• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie weet een formule voor mijn probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Helaas bij uittesten iets raars ontdekt

Goede middag iedereen, speciaal uiteraard voor ZapaTr

Gisteren was ik er nog van 100% overtuigd dat ik deze vraag kon afsluiten, aangezien alles wat ik probeerde goed werkte. Vanmorgen wederom een en ander uitgetest en helaas loop ik nu tegen een foutmelding aan en weet niet of die op te lossen is. Bij de eerste opdracht/actie geen problemen, edoch wil ik erna een opdracht/actie wijzigen dan voornamelijk bij Case Nee problemen, bij andere Case VAK ook, een en ander heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat af en toe een bepaald bereik geblokkeerd moet blijven hetgeen ook werkt als men maar niets veranderd erna.

Wat fout loopt heb ik de bijlage opgesomd, indien hier niets aan te doen is, heb ik pech gehad maar zou zonde zijn van alle moeite die men zich heeft genomen om mij te helpen.

Math

Dat er wat niet naar wens loopt is te wijten aan het feit dat je mijn beide opmerkingen in bericht #37 niet ter harte hebt genomen. Ik zie daar niks van terug in de macro. Als je cellen hebt samengevoegd dan worden die cellen 1 cel; als je dan "Nee" kiest, wil je de inhoud van twee cellen kopiëren naar 1 cel, dat gaat natuurlijk niet. Dus: die samenvoeging moet dan eerst ongedaan worden gemaakt. Ik heb je daarop attent gemaakt en ook geschreven hoe dat moet. En dat er tekst zou kunnen blijven staan na het kiezen van een andere optie , dat heb ik ook letterlijk zo geschreven en ook hoe je dat kunt verhelpen.
Standaard zijn de cellen van een blad niet omrand. Als je cellen samenvoegt tot 1 cel, is die ene cel nog wel omrand maar niet meer de afzonderlijke cellen want die zijn niet meer zichtbaar. Als je de samenvoeging ongedaan maakt, en je wil terug randen, dan moet je die toevoegen. Als je dat even doet terwijl de macrorecorder aan staat, dan zie je de code daarvoor.

Het lukt me niet, ben reeds 3 uur bezig.

Hoi ZapaTr

Ben er reeds kleine 3 uren mee aan het stoeien maar het lukt me niet, ondanks de aanwijzingen die je me inderdaad in #37 hebt aangegeven. Excel heeft tijdens deze 3 uur reeds 4 keer melding gegeven van excel werkt niet meer, zoekt naar oplossing en start dan weer door en dan kan ik bestand herstellen.
Op dit ogenblik durf ik even niets meer.
Durf het bijna niet te vragen maar doe het toch. Wil je nog een keer zo vriendelijk zijn om mij te helpen hiermee door het excelbestand zodanig aan te passen dat alles werkt. Het bestand vind je bijgevoegd. In de kolommen vanaf Q staat nu ook iets maar ik kan dit niet verwijderen, misschien om dat werkblad beveiligd is?

Groetjes en alvast bedankt
Math

Dit is het, eindelijk gelukt.

Hoi ZapaTr,

Dat je bedankt bent dat zul je wel weten. Was zelf nog aan het stoeien ermee, maar ging iedere keer fout bij Case "Nee"! Ik had precies hetzelfde volgens mij in de macro staan, maar zal ergens wel een type foutje hebben gemaakt.
Heb er nu heel even nagekeken en wat ik zie werkt helemaal optimaal. Heb zelfs gezien dat bij Case "VAK" de tekst nu inderdaad helemaal zichtbaar blijft, center left.
Heb ook gezien hoe het opgelost had moeten worden met het hertellen van de cel randen, hier heb ik ook inderdaad na gekeken met behulp van de macro recorder, maar op deze manier was mij dat nooit gelukt.
Ik wil je nogmaals bedanken voor alle tijd die je voor me hebt vrijgemaakt. Heb er zelf ook veel van geleerd en dit bestand bevat informatie die ik zeer zeker bij andere bestandjes ook kan gaan gebruiken, begrijp nu tenminste wat er staat.
Ik zet de vraag nu op opgelost!!!! Mocht ik nog ergens tegen aan lopen, hetgeen ik echter niet verwacht, weet ik hoe ik de vraag weer open kan zetten.

Met vriendelijk groeten
Math

Ik had precies hetzelfde volgens mij in de macro staan
Ik weet WEL zeker dat dat niet het geval was!
Niets, helemaal niets, geen letter, hebben we van jouw code gezien, je hebt alleen maar gewacht tot de volledige oplossing kwam.
maar zal ergens wel een type foutje hebben gemaakt.
Een typfout is het probleem niet geweest, het waren andere fouten.

Weer iets wat niet klopt, ra ra ra!

Voor ZapaTr,

Wat er aan de hand is weet ik niet, maar wordt er gek van. Heb zelf een bestandje wederom opgezet, met behulp van jouw macro en overige gegevens. Macro letterlijk overgetypt en toch loopt het fout en niet zo maar, maar flink fout.
Krijg steeds opmerking: De cel of grafiek die U wilt wijzigen is beveiligd en heeft het kenmerk Alleen-lezen. Als u een beveiligde cel of grafiek wilt wijzigen, verwijderd u eerst de beveiliging met de opdracht Beveiliging blad opheffen(het tabblad in Revisie in de groep Wijzingen)! Dit is voor mij een raadsel! Hoe komt het dat dit blad beveiligd is, ik heb hier nergens opdracht voor gegeven! Hoe los ik dit probleem op? heb geprobeerd om iets te doen bij wijzigen werkt slechts 1 maal en dan komt weer die stomme opmerking. Verder loop ik wederom tegen een fout aan bij de Cas "NEE".
Bij de beveiligde cel etc staat: Structuur en vensters beveiligen. Werkblad beveiligen voor: Structuur (aangevinkt maar niet door mij!) en Vensters (niet aangevinkt)
Wachtwoord (optioneel) zegt mij natuurlijk niets.
Hoe komt het dan er zomaar een beveiliging op wordt gegooid zonder dat ik dit heb aangegeven, hoe is dit op te lossen).

Vind het jammer dat ik je weer om hulp moet vragen, maar als ik werk in jouw bestand geen probleem!

Math

Kijk even naar #24. In principe doen we dus dus wezenlijk wat anders waar je nu ook eindelijk achterkomt. Zet dit draadje maar op opgelost want ik denk niet dat iemand nog genegen is om jou verder te helpen. Je kan net zoveel doneren als je wil, maar de helpers zitten vrijwillig aan de andere kant. En hebben meestal niets te maken met het in stand houden van een Site te maken.

Laatst bewerkt:
Bedank VenA voor posief en opbouwend antwoord.zal vraag als opgelost zetten.

Bedankt iedereen in het bijzonder ZapaTR.
Probleem nog niet opgelost maar zal er ook niet komen vermoed ik, het wel ontdekt dat in bestand niets in module 1 stond bij VBA maar wel in module 2, of het daar aan ligt weet ik niet, zal de toekomst uitwijzen.
Even naar opmerking van VenA. Zo zit ik niet in elkaar dit is pure hobby voor mij, zowel de duiven als het programmeren in VBA, maar toch bedankt voor mooie database.
Misschien weten jullie een goed boek van VBA met voorbeelden die men kan naspelen.

Math

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan