• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie zou mij kunnen helpen met het volgende...

Status
Niet open voor verdere reacties.

groeneleguaan

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Wie zou mij kunnen helpen met het volgende:

(zie m'n voorbeeld bijlage)

Ik wil graag dat er na het invoeren rechts in kolom F (aantal uren opnemen) vervolgens in kolom C (opgenomen) komt te staan hoeveel uren er opgenomen zijn.

Maar zodra ik vervolgens een volgende keer weer nieuwe uren rechts in kolom F (aantal uren opnemen) invoer, dat deze dan automatisch worden opgeteld (of evt. afgetrokken met - ervoor)
in kolom C (opgenomen)

Maar tevens dat dan automatisch het restsaldo (kolom D) aangepast wordt.

Alvast bedankt voor de moeite ! :cool:

Bijlagen

Zou je niet beter een tabel maken die je aanvult telkens je uren opneemt?
Dan heb je ook meteen een totaal van het aantal opgenomen uren (=SOM(F1:F20))
Zomaar de bron overschrijven lijkt me echt geen goed idee, en is gewoonweg vragen naar fouten.

Ik geef een voorbeeld:

Je vult in de F kolom het getal 8 in (je hebt die dag dus 8 uur opgenomen).
Het aantal opgenomen uren is dus 8
De volgende dag vul je opnieuw het getal 8 in, in dezelfde cel. En nu verwacht je dat het aantal opgenomen uren 16 is (2 x 8 uur)
Je hebt hierbij de eerste 8 overschreven. Nu... dat kan nog altijd als je VBA gebruikt.
Maar als je na een poosje vergeten bent dat je die 8 uur voor die dag al hebt ingevuld, en je overtypt dat nogmaals met 8, dan ga je plots 24 uur krijgen.
Of een andere keer dat je het gewoon vergeet... geen mens die nog kan nakijken waar je fouten hebt gemaakt.

Met andere woorden: gebruik gewoon een tabel met 1 kolom voor de uren, en een tweede kolom voor de datum.

Dankjewel voor jouw snelle reactie ! :D
Dat kan inderdaad ook alleen dacht ik, aangezien ik 3 soorten verlof wil kunnen invoeren dan worden het zoveel kolommen ?
Ook omdat alle 3 soorten verlof een ander beginsaldo hebben...die ik dan wil laten verrekenen naar een eindsaldo van alle 3 de soorten verlof. :confused:

Dat ziet er perfect uit ! :thumb:

Precies wat ik bedoelde :D
Zelfs met een mooi keuzemenu erin voor de 3 soorten verlof.

Nu kunnen ze mij volgend jaar op m'n werk niet meer 'belazeren' met uren die ik zogenaamd te kort kom :d
Ik kan het nu zelf en helemaal automatisch bijhouden...toppie toppie toppie :thumb:

Echt nogmaals super bedankt hiervoor

Voorbeeldje met een tabel.

Mooie oplossing van VenA. Bedankt!:thumb:
Omdat ik zelf altijd graag wil weten hoeveel dagen zoveel uur nu eigenlijk is, het voorbeeld van VenA iets uitgebreid (ervan uitgaande dat een werkdag 8 uur heeft).

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Leuke aanvulling @pronk01v.:thumb:

Je hebt wel wat rare en overbodige zaken in jouw formules zitten
  1. =SUM(B3-C3) met maar 2 cellen =(B3-C3)
  2. Het gebruik van de tijdnotatie heeft als nadeel dat Excel geen negatieve tijden kan weergeven in deze notatie. En als je verder mee wil rekenen dat je vaak wat met de factor 24 moet doen
  3. De notatie van een half uur klop niet of is lastig leesbaar. Bv 45 werkdagen en 0,30 uur
  4. Volgens mij mag je de verschillende verslofsoorten niet zomaar bij elkaar optellen. (zou leuk zijn; mijn verlof is op dan neem ik maar bijzonder verlof op)
  5. In kolom F heb je de celverwijzingen gefixeerd waardoor de formule niet naar beneden te kopiëren is

In de bijlage heb ik wat aanpassingen gedaan. (zoek de verschillen);)

Bijlagen

Leuke aanvulling @pronk01v.:thumb:

Je hebt wel wat rare en overbodige zaken in jouw formules zitten

Hartelijk dank voor uw aanvullingen, VenA.

U heeft gelijk! Ik ga morgen uw formules eens op mijn gemak bestuderen...
Dit is nu juist het leerzame van dit forum. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan