Wie wil me helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartwebdesign

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2006
Ik ben aan het zoeken naar codes van C++

Ik heb Visual Basic C++ van Microsoft gedownload, maar ik wil eigenlijk een programma maken, waarin mensen een venster kunnen openen en iets kunnen openen en bewerken en later weer opslaan.

Dus eigenlijk een Office Programma.

Help ff

Ik zou zeggen, begin bij het begin met leren:

Tutorial 1
Tutorial 2

Daar kan je op verder werken.
Verder werkt de [F1]-knop meestal ook wel heel goed, als je met een functie bezig ben en je weet niet precies hoe je die op moet bouwen :)

je moet vooral niet denken dat je bij c++ meteen programma's maken kan het is zeer aanteraden een boek te kopen en als je daar geen zin/tijd voor hebt kan je beter beginnen met vb.net

je moet vooral niet denken dat je bij c++ meteen programma's maken kan het is zeer aanteraden een boek te kopen en als je daar geen zin/tijd voor hebt kan je beter beginnen met vb.net

VB.net werkt niet...

Ik heb inderdaad erg weinig tijd voor een boek te lezen van c++.

Om te beginnen met programmeren is het het beste om in een wat "hogere" taal te beginnen zoals Visual Basic of Delphi. Daarin zijn een hoop zaken voor je geregeld en kun je je concentreren om het programmeren zelf.

Als je C++ gaat programmeren heb je een heel krachtig hulpmiddel in handen, maar je zult er veel tijd in moeten investeren om er het maximale uit te kunnen halen. Goed programmeren is nou eenmaal een vak. Als je snel een applicatie wilt hebben met alle toeters en bellen dan kun je dat zeker zo goed in Delphi doen.

Neem er de tijd voor en houd er rekening mee dat je waarschijnlijk pas na 5 jaar *echt* inzicht & ervaring krijgt. Als je niet bereid bent die tijd er in te investeren, blijf dan gerust weg bij C++. Ik ben bang dat het je dan meer frustratie dan lol oplevert.

Mijn 2 centjes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan