• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie opende dit bestand voor het laatst?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Warme bakkertje,

volgens mij slaat "gebruiker" op "Application.UserName".
Verder bespeur ik enige frustratie bij jou, of niet?

Ik vraag alleen naar dat wat ik niet ken en/of begrijp, ik zou het fijn vinden als iemand die mij een oplossing aandraagt, deze dan ook enigszins verklaard.
Anders heb ik er weinig aan/ leer ik er niets van, dat is toch niet te veel gevraagd, of wel?
Dom weg alles overnemen en nergens naar vragen, en dus dom blijven, is niet wat ik wil.

Ik wil er graag wat van opsteken.

Groet,

Eefje

Waarover zou ik gefrustreerd moeten zijn ?
Ik veronderstelde al dat het om Username ging, maar vroeg mij enkel af waarom je het dan ook niet gebruikte aangezien het op de huidige manier een foutmelding geeft als je je macro probeert te draaien.
Je had kunnen schrijven
Code:
gebruiker = Application.UserName
Ucase(gebruiker)
Dan was het wel met een omweg geweest maar wel duidelijker

Laatst bewerkt:
De beste manier om VBA te leren is door zaken zelf uit te zoeken en niet te laten voorkauwen.

Beste snb,

jij hebt volkomen gelijk als je zegt:

De beste manier om VBA te leren is door zaken zelf uit te zoeken en niet te laten voorkauwen.

snb mijn ouders en mijn leerkrachten op school hebben mij altijd het volgende geleerd:

Stel alles in het werk om zelf een oplossing voor je probleem te vinden, lukt het niet, dan is het geen schande om hulp te vragen.
Een hulpvraag durven stellen is geen tekortkoming van je zelf! Maar een teken van zelfinzicht.

Maar als iemand je een advies / oplossing aandraagt, waak er dan voor dat dit maar de halve waarheid is.
De waarheid bestaat uit tweeërlei, namelijk de oplossing en de verklaring, zonder de verklaring is het “voorgekauwde” geen meerwaarde voor je zelf.

Dit heb ik mij goed in mijn oren geknoopt, en zo probeer ik zelf een hulpvraag aan te gaan.

Groetjes,

Eefje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan