Wifi doet raar...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clash

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Goedendag!

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe computer, heb daarbij een TP-link internet adapter bijgekocht, en die werkte prima. Echter is nu het probleem dat ik als ik aan het gamen ben, constant het internet wegklapt, soms even een paar seconden, en soms moet ik zelf opnieuw inloggen.

Overigens heb ik zelf een ping -t google.nl command uitgevoerd, en hierbij zie ik opmerkelijk resultaat, de ping gaat van constant 5ms, naar ineens -179ms, terug naar 5 en ongeveer om de paar seconden (soms 3 soms 10) ineens naar 190, de +- 190 houdt deze ongeveer 3 tikken aan, om vervolgens weer terug op de 5 te vallen.

Ik heb van alles geprobeerd, en krijg haast het idee dat een driver niet correct is.

Soms gaat het goed, soms gaat het minder met de Wi-Fi, heb naar de internet provider gebeld, maar die kwamen op een lijntest uit op een constante 0,8ms ping snelheid, dus aan de lijn zou het niet moeten liggen.

Hieronder de link van de computer die ik gekocht heb:

http://www.enter247.nl/shop/index.php?dispatch=products.view&product_id=845

Overigens heb ik ook steeds fps laggs (wat met deze computer bij het spel Aion Ascension niet voor zou moeten komen, maar dit kan denk ik ook komen door de internet problemen, en dus de laad problemen van de mappen, toch?)

Als iemand mij kan helpen zou dit super zijn ! Weet iemand misschien een goede gratis driver updater?

Met vriendelijke groet,

Dennis

Draadloze verbindingen zijn zeer storingsgevoelig. Dat kan door van alles en nog wat komen: muren die het signaal storen, routers van de buren, apparaten in het algemeen die storen (magnetrons bijv.) etc. etc.
De beste oplossing is dan ook een draadverbinding, maar ook een verbinding via het electrischenet (powerline) is ook een goed alternatief.

Installeer "Wifi analyzer" eens op je gsm en kijk eens wat het signaal doet. Als dat interfereert met dat van bv. de buren, zou je eens een ander kanaal kunnen proberen.
Er zijn ook progjes direct voor op je pc. In feite beter omdat je dan de meetwaarde van je pc ziet. Ik lees ergens dat het signaal moet toch wel boven de 65 db uitkomen voor een betrouwbare verbinding.
Onze tab had ook een wifi probleem. Dat heb ik grotendeels opgelost door van de dualbandrouter alleen de hoogste band te gaan gebruiken.
Het zal een kwestie van uitproberen zijn.

Toen ik mijn computer net had had ik er geen problemen mee, overigens is de TP-link adapter een die door muren heen gaat. Heb dus op zolder gewoon "uitstekend" signaalsterkte, alleen schommelt de ping. Ik heb al andere kanalen geprobeerd maar dit levert geen ander resultaat. Overigens doet het internet het soms een hele middag/avond zonder problemen, om vervolgens weer kuren te krijgen. Wij maken thuis gebruik van glasvezel internet. Ik zag toevallig gister bij: rechtstmuisknop op Computer > beheren>apparaatbeheer dat er bij overige een ethetnetcontroller een geel uitroepteken had staan, maar kon hiervan geen stuurprogramma bijwerken. Overigens via meerdere driver updater programma's gekeken en deze gaven allemaal aan dat de driver voor mijn TP link niet up-to-date is, maar kost me geld om het dan wel bij te werken. Iemand suggesties nog?

Ik heb het inmiddels opgelost, weet niet of dit zo blijft maar dat kan haast niet anders. Had een ethernet-controller erin zitten die geen stuurprogramma had, heb via realtek toch een driver geinstalleerd en doet het nu weer perfect!

Uiteindelijk was het dus toch niet opgelost, maar gewoon een goede run voor de wifi. Na nog wat puzzelen heb ik mijn virusscanner "AVG" verwijdert, en inmiddels is het probleem toch echt voorgoed opgelost. Dit wilde ik even laten weten voor mensen die eventueel tegen hetzelfde probleem aan stuiten.

Ik neem aan dat je dan een andere virusscanner gebruikt? Je kunt immers niet zonder.
Zelf game ik niet dus daar heb ik geen ervaring mee. Hoe kwam je op het idee dat het AVG is. Je hebt immers ook een goede run gehad met AVG.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan