wifi communiceert niet met mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

pauldj

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2018
Berichten
6
Hallo,

Sinds enige tijd kan mijn laptop geen verbinding maken met wifi dat ik thuis heb. wifi op andere plekken gaat probleemloos. Andere apparaten bij mij thuis kunnen ook gewoon met wifi communiceren ... alleen mijn laptop dus niet. Het is een ongeveer 6 jaar oude samsung. Hij werkt prima met de kabel erin. Het is dus alleen een wifi probleem.

Wat kan de reden zijn. Aub zo simpel mogelijk antwoorden. Ik ben geen expert, verre van dat.

Met vriendelijke groet, Paul
 
hier zijn meer gegevens over mijn latop

OS 17134.345
windows 10 home version 1803
processor AMD A6-4455M APU with Radiom (tm) HD Graphics, 2.10 GHz
64 bit operatingsystem

Ik weet niet waar ik kan zien welke Samsung het is. Ik ben maar een leek. Ik heb een hele tijd moeten zoeken hoe ik een antwoord kon versturen op uw bericht. Het is een voor mij zeer verwarrende site.

Ik hoop dat u hier iets mee kunt.

vriendelijke groet, Paul
 
Start > Instellingen > Netwerk & internet > Wi-Fi

Is Wi-Fi per ongeluk uitgezet?
Staat jouw Wi-Fi netwerk in de lijst van beschikbare netwerken?
 

Bijlagen

  • wifi.jpg
    wifi.jpg
    66,7 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Welkom op het Helpmij.nl forum,
Anders ga naar Apparaatbeheer, kan via Zoeken of Help, en zoek de WiFi adapter in de uitgeklapte lijst. Komt deze niet meer voor - dan de driver van de fabrikant downloaden, die geschikt is voor jou besturingssysteem en 32 of 64 bits. Staat deze in de lijst onder netwerkadapters maar staat er een uitroepteken in het kleine pictogram dan werkt de driver niet goed en kan je die weghalen nadat je versienummer en datum genoteerd hebt.
 
wifi wekt niet

hallo,
dank voor je bericht. ik heb gekeken en bij het uitgeklapte lijst staat nergens 'wifi-adaptor'. ik ga kijken of ik het kan downloaden. ik ben maar een leek. vriendelijke groet, paul
 
wifi wekt niey

hallo,
ik kan nergens iets vinden over wifi adaptor samsung downloaden, behalve dan bij bedrijven waarvoor ik moet betalen. ik heb geen idee waarvoor ik betaal want ze willen een heleboel drivers downloaden.
 
wifi werkt niet

dit is wat ik vond bij mijn instellingen, misschien kunt u hier iets mee,
SSID: VGV75196E93CA
Protocol: 802.11n
Beveiligingstype: WPA2-Personal
Netwerkband: 2,4 GHz
Netwerkkanaal: 6
IPv6-DNS-servers: 2001:4860:4860::8888
2001:4860:4860::8844
IPv4-adres: 192.168.2.4
IPv4-DNS-servers: 8.8.8.8
8.8.4.4
Fabrikant: Qualcomm Atheros Communications Inc.
Beschrijving: Qualcomm Atheros AR946x Wireless Network Adapter
Stuurprogrammaversie: 3.0.2.201
Fysiek adres (MAC): 50-B7-C3-EF-D2-4C
 
Allereerst: ga niet op Internet zoeken naar drivers want dan ben je nog lang bezig met allerlei rommel en niets nuttigs. Ga gewoon naar de site van Samsung en in het menu naar Drivers en Support. Selecteer jou model laptop en dan de Windows versie Windows 10 64 bits. Download het nieuwste stuurprogramma voor WiFi draadloos netwerk adapter. Installeer het. Kijk of het na opstarten voorkomt bij Apparaatbeheer in de groep Netwerkadapters en zonder uitroepteken in het kleine pictogram. Zoek in het netwerkcentrum naar jou netwerknaam en vervolgens ermee verbinden.

Heb je dan nog steeds geen WiFi verbinding thuis, want ik begrijp dat het geen probleem is op andere plekken en alleen geldt voor deze laptop, ga dan naar het menu van de router door het adres ervan (bijvoorbeeld http://192.168.2.254) wat onderop de router staat of in de handleiding ervan in te voeren in de adresbalk van de browser en verander de instellingen zodat de netwerknaam wel verschijnt in Netwerkcentrum. Misschien een beveiligingsprotocol wat de adapter ondersteunt. Selecteer een ander kanaal, dat is hier nu dus 6. Kies voor DHCP voor toewijzen van ip adres. Sta het apparaat toe om verbinding te maken. Ga in Windows bij Netwerkcentrum (het netwerkpictogram in het systeemvakje rechts onder op de taakbalk) naar jou internetverbinding en kies Eigenschappen > selecteer internet protocol versie 4 en kies weer Eigenschappen en gebruik de radio knop "Automatisch een ip adres toewijzen.
 
wifi problemen paul

Hallo,
Ik heb geen idee aan wie ik nu het antwoord stuur. ik heb van meerdere mensen een reactie gekregen maar ik weet niet hoe ik een antwoord aan één van hen moet sturen. ik heb zelden zo'n ingewikkelde site als helpmij.nl gezien. Jammer, want het is juist bedoeld voor hulp. Ik ga mijn zoektocht via jullie staken, want ik krijg tegengestelde reacties, het ligt aan de driver, het kan niet aan de driver liggen. verder moet ik dingen opzoeken op de site van samsung, waar die dingen niet te verkrijgen zijn, gezien de meldingen.
afijn, ik ga het elders proberen. ik dank jullie voor jullie antwoorden.

met vriendelijke groet paul
 
SSID: VGV75196E93CA
Beveiligingstype: WPA2-Personal
Netwerkkanaal: 6
IPv6-DNS-servers: 2001:4860:4860::8888 + 2001:4860:4860::8844
IPv4-DNS-servers: 8.8.8.8 + 8.8.4.4
IPv4-adres: 192.168.2.4
De Wi-Fi werkt goed, heeft een IP ontvangen van de router (192.168.2.4) en is ingesteld op netwerk "VGV75196E93CA" op kanaal 6 met WPA2.

Het heeft goed gewerkt met deze driver dus ik zou niet nu direct al naar een andere driver op zoek gaan.

Wat ik wel apart vind is dat de dns servers 8.8.X.X (google) zijn ingesteld maar dat mag voor de werking niet uitmaken.
Weet iemand of sommige providers of routers dit standaard doen?

Mogelijke oplossingen

Sommige laptops hebben een klein schakelaartje waarmee Wi-Fi uitgezet kan worden. Zit dit (meestal aan voor- of zijkant) op deze laptop?

Klik met de rechter muisknop op het ((( netwerksymbool rechtsonder vlak bij het klokje.
Klik dan met de linker muisknop op "Problemen oplossen" en laat Windows e.e.a. zelf uitzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee aan wie ik nu het antwoord stuur.
Aan iedereen. Dit is een typische eigenschap van een "forum". Aan de hand van alle eerder geplaatste berichtjes kan iedereen meedenken en proberen een oplossing voor u te vinden. Voordeel voor u is dat er veel verschillende oplossingen worden aangeboden waarvan mogelijk de meeste niet tot de oplossing voor uw probleem leiden. Het gaat eigenlijk hierom: des te meer oplossingen, des te groter de kans dat de oplossing voor uw probleem er tussen zit. Het is dan ook slim om elk berichtje goed te lezen en wel of niet uit te proberen, die keuze is aan u.

Het kan ook zijn dat er een berichtje wordt geplaatst als reactie op een berichtje van iemand anders. We begrijpen dat het daarom lastig kan zijn om alle aangeboden informatie (die soms tegenstrijdig kan zijn) te filteren. Mijn advies: bij grote twijfel, doe iets dan niet.
 
Laatst bewerkt:
Topic starter heeft wel WiFi op andere plaatsen dan thuis.

Succes met dit vraagstuk en graag gedaan.
 
Yep, klopt alfred. Blijft dus over de firewal op de pc of de router denk ik.

Klik met de rechter muisknop op het ((( netwerksymbool rechtsonder vlak bij het klokje.
Klik dan met de linker muisknop op "Problemen oplossen" en laat Windows e.e.a. zelf uitzoeken.
Pauldj, kreeg je bij deze actie een foutmelding? Zoja, welke foutmelding?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan