Wifi Acer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oeps, sorry! Had duidelijk moeten zijn. Ik bedoelde een laptop van het merk Apple... maar je hebt ook een Acer geloof ik?

Yep een Acer. En ik heb nog eens geprobeerd of hij bij mijn dochter draadloos kan, maar ook daar lukt het niet.

Ok. Resumerend; via de netwerk kabel werkt alles en heb je geen problemen.

De Acer zegt dat alles moet werken alleen je krijgt nergens verbinding.

Right?

Laat geworden vandaag, morgen verder... (op naar pagina 5? :confused: )
We geven niet op, ik type dit van een (draadloos werkende) Acer. Het kan dus wel!
Alleen lastig dat dit via internet moet opgelost worden, terwijl het vermoedelijk simpel is.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen iedereen!

Kan je niet het draadloos gedeelte van je router nog eens doorlopen? Voor een WLAN heb je een kanaal, sleutel, en MAC-filtering om eventueel in te stellen. Verwijder eens alle draadlozen apparaten uit de router, en begin ze opnieuw aan te melden. Vroeger moest je alles handmatig instellen, nu gebruik je ervoor een USB stick en je moet op het goede moment een knop op de router drukken. Kom je ermee verder?

Ik heb geen draadloze apparaten op mijn router, bahalve mijn latop natuurlijk.
Die had ik eerst via de gele kabel direct van de modem.
Ik heb wel een "dongel" maar die gebruik ik niet meer, nadat ik die ooit geprobeerd had kwam ik ook niet meer in de router.
Het instellen van de router gaat met een CD en dat heb ik al tig keer geprobeerd.
Als het nodig is wil ik dat nog wel een keer doen, maar ik ben bang dat het weer niks helpt.

Dan moet je het handmatig doen. Eerste stap: koppel het LAN kabel los van de eerste computer en sluit een tweede computer aan op de router via het kabel. Controleer dat de tweede computer via het kabel kan internetten en dat je in het webinterface kan komen. Zie ook een steenoude handleiding van netgear:
http://www.netgear.nl/ondersteuning...bel-provider_Installatie_handleiding_v1.4.pdf

Kijk of je met deze handleiding in het webinterface van je router kan komen, en probeer zo veer mogelijk te configureren.

Je moet als mode b + g kiezen, en als versleuteling WPA2 of WPA kiezen. Soms kan je via het webinterface ook ergens de firmware van de router vernieuwen, dat kan ook nog een beetje helpen.

Nog een keer de router via CD installeren helpt je niet verder.

In principe configureer je een netwerk als volgt:

je kiest voor je netwerk een mooie naam en zorg ervoor dat deze naam wordt uitgezonden.
Als kanaal voor je netwerk kan je in de praktijk tussen 1, 6 en 11 kiezen. Begin eens bij kanaal 1.
MAC filtering uitzetten, encryptie uitzetten. Dan moet het mogelijk zijn dat je twee laptops draadloos kunnen internetten via je eigen netwerk.

In het vervolg moet je dan je beveiling weer aanzetten: dus eerst MAC filtering aanzetten, hij zou dan je 2 laptops moeten kennen, en vervolgens router opnieuw opstarten. Zodra de router weer online is laptops opnieuw opstarten en kijken, of ze draadloos kunnen internetten.
Vervolgens kan je dan encryptie aanzetten. WPA2 heeft de voorkeur voor WPA of WEP. Deze encryptie sleutel moet je dan op de laptops intikken, zodra ze weer draadloos kunnen internetten.

Niet vergeten aan het einde de router opnieuw te starten en de laptops opnieuw te starten om te kijken, of ze wel verbinding krijgen.

Mocht het tot hier gelukt zijn: da kan je nog een beter kanaal zoeken. Maar dat zal iets voor morgen zijn.

Er is een kans dat ik volgende week vrijdag overdag weer eens naar Kleef kom, ik weet niet waar je woont, maar is dat ergens in de buurt? Desnoods kom ik even langs om het op te lossen.

Hallo Grace.
Wat ik mis in het verhaal is welke windowsversie je gebruikt (xp of vista).
Je schrijft dat je de laptop teruggezet hebt naar de fabrieksinstellingen,je moet hierna dan wel windows update uitvoeren,om belangrijke updates binnen te halen,die verdwijnen namelijk als je de laptop terugzet.
Ook lees ik nergens dat je het knopje gebruikt,om de Wifi aan/uit schakeld(aan de voorzijde van jou laptop,als ik me goed herinner)
Dus check even de updates,en het knopje Grace.

Hallo Lutz, helaas heb ik maar 1 laptop en ga ik eind volgende week een weekje weg. Wellicht kunnen we hier nog een afspraak over maken, ik woon inderdaad vlakbij Kleef!
Peter, het schuifje op de laptop staat altijd aan en ik gebruik Vista.
Ik had weer een melding over probleemrapporten en moest van Microsoft pagina`s kopieeren voor de fabrikant..........

Ik kom maar om de 6 weken naar Kleef. Anders ben je ook met je router en laptop bij mij thuis welkom. Is helaas niet in de buurt van de achterhoek...

Nav de probleemrapporten die ik steeds naar Microsoft stuur, moest ik een scanprogramma van hun downloaden.
Die heeft een uurtje of 5 staan draaien en heeft niks gevonden! Vreemd, nog steeds als ik op gmail bij Google klik gaat het hele beeld flikkeren.
Ik weet niet of die scan voor belang is voor de router, maar ik laat het voor de zekerheid even weten.
De handleiding voor de Netgear heb ik uitgeprint en daar ga ik dit weekend even rustig voor zitten, wordt vervolgd...........

Ik verstuur nooit probleemrapporten. Dat schilt tijd. Het zal misschien iets heel anders zijn.

Tja, als je niet eens in je mail kunt komen en Google er voor zorgt dat je ze nergens kunt bereiken, dan moet je al eens wat hè?

Je kan tijdelijk ook een hotmail account nemen...

Heb je trouwens ook eens geprobeerd de firewall uit te zetten en welke gebruik je?

Ik heb ook een ander account, maar er staat nog post in Gmail.
De firewall heb ik al geprobeerd.

Lutz, die steenoude handleiding va Netgear is inderdaad uit het stenen tijdperk!
Alle linken bestaan niet meer. Ik heb er 1 geprobeerd die ik via Google gevonden heb,
maar dat is dezelfde die ik op CD heb en dat gaat weer heel anders dat jou link.
Bovendien heb ik dat steeds geprobeerd, zonder resultaat.
Wat zal ik doen?

Een heel pragmatische aanpak: zelf kan je het niet oplossen. Je kan je modem, router en laptop naar een computerbedrijf brengen om het te laten installeren, of je kan een slimme jongen bellen die het bij jouw thuis oplost tegen betaling.

Anders kan je een nieuwe router en nieuwe laptop kopen en hopen dat het dan makkelijker gaat. Optie's een of twee lijken mij goedkoper.

En ik moet vrijdag weer naar Kleef...:thumb:

Helaas zit ik vrijdag niet in Nederland, alleen mijn dochter is er dan en die wil absoluut niks met pc problemen te maken hebben.
Het is eigenlijk toch te gek dat ik de door jou genoemde oplssingen moet gebruiken, terwijl UPC zegt dat het alleen maar een Plud and Play apparaat is (router) en dat zelfs een kind die nog aan kan sluiten.........

:) Om effe aan te haken op je laatste woorden: Plug and play werd (wordt) ook veel Plug and Pray genoemd...

En dat zelfs een kind die nog kan aansluiten, helemaal waar! Stekkertjes ergens in stoppen kan zelfs de allerkleinste. Maar het geheel nu ook nog werkend krijgen he? ;)

DAAR hebben ze het zeker niet over!

:) Om effe aan te haken op je laatste woorden: Plug and play werd (wordt) ook veel Plug and Pray genoemd...

En dat zelfs een kind die nog kan aansluiten, helemaal waar! Stekkertjes ergens in stoppen kan zelfs de allerkleinste. Maar het geheel nu ook nog werkend krijgen he? ;)

DAAR hebben ze het zeker niet over!

De router is bedraad plug and pray, en onbedraad ...

Je kan ook later eens de randstad bezoeken. Stuur je partner met je dochter shoppen, en schuif lekker op de bank aan.

De router kan kapot zijn. WLAN op de laptop kan kapot zijn. By the way: wanneer heb je voor de laatste keer windows op de laptop opnieuw geïnstalleerd? Alleen voor het geval dat Windows niet meer zo goed werkt. Hoe oud is trouwens de laptop? Mag die al vervangen worden? Ik denk alleen maar schriftelijk.

Zelf heb ik hier een steenoude pentium m laptop, die gewoon niet kan overlijden...:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan