Wifi 5ghz - geen verbinding, ook niet meer 2,4 ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

Memocrat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 aug 2014
Poging om wifi 5ghz in te stellen op mijn laptop, werkte niet. Intel centrino n-2230 blijkt die mogelijkheid niet te hebben, ondanks dat het wel vermeld staat. Probleem nu is dat hij niet meer teruggaat naar 2,4 ghz. De optie daarvoor blijkt alleen maar beschikbaar te zijn als hij verbonden is met het netwerk.

Je gaat naar netwerkverbindingen en selecteert status, waarop hij intel instellingen weergeeft en de 5ghz optie beschikbaar stelt. Deze optie is niet meer beschikbaar. Binnen apparaatbeheer kan ik ook niets veranderen. Systeemherstel werkt ook niet.

Het is windows 8, dus het is al een vaag geheel. Iemand een idee?

Ik ben het met Royonix eens: Herinstalleer de driver-software van het apparaat, nadat je die eerst hebt verwijderd. Wel eerst zeker weten (of er voor zorgen) dat je de driversoftware alvast gereed hebt liggen voor installatie.
Eerst kijken of hij voorkomt in Software toevoegen en verwijderen (= appwiz.cpl ). Dan na een herstart de driver opnieuw installeren.
Is er geen specifieke driver-software in appwiz.cpl te zien, open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) en verwijder (het stuurprogramma van) de Centrino onder Netwerkadapters. Zet hierbij (als die vraag ontstaat) het vinkje dat je ook het stuurprogramma wilt verwijderen. Dan na een herstart de driver opnieuw installeren.

Als de laptopfabrikant de drivers niet beschikbaar stelt (op de website of op je harde schijf of op CD/DVD), dan is hier de drivers van Intel te downloaden. Ik raad je de 'kleine' download aan, dus de Wireless_16.11.0_DeXX.exe versies (XX is 32 voor Windows 32-bit en XX is 64 voor Windows 64-bit).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nog bedankt voor de reacties. Ik had uiteindelijk als tijdelijke oplossing een externe wifi adapter gebruikt, waardoor het probleem min of meer opgelost werd. Overigens leek het vrijwel onmogelijk om de drivers te verwijderen, dan wel te vervangen. Na elke opstart waren ze er weer. En de drivers die ik had gedownload van zowel Dell als Intel werden telkens geblokkeerd door de installatieprogramma's zelf.

Na een tijdje bleek het weer te werken overigens, om welke reden dan ook. Misschien auto-updates? Hoe dan ook, ik heb de externe USB wifi ontvanger klaarliggen. haha

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan