Wifi Acer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Poeh, dat is een beetje veel om in 1 keer te behappen!
Ik heb met veel pijn en moeite eindelijk weer draadloos internet.
De ellende is begonnen toen ik de pc in fabrieksinstellingen heb gezet
om hem daarna weer "schoon" op te starten.
Hetzelfde is eerder gebeurd, toen heeft mijn schoonzoon uiteindelijk
de router weer aan de praat gekregen. (Lees hierboven)
Ik kan als ik de kabel van de pc afhaal hem niet zomaar in de router
stoppen en inloggen. Geen idee waarom niet, was het maar waar!
De inlog icoon staat op mijn bureaublad.
Ik ben het met jullie beide eens dat er iets niet klopt, temeer omdat
het eerder wel lukte in combinatie met het Acer programma.
IETS gaat fout, maar wat? Wie het weet mag het zeggen.

Misschien krijg je het sneller aan de praat door met de helpdesk van upc te bellen?

Maar vertel eens wat voor modem router en abonnement je hebt, dan kunnen wij verder kijken. Ik ken upc verder niet, maar over het algmeen heeft zo een provider wat support pagina's met een walkthrough om alles goed te zetten.

Dat het quickfix programma tijdelijk niet beschikbaar is zou erop kunnen duiden dat de instellingen veranderd dienen te worden.

Ik heb een Netgear router en een Arris modem.
Internet easy, (wordt niet meer aangeboden.) en telefonie.

Toen ik daarnet de pc aan zette duurde het even voordat in internet had (langer dan normaal) maar ik werk nu bijna een uur zonder problemen.
Ik zie er tegenop om de router er weer af te halen, omdat ik bang ben dat ik de pc daarna weer niet draadloos krijg.

Ps bij Upc zeggen ze dat de modem prima werkt en dat de router "plug and play" is en daarom probleemloos zou moeten werken.

Heb je dan een soort internet & bellen maar dan van upc? En waar hangt je telefoon aan? Indien je telefoon aan de modem hangt en jr nooit problemen had met bellen dan werkt het tot de modem goed.

Ik heb geen vaste aansluiting (Kpn) voor telefonie.
Ik heb dus voor UPC moeten kiezen, omdat ik van de kabel afhankelijk ben.
De telefoon van UPC gebruik ik alleen om gebeld te worden en hangt idd aan de modem.

Ah 2 verschillende apparaten.
1 kabelmodem wat internet en telefonie verzorgt, en een router die ook draadloos kan.
Voor wifi hoef je dus alleen in de Netgear (welk type?) te zijn. Dan zou het stappenplan wat ik eerder gaf moeten werken...

Vertel eens welke router je precies hebt. Dan kunnen wij kijken of er meer mensen zijn die problemen ermee hebben.

Vanmorgen had ik al meteen geen verbinding meer. De pc is nu weer bekabeld.
Volgens medewerkers op dit forum heb ik een hele goeie router.
Ik heb toen advies gevraagd en ik heb ook al eens een monteur van UPC hier gehad toen ik helemaal geen verbinding meer had. (UPC had de frequentie gewijzigd, handig hè?)
Daarna ging het allemaal weer perfect mèt het Acer programma erbij.
Totdat ik dus de fabrieksinstellingen op de pc had ingesteld.
De router is een Negear WNR2000

Overigens wou ik Google Grome vervangen door een andere browser en nu ben k mijn Gmail kwijt, die kan ik pas weer proberen te activeren over 24 uur.
Tot die tijd zal ik regelmatig hier een kijkje nemen om te zien of er gereageerd is.

Die Netgear is wel ok! Vraagje: heb je de gele poort verbonden met de arris modem of een andere?
En welke arris (serie) heb je, heb je die al lang?

ps ik kwam op het Fok! upc forum (en zoeken op jouw netgear) het volgende tegen:

Je modem onthoudt het MAC-adres (interne identificatie van bijvoorbeeld je netwerkkaart in je pc) als je een computer aansluit. Daarna wil je je router aansluiten, maar het MAC-adres klopt dan niet meer, want dat is anders van je router dan van je pc. Makkelijkste optie: modem 20 minuten uitzetten en dan de router eraan hangen of in het menu van de router "Clone MAC-address" aanklikken. Bij deze laatste optie zal je router het MAC-adres van je pc overnemen en waarschijnlijk wel werken...

Was dit ook jouw werkwijze?
Je kunt meer hier nalezen.

ps2 :) je hoeft je browser niet perse te vervangen, je kunt meerdere browsers prima naast elkaar installeren en gebruiken. En wel of geen Google Chrome (start via chrome.exe) heeft niets te maken met wel of geen gmail (link).

Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken: je netgear router kan tot 802.11n, maar je Atheros kaart tot 802.11g. Dus kijk eens welke standarden je in de router hebt ingesteld. Wil je failsafe zijn stel dan gelijktijdige ondersteuning van 802.11b en 802.11g in, en schakel 802.11n uit. Vervolgens kijk je in de instellingen van je atheros kaart, of deze ook via 802.11b of 802.11g verbinding kan maken.

Deze controle staat onafhankelijk wat collega medeforummer over mac adres cloning heeft geschreven.

In goed Nederlands: wij weten nog niet waar het schip is gestrand, maar wij werken eraan extra water te bestellen, om het weer vlot te trekken.

Collega forummer Solaris neemt het IP protocol voor zijn rekening, ik probeer het draadloze gedeelte aan de praat te krijgen. Indien het vanavond of morgen niet lukt moet iemand anders overnemen, ik ben een paar dagen schapen tellen in Ierland.

Laatst bewerkt:
Ik zou graag willen weten waar ik dat allemaal kan controleren.
Moet de cd van de router er soms in?
De instellingen van de Router?
De methode van uitzetten en resetten heb ik al tig keer geprobeerd.
Leuk voor de schaapjes, (en voor jou ;) Maar leg me dit nog ff uit svp.

Ps de gele poort is normaal van de Arris naar de router, maar nu weer van de Arris naar mijn laptop.

Ps de gele poort is normaal van de Arris naar de router, maar nu weer van de Arris naar mijn laptop.

Zo maar een kabel eruit trekken is vragen om problemen. Nit alle ports zijn gelijk!

Dus je verbindt je modem met de router, en je sluit het op de router op de WAN port aan. Dat zou best de gele port kunnen zijn. Een tweede kabel sluit je op een van de vier andere porten van de router aan en stopt de andere kant in je laptop. Heb je dan geen internet moet je, zoals eerder geschreven, een half uur of zo het modem en de router van de netvoeding halen. Vervolgens in de goede volgorde weer aanzetten: eerst modem, wachten totdat deze is verbonden, vervolgens router aanzetten, wachten totdat deze wakker is, en vervolgens laptop aanzetten.:thumb:

Welk model/type arris modem heb je?

De Netgear is typisch zo'n modem-router-switch in 1 behuizing..
Ik dacht in het begin dat je alleen zo iets had.

Als je de gele poort met de Netgear verbindt en dan doet wat Lutz had voorgesteld, werkt het dan?

Wij hebben hier Ziggo in de regio en dat is ook zo'n apart geval om die kabelmodems aan de praat te krijgen. Blijkt met UPC kabelmodems dus ook te zijn. :confused:

Ik heb hier een tweede modem-router-switch aangesloten door de netwerkkabel niet in de wan-poort te stoppen maar in 1 van de 4 overige. Daardoor sluit ik het modem deel buiten, maak er geen gebruik van.
Dat kan overigens alleen als er in de andere (modem-router) DHCP aanwezig is, ik heb een broertje van die Netgear hier staan als 1e apparaat.
Omdat ik nog niet weet welk type Arris jij hebt staan kan ik ook niet nazoeken of daar wat over te vinden is, hoe die werkt.

Laatst bewerkt:
De stappen met de gele poort moet ik nog proberen, maar hie alvast info over modem.

Arris model TM 5028/220
P/N TM02EFlG5

Er staan tig nummers op, dus als dit niet genoeg is: roep u maar!

Ps UPC is weer aan het "spelen" om de haverklap valt internet weg. (op de modem)

Ik heb de gele kabel in de modem en in de gele poort van de laptop zitten.
De tweede kabel is wit, die past wel in 1 van de andere poorten van de router, maar niet in mijn laptop,
omdat daar maar 1 (gele) ingang is. Ik heb wel 4 usb ingangen maar daar pas de witte kabel niet in.

Alleen ter verduidelijking: het modem heeft een uitgang voor een LAN kabel. Dat kan je of in de computer, of in de router ingang stoppen. Zo hoort het. Ziggo had vroeger modems daar kon je maar een apparaat tegelijk aansluiten. Of UPC dat ook doet weet ik niet. Werkt dan, eventueel na uitzetten van modem en router en laptop en weer opnieuw inschakelen in de goede volgorde internet nog niet dan moet je je router herconfigureren. Dat kan via de webinterface van de router, of misschien via de CD. Een IP adres vervalt meestalt om het eetmaal. Indien het helemaal tegen zit moet je langer dan 24 uur het modem uitgeschakeld laten. Maar let op, je telefoon doet het dan ook niet en ik heb geen idee of televisie dan nog werkt.

Sluit je de router via een van de 4 LAN porten aan, dan wordt uit de router een switch, en de firewall van de router doet niet meer mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan