Wifi antenne

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Wij hebben een Ring video deurbel maar het wifisignaal aan de buitenmuur is te zwak. Teveel isolatie met aluminium folie en veel staal in de muren.
We zouden eigenlijk een kleine wifiantenne moeten hebben met een utp kabel die we kunnen aansluiten op ons modem.
Heeft iemand een idee of tip voor ons? Zo klein mogelijk zodat het in een elektriciteit buisje past achter de bel.
Een extra wifipunt binnen achter de voordeur werkt ook niet, het signaal komt niet door de muur.
Ik hoop dat iemand ene tip heeft voor ons buiten een nieuwe bel met bedraad internet kopen want dan kunnen we zelf bedenken.

Aan enkel een antenne heb je niks, wat je zoekt is een accesspoint, en die krijg je nooit in een buisje verwerkt.
Misschien een richtantenne aan de buitengevel? Of anders een kabel trekken wat altijd nog het meest betrouwbaar is.

Aan enkel een antenne heb je niks, wat je zoekt is een accesspoint, en die krijg je nooit in een buisje verwerkt.
Misschien een richtantenne aan de buitengevel? Of anders een kabel trekken wat altijd nog het meest betrouwbaar is.

Dat zou alleen kunnen als je op een Ring een internetkabel kan aansluiten dan zou er geen enkel probleem zijn want het modem staat in de meterkast en vanaf daar gaat ook de stroomdraad naar de Ring. Maar dat gaat nu eenmaal niet bij een Ring.

Puppie interessant artikel maar dat is niets voor mij, ik ben daar niet technisch genoeg voor.

Laatst bewerkt:
Dan moet je toch een antenne buiten fixxen.

Je kunt het ook eens proberen om de Ring van een vaste voeding te voorzien. Om stroom te sparen zal hij op accu een minder sterk wifi signaal kunnen uitzenden.

Dan moet je toch een antenne buiten fixxen.

Is dat een voordeur met een raam erboven of ernaast ? Dan zou je kunnen proberen een 'wifi extender' (ev. draadloos = signaal oppikken, versterken en terug uitsturen) te plaatsen op de omkadering van zo een venster, aan de binnenkant !
Of een raam vlak boven die voordeur op de eerste verdieping misschien ?

Glas houdt het signaal amper tegen ... zo geraak je dan buiten toch aan een signaal denk ik.

Mogelijk dat een outdoor acces point wat is. Die kun je boven de de voordeur hangen of ergens waar je makkelijk een kabel naar buiten kan trekken, meer informatie

De voordeur is ook met aluminium en daarachter hebben we al een TP link en een versterker voor de Ring zelf geprobeerd.
Dat werkte ook niet.

Je vergeet te vermelden welk type Ring video je hebt.
Uit een Ring handleiding:
Rechterkant knippert wit: Dit betekent dat
uw Ring Doorbell zich mogelijk te ver van
uw router bevindt om een goed signaal te
ontvangen. Herhaal de instelprocedure in de
ruimte waar uw router staat. Als dit werkt, kunt
u een Chime Pro kopen om het wifisignaal te
verbeteren voor uw Ring Doorbell.
Meer informatie: ring.com/chime-pro

Als de router/modem over meerdere losse antennes beschikt zou één van die antennes naar buiten kunnen brengen met een coax kabel (met de juiste aansluitingen), dat heb ik zelf ook gedaan en werkt uitstekend.
Dat glas geen wifi signaal tegenhoud gaat alleen maar op voor normaal glas, heb je toevallig HR++ glas met metaline zonwering erin, komt er nauwelijks wifi-signaal doorheen weet ik uit ervaring. Schuifpui open->prima wifi in de tuin, schuifpui dicht->geen wifi in de tuin, dus daarom toen maar één antenne naar buiten verplaatst.

Het modem heeft geen antennes en de Ring geeft alleen via de app het wifi signaal weer. We hebben eerder zoals ik schreef al een versterker voor de Ring, de Chime Pro, geprobeerd maar die werkte ook niet.
En idd. we hebben ook HR++ glas met metaline zonwering in de deur.
Ik weet niet precies hoe het werkt maar omdat je in het modem utp kabels kan steken zodat je bedraad internet kan gebruiken hoopte ik dat we aan zo'n kabel ook een antenne konden doen. Helaas werkt dat blijkbaar niet zo en de Ring werkt niet bedraad. Wel gewoon aan de stroom dat wel maar niet met internet.

Begint erop te lijken dat je huis inderdaad een prima kooi van Farraday is - waar je dus met geen enkel middel een signaal van binnen naar buiten krijgt tenzij door een gat in de muur te boren ...:o

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat is het. We kunnen ook alleen met KPN mobiel bellen. We hadden beide een T-mobile abonnement maar dat konden we niet gebruiken. Als je buiten kwam kreeg je meldingen van gemiste oproepen want daar had je weer pas een signaal. Maar als je dan bijv. een keer 112 nodig hebt dan kun je die dus ook niet bellen. Nu betalen we dus 20 euro in de maand voor beide ipv. eerst 7 euro.
Het is idd. een kooi van Faraday.

Je hebt binnen toch Wifi, daar kun je je smartphone toch op connecteren hé ... zodat je 112 kan bereiken als het moet, zonder buiten te lopen ... (hopelijk nooit hé ...)

Laatst bewerkt:
Zie post #11 ... TS geeft aan dit allemaal al getest te hebben en dat het niet werkte.

Kabel in de router steken, deze naar buiten brengen en er een Ubiquiti accespoint aan hangen, zeker weten dat dat werkt.

Wat jij wilt bestaat wel
https://www.aliexpress.com/i/1852772412.html
Alleen ik heb er totaal geen ervaring mee en het is een setje voor de betere hobbyist, je zal zelf een behuizing moeten maken en het blijft de vraag of de antenne kabel inclusief antenne lang genoeg is om net ergens met een paar centiemeter buiten de muur te steken.

@ DigiCafee Zou je willen stoppen met onnodig quoten. Wanneer je direct reageert op een bericht is het niet toegestaan dit te quoten. Maakt het topic onnodig lang en veelal onleesbaar.

Graag, maar hoe kan ik op dit forum aangeven op welke post ik wil antwoorden/reageren zonder te quoten ?
Heb daar nog geen systeem voor gevonden vandaar dat ik vaak - misschien onnodig - quote gebruik ... kan je me even toelichten aub ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan