Wifi Acer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog even gekeken: Indien solaris het juiste modem heeft gevonden, dan moet je je laptop alleen via ethernet kabel aansluiten, en niet via usb. Heb je per ongeluk al de router geïnstalleerd via de Cd, dan zal ik dat weer verwijderen. Denk eraan: je kan of via USB, of via ethernet, of draadloos met de router verbinding leggen. Zodra je een interface hebt gekozen moet je de andere kabels loshalen cq het WLAN op de laptop uitzetten, anders werkt het niet of niet betrouwbaar.:thumb:

netgear.png
Dit is de router.

De modem is inderdaad die op het tweede plaatje van boven.

Nou weet ik nog niet met welke tweede kabel ik naar de pc moet.

Lutz bedoelt waarschijnlijk dit:
Van de Arris gaat een internet kabel naar de gele poort van de Netgear (kabel 1)
Om een pc aan te sluiten met een kabel heb je een 2e internet kabel nodig die in je pc gaat en de andere stekker in 1 van de 4 poorten op de Netgear.

(internet kabels of netwerk kabels heten officieel Cat5 of Cat5.5 (voor Gigabit lan zelfs Cat6) en hebben een RJ45 stekker aan beide kanten. Dat is een oversized "telefoonstekker" met 8 ipv 4 pennetjes)

Er is nog iets wat ik je wil vragen eens te checken:
Op welk kanaal zit je?

De wifi verbinding heeft 13 kanalen tot zijn beschikking. In de Netgear zet je die op automatisch of je kiest handmatig een kanaal uit. Kies altijd een niet gebruikt kanaal en de buurkanalen moeten als het even kan ook niet in gebruik zijn.

Ik lees net een verwante post en ik moest aan jouw begin klachtomschrijving denken. Het zou ook kunnen dat een sterke zender op jouw kanaal jouw signaal telkens wegdrukt. Dan valt je internet verbinding weg.

Zou dat kunnen?

Het is te checken met onder andere dit programma..

Als je daar kijkt en je scrolt naar beneden zie je daar een screenshot. Hoe sterker het signaal hoe hoger de lijn getrokken wordt. De signaalsterkte wordt aangegeven van 20 (groen) t/m 100 (rood) - de sterkste zenders zitten in het groene gebied.
Je kunt ook zenders (= kleurtjes) uitvinken als het er veel blijken te zijn.
Kijk eens welke (en hoeveel) er op het zelfde kanaal zenden als jouw router.
Als die in het rood zitten (van100 tot 70) is het niet zo'n probleem, is het de buurman dan kun je proberen hoe het gaat op een ander kanaal.
Ik ben benieuwd!

Laatst bewerkt:
Op de eerste vraag kan ik zeggen dat ik de gele kabel nu direct van de Arris naar de pc heb aangesloten, via LAN heb ik nooit problemen. (afkloppen!)
Ik heb ook nog een witte kabel met dezelfde "stekkertjes" als de gele kabel.
Voor dit soort stekkertejs heb ik maar 1 opening op mijn pc.
Ik zal nu de gele kabel op de Netgear aansluiten en dan de witte van de Netgear naar de pc.

helpmij geek.jpg

Dit is het resultaat met een tweede witte kabel van Netgear naar de pc.
De onderste op de afbeelding is van mij.

Inmiddels heb ik bericht gekregen over de probleem rapporten.
Doorvoor moest ik de volgende data nakijken:

Systeem info
netwerkadapter
protocol
stuurprogramma`s
stuurprogramma`s ondertekend
foutreportage
winsock

Ik kan deze bestanden hier niet uploaden, omdat ze te groot zijn.
Hebt u evt info hierover nodig, hoor ik het wel.

Laatst bewerkt:
Hi Grace,
Je bent wel een Wizzkid in wording he? ;)

Zo te zien gaat het wel goed , maar als ik jou was zou ik de Netgear vast op kanaal 13 of kanaal 9 zetten.
Dus als ik het goed begrijp werk je nu (ook) op deze manier:

Arris <-- gele kabel --> Netgear (gele poort)

Netgear (een van de 4 witte(?) poorten) <-- witte kabel --> Laptop
"Oude" probleem is nog steeds aanwezig als je het zo doet?

Wie heeft om die probleem rapporten gevraagd, ups?
Indien je de laptop met een kabel rechtstreeks aansluit op d Arris en alles werkt normaal dan doet de modem het iig goed. Hoef je waarschijnlijk ups niet meer lastig te vallen...

(moet nu even boodschappen doen - moederdag he? Ik ga er straks eens goed voor zitten)

Laatst bewerkt:
Nog even voor de duidelijkheid: De gele kabel op de Arris naar de Netgear en de witte kabel in de tweede oranje poort van de Netgear naar de pc.
De vier overige poorten van de Netgear zijn namelijk oranje.
Ik verstuur regelmatig een probleemrapport naar Microsoft. Een enlkele keer floept er dan een antwoord uit.
Succes met je spoedaankoop...

helpmij negear.jpg

De Broadcom was ook oké.

Bij de Mac Mini Port werd een nieuw stuurprogramma geinstalleerd.

Ben zo vrij geweest om Acer e-netmanagment weer aan te zetten :o
Volgens hun werkt alles perfect EN draadloos! :shocked:

Dat ziet er hoopvol uit!

Sorry voor de late reactie, gecrashde harddisk en druk weekend (zonder pc), weerhield me van even kijken, dat kan ik nu pas vanaf mijn werk..
Hou ons op de hoogte!

Vr groet,
Solaris

Ik bedoel niet dat ik ook ECHT draadloos werk! Dat zegt Acer. Ondertussen zit ik nog steeds aan de "witte" kabel, zucht....
(Ps ik heb ook problemen met Gmail, maar ik neem aan dat dat hier niks mee te maken kan hebben.)

Nee ik vergeet je niet!
Alleen liep het afgelopen weekend heel anders dan ik me voorgesteld had...
En het inbouwen van een andere harddisk liep ook niet zoals gepland.
Ik kan nu pas weer een beetje relaxed online <zucht>. Thuis dan, op mijn werk telt niet!

Dus als ik het goed begrijp werk je draadloos met een mac (als het werkt)?

En bedraad werkt het dus wel goed nu.
De laptop geeft aan dat wifi ook zou moeten werken, alleen gebeurt dat niet.

En inderdaad, problemen met gmail vallen niet onder netwerk problemen. Heb je gmail al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
Je mail en gegevens staat gewoon online, dat verandert niet.

vr. groet Solaris

Hoi iederee,

indien ik het goed lees heeft solaris het helpen oplossen. Indien van niet ben ik vanaf morgen weer in staat om mee te lezen.

@grace: dus je mag of bedraad via je witte kabel, of draadloos via de lucht internetten. Het gele kabel moet je als vastgelijmt beschouwen en niet meer loskoppelen.:thumb:

Zijn er nu nog problemen graag vanaf morgen nog een keer herhalen, dan kijk ik opnieuw.

Wij kunnen je in deze draad weer helpen überhaupt draadloos te kunnen internetten. Mocht gmail niet werken moet je ervoor een tweede draad openen. Je mag dan natuurlijk in deze draad een link naar het ander draadje posten...:thumb:

Zoals ik zei, ik ben nog steeds niet draadloos. Ik heb alle tips hierboven uitgevoerd en ben nu verbonden met de witte kabel.
Als ik die er tussenuit haal moet ik weer via LAN.
Het probleem bestaat dus nog steeds.

De oplossing voor Gmail snap ik niet, maar ik neem aan dat die vraag hier niet thuis hoort en er dus NIKS mee te maken heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan