Wie wilt ze computer stuk sneller?

Status
Niet open voor verdere reacties.
En ook staat dit er:

Defragmenteren gaat met behulp van programma's, zoals 'MyDefrag', 'O&O Defrag', 'Diskeeper', 'Raxco's PerfectDisk' of 'Windows Defragmentatie'. Deze programma's zetten de enen en nullen van bestanden bij elkaar, zodat deze bestanden niet meer opgesplitst over de harde schijf verspreid staan. Zonder defragmentatie is het mogelijk dat een bestand van 700mb verspreid staat over meer dan 30 plekken op de hardeschijf, de schrijfarm van de hardeschijf moet dan steeds heen en weer wat de snelheid niet ten goede komt. Defragmentatie helpt de harddrive om de bestanden sneller te vinden omdat ze op 1 plek staan en stelt de harddrive dus in staat bestanden sneller in te lezen. Hierdoor werkt de computer sneller, wat het uiteindelijke doel is van defragmenteren.

Maar welke onderzoeken zijn dat dan.

Minpunten

- defragmenteren is nutteloos
, maar feit blijft dat defragmentatiesoftware maar één kunstje kan – en dat kunstje is wat ons betreft al jaren niet meer nodig.

Ik beschouw PCM zeker niet als een betrouwbare bron voor dergelijke onderzoeken.
Sowieso is dat geen onderzoek, maar met termen gooien. Typisch weer hoe Wiki dit overneemt.
Verder kan jan-en-alleman voor dergelijke tijdschriften schrijven.

Maar welke onderzoeken zijn dat dan.

Ik beschouw PCM zeker niet als een betrouwbare bron voor dergelijke onderzoeken.
Sowieso is dat geen onderzoek, maar met termen gooien. Typisch weer hoe Wiki dit overneemt.
Verder kan jan-en-alleman voor dergelijke tijdschriften schrijven.

In de eerste plaats was TS enthousiast over het programma Teamviewer.
Daarna ontstond de discussie wel of niet defragmenteren van HDD en Register.
Nutteloze bezigheid, wat mí j betreft.

Veel snelheid toegewenst !

Laatst bewerkt:
Wat een rommeltje in deze topic! Een cursus Nederlands zou voor de topicstarter op de eerste plaats nuttig zijn. Gaat het hier over 'TeamViewer'of de 'computer sneller maken'. Allerlei zaken worden erbij gehaald.

Ik vind het voor de gemiddelde computergebruiker allemaal erg onduidelijk en het zou beter zijn dat je één of twee items wat uitdiept, dan dat je alle onderwerpen op één hoop gooit en van alles maar wat roept.

In de eerste plaats was TS enthousiast over het programma Teamviewer.
Daarna ontstond de discussie wel of niet defragmenteren van HDD en Register.
Nutteloze bezigheid, wat mí j betreft.

Veel snelheid toegewenst !

Waar word je nu precies boos over?
Het ging niet over teamviewer, maar over het aanbod om andermans pc op te schonen.
Het is niet meer dan redelijk om dan uit te vinden hoe dit dan gebeurt, zeker als de kans bestaat dat een ander jouw pc juist vernagelt.

Jij geeft aan dat het defragmenteren geen nut heeft, en baseert dit op de Wikipedia-zin "onderzoeken wijzen uit". Wanneer ik je hier dan naar vraag, en aangeef dat dit in mijn ogen een loze zin is (en ik ook nog onderbouw waarom), loop je weg met de boodschap 'loze discussie'?

Als ik het goed begrijp geeft TeamViewer iemand toegang tot de computer op afstand. Het eerste wat ik altijd lees onder 'beveiliging' is, schakel hulp op afstand uit. Het is zeer uitzonderlijk als ik iemand toestemming geef om mijn pc over te nemen, hoogstens Symantec als ik problemen heb met mijn security en dan nog kun je vaak achteraf op problemen wachten, omdat ze toch instellingen (browser e.d.) gewijzigd hebben.

Voor het optimaliseren van de pc zijn er zeer goede en uitgebreide artikelen/handleidingen te vinden op de diverse fora. Bij alle onderdelen van de computeroptimalisatie kun je vraagtekens plaatsen en soms kan het fout gaan, maak daarom als je wijzigingen gaat aanbrengen in je systeem en register e.d. altijd reservekopieën, herstelpunten en back-ups. Als het dan ergens fout gaat, kun je de pc herstellen.

Laatst bewerkt:
Waar word je nu precies boos over?
Het ging niet over teamviewer, maar over het aanbod om andermans pc op te schonen.
Het is niet meer dan redelijk om dan uit te vinden hoe dit dan gebeurt, zeker als de kans bestaat dat een ander jouw pc juist vernagelt.

Jij geeft aan dat het defragmenteren geen nut heeft, en baseert dit op de Wikipedia-zin "onderzoeken wijzen uit". Wanneer ik je hier dan naar vraag, en aangeef dat dit in mijn ogen een loze zin is (en ik ook nog onderbouw waarom), loop je weg met de boodschap 'loze discussie'?

Omdat deze topic dreigt te ontaarden in een welles/nietes-discussie en ook de experts het niet eens lijken te zijn over de 'onderzoeken', lijkt het me beter om hier af te haken.
Ben zeer tevreden over de prestaties van m'n PC's zonder te defragmenteren.

"You do it your way and I'll do it mine".

Omdat deze topic dreigt te ontaarden in een welles/nietes-discussie en ook de experts het niet eens lijken te zijn over de 'onderzoeken', lijkt het me beter om hier af te haken.
Ben zeer tevreden over de prestaties van m'n PC's zonder te defragmenteren.

"You do it your way and I'll do it mine".

Het is niet mijn bedoeling om een 'welles nietes' ervan te maken. Ik zeg ook niet dat jij geen gelijk zou hebben. Wel zou ik graag onduidelijkheden en misverstanden uit de wereld helpen.
De zin en onzin van defragmenteren staat al langer ter discussie, maar een dergelijk PCM-bericht helpt daar niet aan mee. Niets tegen jou (echt niet), maar ik wil alleen maar aangeven dat als dat je enige bron is, je meer onderzoek zou moeten doen.

Als jij aangeeft zonder defragmenteren tevreden te zijn, ben ik de allerlaatste die daar commentaar op zal hebben :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan