Wifi adapter in n-modus zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karag68

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Hallo,

Ik heb een medion akoya P7818 laptop. Hier zit een Intel Centrino N2230 netwerkadapter in. Mijn router geeft b/g/n signaal uit, maar mijn laptop kan alleen b/g ontvangen. Volgens mij moet deze intel netwerkadapter ook n-signalen kunnen ontvangen. Kan men dit ergens in-/uitschakelen?

Bij voorbaat dank.

Mhh normaal moet of kan het de n zijn. Dat klopt wat je zegt. PCI-Express, 802.11n. Probeer deze help eens. Klikje

Kijk ook in Apparaatbeheer -> Netwerkadapters -> [dubbelklik op je Centrino] -> [kijk naar de instelmogelijkheden in het tabblad Geavanceerd]

Tijs.

Manamana:
Als ik jouw linkje open dan krijg ik hulp als de gehele netwerkkaart niet meer werkt, maar b/g werkt gewoon???

Tijs:
Als ik in de geavanceerde eigenschappen kijk, dan zie ik wel dat de n-modus ingeschakeld is, maar in het dropdownmenu waar ik de gewenste modus kan selecteren, kan ik alleen b/g selecteren en n staat er helemaal niet bij??

Ik krijg hier best grijze haren van.

De centrino in de laptop van mijn vrouw geeft ook niet aan dat die specifiek "N" ondersteund, maar de doorvoersnelheid e.d. is wel allemaal conform de N snelheid. Ook kan de kaart verbinden met "N" netwerken

Lijkt me dan een vraag voor (de helpdesk van) de fabrikant van de laptop: Ik heb zelf niet zo'n adapter, dus ik kan het allemaal niet naspelen.

Tijs.

Ik zal inderdaad de helpdesk eens vragen alhoewel ik hier meestal niet zo'n goede ervaringen mee heb. Allemaal bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan