WiFi "draait door"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brainstorm

Verenigingslid
Lid geworden
11 jun 2008
Berichten
159
Beste lezer van dit bericht,

Zit heerlijk in een hotel in Oostenrijk te genieten, overkomt je het volgende:
Had een mooi plaatje met m'n iPad gemaakt van de sneeuw, wil dit verzenden, lijkt goed te gaan, maar nee toch niet, de WiFi van het hotel heeft het kennelijk niet op een fotobestand. Het cirkeltje naast de verbinding links boven blijft maar draaien. Naast verzenden kan ik dus ook niet meer binnenhalen.
Alles wordt dwarsgezeten door die uitgaande mail. Conclusie die mail moet er worden uitgegooid o.i.d.
Wie kan mij de oplossing geven.

Ik kijk af en toe wel op de site of zich iemand heeft gemeld.

Met vriendelijke groet,
Harry
 
Dacht ik het niet, Manamana

Dat ding kostte overigens wel een paar centen.
Maar goed ik heb al een keer een herstart uitgevoerd hetgeen niet hielp.
Ik kan ook nog een harde reset uitvoeren, maar ik overzie niet helemaal de gevolgen daarvan.
"Men" schrijft dat de persoonlijke data en instellingen bewaard blijven; dan vraag ik me af wat blijft niet bewaard.

Ik hoor graag van je.

Met hartelijke groet,
Harry
 
Hoi Harry, goed gedacht he.

Inderdaad ik zou eerst gaan voor een soft reset. Lukt dat niet dan harde. Maar is dat cirkeltje weg. (ga naar postvak uit en delete dat ding)

Ga na waar die wifi staat. Vragen en ga kort bij staan. Misschien zit je te ver weg signaal.

Maar mij lijkt een softie genoeg. Aan en uit zetten.

Dit is wat gebeurd en nee als het goed is raak je niets kwijt op je IPAD.

Ik zocht even dat scheelt mij behoorlijk wat typewerk. Klikje Succes.

Off Topic: En leuke sneeuw?? Fijn skieen en drinken??
 
Laatst bewerkt:
als je de hotelwifi gebruikt is de kans groot dat de mailserver niet overeenkomt met jouw serverinstellingen.
Probeer eens te verzenden via bvb gmail of hotmail.
 
Dat is nou net de grap Manamana, in het bakje uitgaande post heb ik hem zien staan, dus dat stadium is de mail voorbij. Maar het cirkeltje draai nog steeds, hij zal nog steeds ergens in de pijplijn zitten.
Verder is het WiFi wel zwak, maar ik zit ook op internet dus dat moet logischerwijs voldoende zijn.
Het is nog wat vroeg, maar ik zal in de loop van de dag een harde boot maken.
Het resultaat lees je.

Off topic:
De sneeuw ziet er wel erg wit uit, in het dal een cm of 10, boven volop aanwezig.
De latten heb ik niet meer onder en het bier is gemaakt met Quelwasser dus dat zit wel goed!
A propopos Mijn Avatar vind je denk ik niet zo bijzonder want ik hoor je er niet over, maar dat maakt niet uit.

Ik meld me binnenkort weer, eerst een lekker,plaat ontbijtje.

O, ik zie nog een reactie.
Hallo de jean,
Het lijkt me dat het niet met de hotel-WiFi te maken heeft, immers tot ik die foto verstuurde kon ik zowel inkomende als uitgaande post verwerken.

Ik denk eerder dat het ligt aan het feit dat de WiFi er af en toe helemaal uit ligt. Als dit gebeurt net op het moment dat zo'n "zwaar" bestand wordt doorgesluisd gaat hij wellicht daar in de fout.
 
Een wifi probleem is vaak dit, valt regelmatig je verbinding weg of kun je helemaal geen verbinding meer maken met je draadloze netwerk dan kan het zijn dat je IOS 8 voor problemen zorgt. Dit is vooral het geval bij de iPad mini, maar het is op te lossen. Navigeer naar Instellingen, Algemeen, Stel opnieuw in, Herstel netwerkinstellingen. Maak hierna opnieuw verbinding met het Wi-fi netwerk en het probleem zou opgelost moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn dan wellicht de locatievoorziening voor Wi-Fi uit te schakelen. Ga naar Instellingen, Privacy, Locatievoorzieningen, Systeem, WiFi-netwerken. En die foto, probeer je die te mailen of probeer je die op/naar een website door te sluizen. Hoe groot is het bestand.


Zonder dollen. En je avatar is mooi uitgezocht, leuk om een schilderij van te maken.
 
Beste Manamana,

Je 2e optie, WiFi locatievoorzieningen heb ik uitgeprobeerd - geen resultaat.
De 1ste optie heb ik nog niet (durven) uitvoeren. Ik heb een iPad air en ik zo weinig kennis/info om vast te stellen wat het systeem doet als ik terugga naar de fabrieksinstellingen of anders gezegd is er een risico dat ik verder achterop raak daardoor.
Kun je me geruststellen/uitleggen wat er dan gebeurd.

Hartelijke groet,
Harry
 
Dat zou ik zeker niet daar doen. En je moet je paswoord zeker weten 100 % hebben anders krijg je daar problemen mee.

Tip: Je moet zeker eerst een goede backup hebben van je IPAD. (Aanrader)

Het lijkt allemaal makkelijk op het eerste oog, maar als je goed doorleest is een foutje zo gemaakt.

Dus voorzichtigheid geboden. En dan leesvoer. Hier het betere leesvoer
 
Laatst bewerkt:
Beste ManaMana,

Je had me wel eerder mogen waarschuwen voor die 1ste optie. Je weet dat ik onvoldoende kennis in huis heb om dit onderbouwd uit te voeren!

Overigens vindt er een automatische Back-up plaats via iCloud en weet ik het Apple-wachtwoord 100%.

Ik zal in ieder geval de informatie van TabletGuide.nl tot mij nemen, maar vooralsnog wacht ik met het terugzetten naar fabrieksinstellingen om mijn probleem op te lossen tot ik weer thuis ben.

De mail pik ik wel op van de Google-site.

Ik hou deze topic nog even open om het eindresultaat te melden.

Manamana en de Jean bedankt voor jullie inbreng.

Met hartelijke groet,
Harry
 
Je had me wel eerder mogen waarschuwen voor die 1ste optie. Je weet dat ik onvoldoende kennis in huis heb om dit onderbouwd uit te voeren! :D

Ja sorry, dat had inderdaad eerder gemoeten. Harry laat het weten he. Toch leuk die avatar. Groeten en niet off piste he. :p
 
Laatst bewerkt:
Beste ManaMana,

Als er één off-piste was was jij . . .
[de tekst hierboven is wellicht wat te scherp, mijn oprechte excuses hiervoor; zat niet al te goed in m'n vel vanwege de substantia nigra]
Zoals ik al schreef ik bewaar de ellende voor thuis.
Ik heb trouwens nog wel een harde boot gedaan; ik kwam nl. nergens meer in. Of dit te maken met je 2e opties ik weet het niet/lijkt mij niet. In ieder geval draait de zaak weer.

Het WiFi bereik is wel abominabel. Ze hadden al eens versterkers geplaatst maar dan werd alleen maar slechter.
Ze hebben hier van die voor-oorlogse dikke muren!

Je hoort van mij als ik de zaak weer op orde heb.

Groet,
Harry
 
Laatst bewerkt:
Beste Manamana,

Het antwoord lag dichter bij huis dan we dachten, maar ja IK zat in Oostenrijk .

Op enigerlei wijze heeft de uitgaande mail niet goed z'n weg kunnen vinden naar buiten. Niet goed betekent in dit geval dat de mail wel is aangekomen op het mailadres, maar in z'n weg naar buiten moet er iets fout zijn gegaan in de WiFi danwel upload.

Mijn computerexpert heeft de Google-account eruit gegooid en weer aangemaakt. Dat was het en alles doet het weer correct!

Oostenrijk was mooi, zon, sneeuw en bergen voor 15 dagen.
Epe is mooier voor de rest van het jaar als ik niet weg ben.
Enne . . . voortaan iets voorzichtiger zijn met je voorstellen , maar het zei je vergeven !


Met hartelijk groet,
Harry
 
Harry.

Hier ben ik totaal door blij gemaakt. Dank je dat je me vergeeft. Ik was al aan het bibberen.:p
In ieder geval opgelost en tot de volgende keer maar weer zou ik zeggen. Groet Manamana. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan