Dan moet je het handmatig doen. Eerste stap: koppel het LAN kabel los van de eerste computer en sluit een tweede computer aan op de router via het kabel. Controleer dat de tweede computer via het kabel kan internetten en dat je in het webinterface kan komen. Zie ook een steenoude handleiding van netgear:
http://www.netgear.nl/ondersteuning...bel-provider_Installatie_handleiding_v1.4.pdf
Kijk of je met deze handleiding in het webinterface van je router kan komen, en probeer zo veer mogelijk te configureren.
Je moet als mode b + g kiezen, en als versleuteling WPA2 of WPA kiezen. Soms kan je via het webinterface ook ergens de firmware van de router vernieuwen, dat kan ook nog een beetje helpen.
Nog een keer de router via CD installeren helpt je niet verder.
In principe configureer je een netwerk als volgt:
je kiest voor je netwerk een mooie naam en zorg ervoor dat deze naam wordt uitgezonden.
Als kanaal voor je netwerk kan je in de praktijk tussen 1, 6 en 11 kiezen. Begin eens bij kanaal 1.
MAC filtering uitzetten, encryptie uitzetten. Dan moet het mogelijk zijn dat je twee laptops draadloos kunnen internetten via je eigen netwerk.
In het vervolg moet je dan je beveiling weer aanzetten: dus eerst MAC filtering aanzetten, hij zou dan je 2 laptops moeten kennen, en vervolgens router opnieuw opstarten. Zodra de router weer online is laptops opnieuw opstarten en kijken, of ze draadloos kunnen internetten.
Vervolgens kan je dan encryptie aanzetten. WPA2 heeft de voorkeur voor WPA of WEP. Deze encryptie sleutel moet je dan op de laptops intikken, zodra ze weer draadloos kunnen internetten.
Niet vergeten aan het einde de router opnieuw te starten en de laptops opnieuw te starten om te kijken, of ze wel verbinding krijgen.
Mocht het tot hier gelukt zijn: da kan je nog een beter kanaal zoeken. Maar dat zal iets voor morgen zijn.
Er is een kans dat ik volgende week vrijdag overdag weer eens naar Kleef kom, ik weet niet waar je woont, maar is dat ergens in de buurt? Desnoods kom ik even langs om het op te lossen.