat in mijn opstartlijst (msconfig) een bestand zit (heb deze uitgevinkt met de naam: KARHYOFVM.EXE. Het moet in Windows zitten maar ik kan het niet vinden verder op de PC ???
Spyboot vond ook bijv.: msbb.exe als verdacht. Zou deze na opnieuw opstarten opknappen maar dat bestand zit nog op de PC.

Ik wordt echt moe van al dit...
Ik heb nu even 2 dagen weinig tijd maar kom nog over terug.

Groetjes
Falco

Hoi Pieter,
Bedankt voor de info. Vreemd dat op de PC kan ik dat bestand niet meer vinden maar staat wel in mijn opstart lijst (msconfig).
Dat msbb stond in: Windows/Application Data. Ik zie daar ook wat ander mini *exjes* en als ik rechts klik kan geen versie of verdere info vinden. Hier een lijstje van deze "vreemde" spul:
- gepgtoie.exe
- oqqmkdtt.exe
- ouquchsh.exe
- ueewvjnl.exe
- wa_inst.exe (deze heeft ook icoontje met barcode..)
- ncmyb.dll

Groetjes
Falco

Hi Pieter!
Ik ging dat spul zippen (RAR) en mailen en toen kreeg ik bericht terug (zie hieronder). Het vreemde is dat mijn NIS/NAV niets vindt op de PC!!
En nu?
Groetjes
Falco
----------------------------------------------------------------------

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: MailScanner [mailto:support@home.nl]
Verzonden: vrijdag 7 november 2003 21:46
Onderwerp: Waarschuwing: E-mail virus gevonden

Onze virusscanner vond een virus in het volgende, door u verzonden,
bericht:
Aan: pieter@
Onderwerp: vreemde spul
Datum: Fri Nov 7 21:46:27 2003

Het bericht is afgeleverd, maar besmette delen zijn vervangen door een
waarschuwing. Wij sturen u dit bericht om u te waarschuwen dat uw
computer waarschijnlijk besmet is met een virus.

Meer informatie over computervirussen kunt u vinden op onze online
help: http://help.home.nl/antivirus

Technische informatie van de virus-scanner:
Kaspersky: Vreemde spul.rar/gepgtoie.exe infected: TrojanDownloader.Win32.Small.bp
Kaspersky: Vreemde spul.rar/oqqmkdtt.exe infected: TrojanDownloader.Win32.Small.bp
Kaspersky: Vreemde spul.rar/ouquchsh.exe infected: TrojanDropper.Win32.Swicer
Kaspersky: Vreemde spul.rar/ueewvjnl.exe infected: TrojanDownloader.Win32.Small.bp

Reacties op dit bericht kunnen niet in behandeling worden genomen.

Hoi falconetti,

KAV, de scanner die jouw provider er blijkbaar op nahoudt, kent heel wat meer trojans dan NAV.

Ik heb dan ook niks gekregen, behalve een soortgeljik bericht.
Je kunt ze naar Symatec opsturen, dan worden ze waarschijnlijk wel toegevoegd.

Groetjes,

Pieter

Bedankt Pieter!
Ik ga dat wel doen: naar Symantec opsturen. Langzaam word ik moe van al dat rommel op internet & PC. Ik begrijp de lol niet. Ik hoop dat ik ooit zo’n figuur voor mij krijg die dat spul maakt dan zou ik zijn darmen eruit roppen.
Dit is toch maf: ik heb wat beters te doen dat 1 en andere opsporen.

Groetjes
Falco

Pieter!
Heb nog bij Symantec gekeken. Deze 2 staan niet in hun lijsten.
Ik wet niet hoe ik ze moet opsturen. Ik denk dat het lukt tock niet omdat Essent ze direct verwijdert. Tja..

Nog leuker: ze staan ook niet bij Kaspersky op de site!!

Grtz
Falco

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan