• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie lost dit grote proleem voor mij op?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kohltje

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Hallo wizzkids en tovenaars,

In de bijlage tref je het document aan waar het over gaat. In werkelijkheid is het document groter maar in het aantal rijen.

- Op het eerste tabblad (Kosten_plaatsen) moet na de 30e kollom de foto's komen te staan van de mensen die zich op het eerste tabblad (Kosten_plaatsen) bevinden in de kollom 7 t/m 17.

- De foto's bevinden zich op 2 plaatsen en wel de tabbladen Database_handtekening en Keuzelijst_handtekening.

- Er kan dus voor 1 van de twee opties gekozen worden om de verwijzing uit te halen.

Dus in enkele zinnen nogmaals uitgelegd:

In de kollommen na de 30e in het eerste tabblad (Kosten_plaatsen) moet een verwijzing komen naar de tabbladen Database_handtekening en Keuzelijst_handtekening. Deze gegevens komen er pas te staan als op het eerste tabblad (Kosten_plaatsen) de gegevens zijn ingevuld in de kolom 7 t/m 17. Dus als JWAL1 in de kolom 7 t/m 17 voorkomt moet hij het plaatje halen uit een van de twee tabbladen Database_handtekening of Keuzelijst_handtekening.

Bij het zien van het bestand wordt het duidelijk, denk ik :o

Ik wordt er in ieder geval HELEMAAL wild van!!! Ik hab het forum doorzocht maar kan niets vinden dat toepasbaar is en google is ook geen hulp:confused:

A.u.b. Helpmij.nl

Bijlagen

Je vraag is al 64 keer gelezen en geen enkel antwoord. Ikzelf heb je vraag al 10x gelezen en ik geraak er nog steeds niet uit. Waarom een keuze uit twee tabbladen voor dezelfde foto ? In je voorbeeld staan alle drie de namen in dezelfde regel, welke foto moet dan getoond worden ( of welke verwijzing moet verschijnen) ? Jij weet waarschijnlijk wel welke kant je uit wil maar dit is althans voor mij allerminst duidelijk.
Ondertussen al 78 keer gelezen :eek:

Laatst bewerkt:
Hoi Warme bakker :D

Bedankt dat je iig de moeite neemt om me te helpen;)

Nou het is zo:

Ik wil in tabblad 1 een lijst genereren die dynamisch is en telkens veranderd. Maar de gegevens komen wel steeds op dezelfde posities voor. Dus na de kop afdeling zie je de acroniemen staan van: JWAL1 - KARZ1 - RCON1. Op deze posities t/m positie 17 komen ALTIJD acroniemen voor maar dan wel elke maand andere acroniemen. Ik wil bij deze acroniemen een foto tonen die uit een ander tabblad wordt opgehaald en dus als een soort database fungeert. Deze database kan ik steeds aanvullen met foto's van nieuwe acroniemen. Omdat de lijst in het eerste tabblad eigenlijk veel langer is kan het voorkomen dat een accroniem meerdere malen voorkomt in de lijst. Maar er moet dus wel steeds dezelfde foto uit het andere tabblad (database) worden opgehaald.

Is dit duidelijk? Zo niet, vraag aub. Ik heb echt hulp nodig.

Bedankt alvast.

Hierbij denk ik aan de volgende formule:
=ALS(EN($G3:$Q3>0;G$2>0);VERT.ZOEKEN(G$2;Database_handtekening!A1:B10000;2);"")

Uitleg:

• als in rij 3 vanaf kolom G t/m Q (7 t/m 17) gegevens ingevuld zijn en de de cel G$2 ingevuld is,
  • zoek dan in het bereik v/h tabblad database_handtekening de eerder aangegeven naam (in dit geval JWAL1) en vermeld de 2e kolom (waar de handtekening staat)
  • vermeld anders niets

Helaas werkt dit niet -> ik denk dat het volgende probleem is hoe een afbeelding weergegeven moet worden....

Laatst bewerkt:
Die gegevensvalidatie is een toevallige bijkomstigheid, om in het voorbeeld de werking van de foto's gemakkelijker te testen.
In het uiteindelijke bestand worden de acroniemen via een macro neergezet (denk ik).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan