Wife antenne kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik heb een TP-Link TL-WDR3600. Nou ben ik net verhuisd maar ondanks het zorgvuldig inpakken is er een antenne kapot gegaan. De aansluiting is afgebroken op de antenne. De aansluiting op de router zelf is gelukkig nog goed.

Ik weet alleen niet of het de 2.4Ghz of 5Ghz antenne is of dat de antennes gewoon allebei hetzelfde. Als ik bij de verkoop van losse antennes kijk zie ik (bijna) alleen maar 2.4Ghz antennes. Bij het installeren kan ik me ook niet herinneren dat de antennes verschillend waren. Dus misschien maakt het niet uit wat voor antenne ik er op zet. En als ik ze toch vervang, vervang ik ze natuurlijk gelijk met een beter zend/ontvangst mogelijkheid.

Graag jullie advies.

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Nossie

Heb inderdaad al een mail gestuurd naar TP-Link, maar omdat het weekend is verwacht ik pas in de loop van volgende week een reactie van die kant.

Dus vandaar ook hier de vraag geplaatst en hopende op een reactie uit ervaring van andere forumleden.

Ben helaas een beetje ongeduldig.... Wil dat soort dingen altijd zsm weten en oplossen ;-)

Gr.

Nossie

al geprobeerd met een stuk koper draad voor nood misschien kun je die nog aan de connector van de oude antenne prutsen

Nee, nog niet geprobeerd. Heb geloof ik nog zo'n oude tv antenne, zo'n dubbele telescoop antenne met een stukje coax eraan. Misschien dat eens proberen en kijken wat dat doet. Misschien zend ik dan wel tot het eind van de straat ;-) haha

Denk dat ik geduldig moet zijn en de reactie van TP-LINK zal moeten afwachten......

Dat is inderdaad zo goed als dezelfde antenne. Alleen staat er hierbij voor Linksaf...... Zou dat nog uitmaken Linksaf of TP-LINK?

Hallo

" Alleen staat er hierbij voor Linksaf"

Geen flauw idee wat je hiermee bedoelt ...

Peter

Linksaf moet natuurlijk Linksys zijn.... Dat heb je met autocorrectie op je telefoon ;-)

Hallo

"Zou dat nog uitmaken Linksaf (linksys)of TP-LINK?"

Nee ... alleen controleren of de gebruikte connector korrekt is en wel degelijk past ...

"Connector: RP.SMA male straight"

peter

OK, dank jullie wel voor de reacties voor zover.

Ik ga mn mandje in. Morgen weer een nieuwe dag.

Hallo Allemaal,

Nogmaals dank voor jullie reacties. Het probleem is opgelost.
Heb zelf contact opgenomen met TP-Link. Omdat zij de antenne van deze router zelf niet los kun leveren (???? best vreemd....), mocht ik de router onder garantie kosteloos omruilen. En dat is inmiddels gedaan....

Op deze manier zou ieder bedrijf met zijn klanten moeten omgaan. Dit vindt ik service zoals het hoort!.

Bij deze zet ik dus mijn vraag op 'opgelost'

mvrgr.

nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan