WIFI beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martindr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
Hallo, ik ben op zoek naar een programmaatje waarmee ik op een WIFI netwerk gebruikers kan blocken. Het gaat dus om blocken van gebruikers als ze WIFI code gebruiken.

Kent iemand zo'n programmaatje ?

Alvast bedankt.

Veel wifi access points kennen de mogelijkheid om clients op basis van MAC adressen te filteren. Voor de meer ervaren gebruikers is dit ook te omzeilen, maar dat kost al wat meer moeite.

Bedankt RogerS, maar ik ben niet een echte expert. Ik zoek een programma die ik op de laptop kan installeren en waarmee ik andere WIFI gebruikers kan blocken. Bestaat er zoiets ?

Mvg

Betwijfel het. Het beste is gewoon om even de handleiding van je accespoint erbij te pakken, en daarmee een sterk WPA2-PSK (als de apparaten die er mee moeten verbinden, het ondersteunen) instellen. Later kan je van dezelfde apparaten het MAC adres (vind je door op de Windows toets + R te drukken, en dan CMD intikken, en dan op enter te drukken. Tik dan 'ipconfig /all' in, zonder de haakjes. Het MAC Adres staat dan achter Fysiek-adres.) bij het MAC filter toevoegen (en die instellen dat de toegevoegde adressen enkel mogen verbinden met de accespoint)

oke bedankt, zal het eens proberen. Denk dat ik het begrijp. Jammer dat er niet een software tooltje is, waamee je kan monitoren en blocken.

Gr

Een all-in-one oplossing is er zover ik weet niet. Wat ik gebruik is een combinatie van een netwerk-scanner en de mac-filtering optie van mijn router. Een goede scanner voor android is overlook fing (welke ik gebruik), maar er zijn genoeg gratis alternatieven te vinden (voor elk OS).

Mac-filtering is door iemand met wat computerkennis wel te omzeilen maar voor de leken hier werkt het perfect ;)

oke, ga het maar eens proberen. Wil wat gebruikers blocken in een studentenhuis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan