• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie wil wat voor mij maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Ik ben chronisch pijn patiënt en wordt sinds kort intensief begeleid door verschillende artsen.
Nu moet ik van een arts een overzicht maken waarin het volgende komt te staan.
1 kolom met tijden per half uur dus 00.00-00.30 en zo verder....1 kolom met een pijn score van 1 tot 10 en 1 kolom met de activiteit die ik in dat afgelopen half uur gedaan heb bijvoorbeeld wandelen,fietsen of zitten en ga zo maar door. Ik wil dit graag in Excel hebben en als het kan er een grafiek bij hebben zodat ik een mooi overzicht krijg wanneer ik het meeste pijn heb (tijd) en wat ik gedaan heb (activiteit) maar kan dit zelf niet maken. Ik weet ook niet of het veel werk is. Wie kan mij helpen en doet mij hier een enorm grote dienst mee?
Het is voor mij van groot belang de pijn uitschieters te kunnen koppelen aan tijden en activiteit om zo een optimale behandeling te kunnen krijgen.

Ik hoor graag,

Raymond

Laatst bewerkt:
ZOu het zoiets moeten worden?

Cobbe

Ziet er al perfect uit maar ik vergeet de datum en kan daar een grafiek bij of is dat heel lastig? Verder zou ik zelf ook activiteiten in kunnen voeren want dat gaat nu niet.
Heel erg bedankt voor je moeite......

Laatst bewerkt:
Kijk eens of dit in de richting gaat.
De activiteiten kun je op blad 2 aanvullen.
Ja, ja ik weet het, de naam is nog niet dynamisch bepaald. :)
Op blad 2 staan ook de gemiddelde waarden.
De grafiek is ook gebaseerd op deze gemiddelden.

Cobbe

Hoi,

Ziet er heel mooi uit maar even een vraagje.
Als ik zelf een activiteit invoer bijvoorbeeld zwemmen dan zie ik hem niet terug in de grafiek,klopt dit? Tevens zou ik in de grafiek de tijden willen zien waarop de pijn toeneemt. Nu zie ik bij welke activiteit ik gemiddeld hoeveel pijn ik heb maar niet op welke tijd. Zouden deze twee aanpassingen nog kunnen of vraag ik nu teveel??
Nogmaals, ik stel het enorm op prijs dat je dit wil doen want het is van enorm belang dat ik en de artsen een duidelijk beeld krijgen......

Laatst bewerkt:
Hier nog eentje...
De database is dynamisch. Als je een nieuw cijfer invoert groeit de database automatisch.
Je hoeft dan alleen maar even op "aales vernieuwen" (ctrl+alt+F5) te drukken. Of R.M knop in de draaitabel >> vernieuwen.
In de draaitabel/draaigrafiek kan je hierna opvragen zien wat je zelf wilt. Misschien even wennen, maar het werkt goed.

De datavalidatie kan je zelf veranderen/vergroten. Gewoon woorden toevoegen in de lijst op blad database in kolom H.

Bijlagen

Hier heb ik ook een versie in elkaar gestoken,
ik heb de lijst in de eerste rijen geplaats zoals je ziet zijn de eerste 16 rijen verborgen,

als je activiteiten bij wilt maken kan je tabel naar onder schuiven en u lijstmarge vergroten door onderaan aan uy lijst iets bij te voegen.

Als er iemand nog een macro in wilt maken dat het zichzelf elke dag opslaat onder de datum dan ben je aal een stukje verder denk ik

Bijlagen

Luitjes,

Ik ga vandaag zodra ik tijd heb kijken.
Ontzettend bedankt voor jullie inzet :thumb:

@muze67,

Die van jou vind ik heel makkelijk werken.

De datum past zich vanzelf aan?
Kan ik op een gegeven moment een compleet overzicht zien en uitprinten?
Graag nog even wat uitleg alsjeblieft.
De rest neem ik zeker mee aangezien ik een pijnforum beheer en veel mensen ken die ook scores bij moeten houden. Bij deze vraag ik dan ook toestemming deze op mijn forum te plaatsen !

ja, de datum past zichzelf aan.

nu is de cloe hiervan dat er iemand die meer van excel kent dan mij hier een macro of iets anders voor schrijft dat de gegevens worden gesaved na elke dag in een welbepaalde map. dan kan je na bv een week 7 verschillende tabellen zien

Zo goed ben ik nog niet om die functie te schrijven.

en je mag het zeker posten op je site.

Als je nog eventjes wacht werk ik de mijne volledig af met de macro's die ik erin gezet kan krijgen.

Waarbij de activiteit bij de tijd in de grafiek gaat opgenomen worden.
En een knop die de sheet opslaat onder de datum zodat je ten allen tijde een bepaalde dag kan bekijken.

Dag Raymond,

Er kan nu een kopie van Blad1 opgeslagen worden.
De nieuwe Naam is altijd "Pijngevoel + de datum van Vandaag.
( De datum staat in cel G29)

Bijlagen

Als ik vandaag wil invoeren en ik voor tussen 09.00 en 09.30 een 7 in dan krijg ik de melding dat de beheerder de waardes beperkt heeft en dat mijn waarde ongeldig is. Ik kan het dus niet veranderen of invullen? Ik kan ook niet op het uitrolpijltje klikken want hij rolt niet uit ?Daarachter heb ik ontbijten ingevuld en dat schijnt hij wel te pakken.

Laatst bewerkt:
Sorry Raymond, dat was mijn fout.

Deze doet het weer.
Cel G29 moet je niet veranderen, die springt morgen
vanzelf op 11-12-2009 enz...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier de laatste versie die ik gemaakt heb,

In VB moet je wel de opslagplaats waar je het wilt saven vermelden. daar geraak je in met alt+F11

deze slaat die dan op met de datum zoals vermeld in bjilage

hopelijk kunj er iets mee.
laat maar iets weten of dit goed is

Bijlagen

Ook weer bedankt,ik ga ze vanavond even uitgebreid bekijken.
Ben heel blij met jullie inzet.Meerdere mensen hebben hier nu wat aan want zoiets bestond nog niet helaas.
Jullie horen zeker nog van mij :thumb:

Via ALT F11 geprobeerd te veranderen naar d:werkmap maar dat doet hij niet. Wat moet er precies staan als ik het daar wil opslaan? En moet ik na die verandering nog iets opslaan?

normaal gezien staat er daar J:\mijn documenten of iets dergelijks

Dat moet je daarin veranderen in D:\werkmap en daarna op de stop teken klikken en daarna saven via het save icoontje.

Dit moet het normaal gezien doen en anders zet ik het maandag zelf om zodat het werk, momenteel kan ik het niet hier op mijn thuis pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan