wie weet het?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Berichten
210
kijk ik wil een nieuwe videokaart willen kopen. maar nou weet ik niet echt welke goed is.. en of je nou speciale eisen aan je moederbord moet hebben zo dat die kaart ook werk. ( das namelijk wel de bedoeling :p )

hier alvast wat overm mijn moederbord..

Moederbordeigenschappen:
Moederbordnaam Albatron PM650GX

Front Side Bus Eigenschappen :
Bus Type Intel NetBurst
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 101 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 403 Mhz
Bandbreedte 3226 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen:
Bus Type SiS MuTIOL
Bus Breedte 16 bit

Moederbord Technische Informatie:
Moederbordafmeting 220 mm x 240 mm
Moederbord Chipset SiS650GX

ik weet niet wat jullie nodig hebben dus :p

dus effe in het kort: ik zou een nieuwe videokaart willen kopen(128 of 256 mb). maar welke zou ik dan moeten/kunnen kopen. rekening houden met een niet al te hoog buget zo tussen de 0 - 120 (enkelen euros meer maakt niet zoveel uit)

Alvast bedank,

Hollander.
 
Dat je het merk en type moederbord erbij gezet hebt, is een goed idee van je geweest ;)

Wat we eigenlijk nodig hebben, is wat voor bussen (sloten op je computer waarop je uitbreidingskaarten kan stoppen) er op je moederbord zitten, daarvoor heb ik de website van de fabrikant bezocht.
http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/specification.asp?pro_id=19

Voor de videokaart zit er een zogenaamde 1 x AGP 4X slot (Compatible with 1x/2x) op het moederbord.

Dit betekend dat je een videokaart nodig hebt die met AGP 4X overweg kan.
Ook zou je nog een PCI (niet te verwarren met PCI Express) kunnen aanschaffen, maar die zijn niet meer zo in de handel.

Verder kan de smaak per kaart die op 4X gebiedt leverbaar is verschillen. Dit is natuurlijk wat je er precies uit wilt halen. Wellicht kunnen andere mensen met ervaring op dat gebiedt er nog wat over vertellen.
 
ik wil hier mee game,

ik heb een ATi 9800 Pro op het oog of een geforce FX 5700 welke is beter en/of doen ze het uberhaupt? of zijn der ander sugesties?

Nogmaals thnq!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan