Wie weet het beter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jozo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben liefhebber van ASUS en dan zijn er hele mooie bordjes te koop voor € 400,-
Je kunt minder uitgeven en dan heb je er nog een beetje geheugen bij.
En wat wil je uitgeven voor een cpu.

Geplaatst door puppie

En wat wil je uitgeven voor een cpu.

Werkelijk geen idee wat dat kost ?

Geheugen koop ik gewoon 1 reepje van 256 of 512, kan er altijd nog bij kopen. :)

Asus P4P800S-E Deluxe FSB800, GLan, SATA €140.00

Leuk bordje heb je toch nog iets over voor een cpu en geheugen.
Dit is bij de plaatselijke pc boer en dit is niet de goedkoopste boer.

Gewoon even kijken bij jullie in het dorp en dan kom je er wel uit.
Mooie P-IV er in van zo'n 2600 Mhz. 512 Mb geheugen.
En natuurlijk jouw nieuw gekochte HD.
Dan heb je een leuk systeem.
Dit bord kan S-Ata aan.

Inderdaad wel een dorp hier :)
Afstand tot server: ±44.7 km

Pentium ? of toch maar iets anders.

Ben echt een hardware nono, daarom wil iets kopen waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan.

Mag ik je dan wel aanraden om twee gelijke (2× 256mb) geheugen reepjes te kopen, dit in verband met dual channel gebruik van het geheugen (800mhz i.p.v. 400mhz en dus dubbele geheugenbandbreedte)

Kijk voor prijzen eens op www.tweakers.net/pricewatch
Zoek wel een zaak bij jou in de buurt uit, altijd handig mocht je aanspraak moeten maken op garantie.

[edit]p.s. ook ik ben een Intel voorstander :D [/edit]

Laatst bewerkt:
Dorp......had namelijk al gezien dat er woonplaats r'dam stond :rolleyes:

Pentium, ik, jaaaaaa
Vind ik beter dan amd.

Maar dat zijn persoonlijke gevoelens.
Ik werk bij een klein bedrijfje en doe daar het onderhoud van 1 server en 10 clients.
Allemaal asus bord en pentium cpu.
Zelfs de server heeft twee pentium cpu's

Kijk b.v. eens bij http://www.computer-land.nl/

Voornoemd bordje € 135
2× 256mb DDR Twinmos € 130
PIV 2,8 HT Boxed € 205

Desnoods nog een leuke videokaart erbij van rond de € 150???

Laatst bewerkt:
Asus P4P800S-E Deluxe FSB800, GLan, SATA €140.00

Ik zie door de bomen het bos al niet meer. :confused:

Hoe zit het met Socket 478, 754, enz
Als ik bij duurdere asus borden kijk, hebben ze meestal onboard video (en dat wil ik niet), zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten ?

Weet iemand trouwens wanneer de pentium 5 komt, en past die in dit moederboard ?

En stel dat ik op de pentium 5 wacht kan ik dan tot dan mijn pentium 3 gebruiken.

Ik moet dus hebben:

Geheugen type DDR: ja, of is er iets nieuw op komst

Sata: ja

Onboard Video: nee

Onboard sound: Maakt mij niet uit.

Socket ???

Chipset ???

Onboard LAN ???

RAID Controller: ???

SCSI Controller: ???

Firewire : ???

Max. FSB: ???

Micro ATX ???

Geplaatst door maestro12
Mag ik je dan wel aanraden om twee gelijke (2× 256mb) geheugen reepjes te kopen, dit in verband met dual channel gebruik van het geheugen (800mhz i.p.v. 400mhz en dus dubbele geheugenbandbreedte)

Dit gaat neem ik aan ook met twee keer 512.
En moet het moederbord dit ondersteunen ?

Dat gaat ook met 2× 512mb en natuurlijk moet het moederbord (lees chipset) het ondersteunen.

Tsja, P V geen idee waneer die komt, het is in de pc wereld altijd nog zo, als je wacht op het allernieuwste blijf je wachten.

Je keuze van je moederbord (socket) hangt af van de processor die je wilt hebben (een INTEL past niet op een AMD bord en omgekeerd) Bij de processor van je keuze hoort ook een bepaalde FSB, die moet natuurlijk ook ondersteund worden door je moederbord.

Kijk ook eens in de volgende thread http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=169378

Aaaaaha, dus

Socket 478 is voor pentium

Socket 754 is voor AMD

Zit ik alleen nog met deze dingen:

Chipset ???

Onboard LAN ???

RAID Controller: ???

SCSI Controller: ???

Firewire : ???

Max. FSB: ???

Micro ATX ???

Ik zou als chipset zelf geen SIS kiezen, de rest van de merken (VIA, Intel enz.) ontlopen elkaar niet veel.

On-board LAN (netwerkkaart) waarom niet, zelfs al zou je die niet gebruiken(internetverbinding?), het kan altijd van pas komen

RAID controller-Methode voor aansturing van harddisken, maar je hebt al een sATA harddisk, dus niet echt nodig

SCSI controller- Ook een methode voor het aansturen van harddisken, wederom niet nodig in jouw geval (is trouwens voor thuis gebruik al niet echt een interessante optie meer)

Firewire (IEEE1394)- Soort USB (maar is dus GEEN usb) speciaal bedoelt voor beeld (video) overdracht. Altijd handig als je ooit nog eens een videocamera o.i.d. wilt aansluiten en zit tegenwoordig bijna 'standaard' op ieder moederbord.

FSB-FrontSideBus- De snelheid waarmee je processor met het geheugen communiceert (hoe sneller hoe beter) Maar wel afhankelijk van het type processor en moederbord wat je kiest (moet dus bij elkaar passen)

MicroATX- Zeer klein model moederbord volgens ATX standaard. Zou ik niet doen tenzij je een heel klein kastje wilt gaan gebruiken.

Helemaal geweldig. :thumb: :thumb: :thumb:

Bedankt

Eigen computer doet het dus niet, zit nu bij de buren en kan daar niet uren dit soort dingen uit gaan zitten zoeken.

Is de Asus "K8V SE Deluxe"wat, of kan ik beter iets nieuwers of duurders nemen.

Ik ben dus ook moederborden van 6000 euro tegen gekomen :8-0: :8-0: :8-0:

Niet dat ik dat wil uitgeven maar ik hoef ook niet het goedkoopste te hebben.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan