wie weet raad

Status
Niet open voor verdere reacties.

joppe1964

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2003
Berichten
122
ik heb al mijn spellen + program files van C naar D verplaatst, nu heb ik problemen met sllkoppeling ?
sommige kan ik nog repareren, hoe kan dit ?
 
Omdat alle snelkoppelingen verwijzen naar C:\mapje. Nu is alles D:\mapje, maar dat weten de snelkoppelingen niet. Herstellen moet handmatig, dus opstarten en dan opgeven waar het bestand staat, of je installeert de programma's opnieuw.
 
verplaatsen

Omdat van windows spellen/prg een verwijzing in het register staat.
 
ik snap je niet ?
de helft van de spellen die nu op d staan dus verplaatst zijn werken niet meer snelkoppeling ontbreekt ?
 
ik snap je niet ?
de helft van de spellen die nu op d staan dus verplaatst zijn werken niet meer snelkoppeling ontbreekt ?
 
snelkoppeling

Deze zijn simpel opnieuw te maken. Klik rechts op het exe bestand, kies snelkoppeling maken en sleep deze naar de plek waar je ze wilt hebben.
 
Geplaatst door Lekkere Kwal
Omdat alle snelkoppelingen verwijzen naar C:\mapje. Nu is alles D:\mapje, maar dat weten de snelkoppelingen niet. Herstellen moet handmatig, dus opstarten en dan opgeven waar het bestand staat, of je installeert de programma's opnieuw.

Doe dit en het komt in orde!

Grtzzz.
 
Ik vond dat ik al aardig in lekentaal praatte, maar goed.

Ik leg het nog een keer uit:
Jouw programma's stonden op de C-schijf. Dus bijvoorbeeld C:\mapje. Nu staan ze in D:\mapje. Ja?

De snelkoppelingen, verwijzen naar jouw programma's in C:\mapje, maar omdat ze daar nu niet meer staan, werken de koppelingen niet meer.

Dus: je moet de snelkoppelingen herstellen door handmatig aan te wijzen wáár de programma's nu staan, óf je installeert de programma's opnieuw, waardoor er weer nieuwe, goede, snelkoppelingen worden gemaakt

Als je het nu nog niet begrijpt, zou ik eens een cursus volgen of een boek over computers kopen, want anders ben je veel te lang met dit soort dingen bezig en dat is ook niet erg efficiënt te noemen
 
system mechanic

download,als je alweet wat dat is,SYSTEM MECHANIC van IOLO op bv download .com en kijk als je het programma hebt opgestart bij systeem en dan snelkoppelingen nakijken of zoiets ongeveer,

Als je snelkoppellingen nagekeken zijn krijg je een lijst van de koppelingen die niet ok zijn door bv verplaatsing van programma's naar andere schijven.

Nu kan je kiezen repareer snelkoppeling en alle snelkoppelinge die gerepareed kunnen worden worden automat.gerept.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan