Wie wil me alsjeblieft snel helpen met mijn mobiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markbijster

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Hallo mensen,

Eigenlijk heb ik 2 vragen..

Ik heb onlangs de oude Samsung Star (de oude ( 1 )) gekregen van mijn zus,
en die is kapotgegaan. Hij is nog wel heel enzovoort, maar alleen touchscreen reageert
hier helemaal niet meer. Dit is mijn 1e vraag: kan dit nog gemaakt worden, of gaat dat teveel kosten? (de touchscreen doet helemaal niets meer, het lijkt wel of het geblokkeerd is, de gewone 3 knopjes doen het nog wel)

Mijn 2e vraag:
Gaat over de geheugenkaart. Er zit een geheugenkaartje in de Samsung, en daar staan veel foto's en filmpjes op van mijn pas overleden hond. Die wil ik natuurlijk graag terug hebben. En nu zou je denken: zet ze gewoon via een USB kabeltje op je laptop of computer, maar ja dit kan helaas niet doordat mijn touchscreen kapot is. Hoe kan ik dit oplossen? Ik wil de foto's en filmpjes echt heel graag. Nog liever als vraag 1 eigenlijk. Kan iemand mij please helpen. :(

groetjes van Mark Bijsterbosch

p.s. alvast bedankt, het zal me erg goed doen om de foto's en de filmpjes terug te zien.
:D

Laatst bewerkt:
je kan het geheugenkaart (als het een sd kaartje is) er gewoon uithalen en dmv een cardreader en microsd adapter op je pc terugzien, dat is niet zo een probleem als je geheugen een sd kaartje is.

ik denk echter wel dat de kosten voor reparatie duurder zullen zijn dan een nieuw toestel.

Ik ben ook bang dat de reparatie van een Samsung Star touchscreen het niet waard is, tenzij je er veel geld in wilt pompen? Maar dan zou je net zo goed een ander toestel kunnen kopen als dat geen optie is.

Geheugenkaart

Oke jongens bedankt, maar het gaat me eigenlijk ook meer om de geheugenkaart en de foto's en de filmpjes. Hoe kan ik die terugkrijgen. Ik ben niet zo'n computerfreak, dus snap helemaal niets van al die termen die er genoemd worden, zoals sd enz.

Kunnen jullie me dit please uitleggen, wil heel graag de foto's enz. terug.

groetjes en bedankt groetjes Mark Bijsterbosch

als je een micro-sd kaart reader koopt dan kan je zo je filmpjes en foto,s weer terug krijgen

maar dan moeten ze ook zeker weten op je micro-sd kaartje staan

ik heb gekeken en je hebt zo ie zo een micro-sd kaartje in de samsung star

ik zou geen reparatie uitvoeren omdat die waarschijnlijk veel te duur gaat zijn terwijl dat toestel het niet meer waard is

hier een link naar een micro sd reader Website : http://www.memoryshop.nl/product/56639/sandisk-mobilemate-microsd-reader.html

Edit :

ik zoek even een ander omdat deze niet meer leverbaar is

hier op dezelfde site alle readers Memory shop

je hoeft er alleen een te kiezen die micro-sd ondersteunt

Laatst bewerkt:
Micro SD kaart

Oke bedankt. Echt heel erg bedankt.
Maar nu nog een vraagje:
wat bedoelen jullie precies met: dan moet je wel zeker weten dat de
foto's op de SD kaart staan. Bedoel je daar gewoon mee dat
de foto's op de geheugenkaart moeten staan?

groetjes Mark

ja sorry, ik ben een beetje dom als het hierover gaat :o

ja, als ze op het telefoongeheugen staan kun je ze niet zomaar terugkrijgen omdat je de instructies op je scherm niet meer ziet. Staan ze apart op je kaartje dan is het eenvoudigweg de foto's eraf halen

Oké jongens, echt heel erg bedankt allemaal. Ook supersnel enzo, echt waar. Bedankt.

nou als je foto,s of filmpjes maakt met de telefoon kan het ook zijn dat het op het telefoon geheugen word opgeslagen in plaats van de sd kaart

dus dat zou een probleem kunnen zijn maar als jij zeker weet dat het op het sd kaartje staat zou je ze zo terug moeten kunnen halen

als je de telefoon nog kan aanzetten zou je kunnen kijken of je hem kan aansluiten met de usb aan de computer

zo kan je heel vaak ook je video,s en foto,s terug krijgen als ze op het interne geheugen staan

En geeft je telefoon niet direkt verbinding met je usb vraag dan even je zus of ze weet welke knoppen te drukken of kijk in de handleiding (eventueel online) of je dit ook met je toetsjes kunt activeren.

Geen verbinding

Nou, als je de mobiel aansluit met een USB kabel op de computer,
dan moet je dus eerst je pincode invoeren, maarja dat kan dus helaas niet
meer omdat touchscreen dus helemaal kapot is.

En nu heb ik nog een vraag:
Ik heb alle foto's en filmpjes van de SD kaart teruggekregen (bedankt jongens), maar nu heb ik veel filmpjes die ik graag op mijn tv met dvd speler zou willen afspelen. Is dit mogelijk? het zijn deze filmpjes :
MPEG-4 Movie, van zoveel kB. Kan dit? Moet ik ze dan op een CD-R of een DVDtje zetten? Of is dit gewoon helemaal niet mogelijk?

groetjes en bedankt Mark

daar zijn verschillende manieren voor :

je zou je computer op je tv kunnen aansluiten dan moet de computer wel over een VGA of DVI of Hdmi Of S-video aansluiting hebben

en natuurlijk de tv ook een VGA of DVI of Hdmi Of S-video aansluiting

je zou even op google afbeeldingen kunnen zoeken hoe die aansluitingen eruit zien

je kan het ook op een cd zetten dan zou ik het voor de makkelijkheid converteren van mpeg-4 naar avi daar heb je dus ook software voor

je kan ook een soort dvd branden met een menu en je filmpjes indelen

wat ik wel even wil zeggen filmpjes die je op je mobiel maakt met een budget telefoon de star dus gaan er op een groot scherm waarschijnlijk niet mooi uitzien

je moet ook even kijken wat je dvd speler ondersteunt welke formaten zodat je daar geen problemen mee krijgt dus avi divx mp4 of mpeg-4

zoek dat even op als je het via een cd wil doen

Laatst bewerkt:
Nog heel even helpen als je wil

Hoi,

Ja ik heb het een beetje uitgevogeld.
Ik heb de filmpjes omgezet in AVI,
maar nu kan windows media player ze niet
afspelen, je hoort alleen een chipmunk geluid van je eigen stem
Ik wil ze wel op een DVD hebben, maar
krijg ik dan wel het normale filmpje
op de tv zien?

Ook weet ikk niet zeker of mijn dvd-speler,