wifi driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nathalie.D

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Hoi , ik krijg de wifi niet aan het werken op de laptop kan nergens de goede software vinden wie kan mij helpen.

Packerd Bell Easynote MIT-RHEA-C alle software van geluid enz heb ik wel kunnen vinden maar dit voor de Wlan niet :(

Windows 7 32 bits
1,5 gb geheugen

Welke draadloze wifi kaart zit in de laptop ??

Alvast bedankt voor de hulp

Groetjes

Nathalie

Kijk of je van Systeeminformatie iets wijzer kan worden.
Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → map Systeemwerkset → Systeeminformatie.

Klik in het programma op Onderdelen → Netwerk → Adapter
Zoek in het rechtervenster naar Wireless Network Adapter

Geen idee welke het precies is, maar mogelijk een Easynote R1 versie.
Daarvan staan de XP drivers: hier. [Ik zie rhea_c in alle bestandsnamen, dus de kans is inderdaad groot dat het klopt! :)]
Zoals je ziet kun je dan zowel een Ralink als een Atheros wifi kaart hebben. Als ik Google (en de driver-informatie op bovenstaande link) mag geloven is de kans op een Atheros groter, en dan specifiek een AR5001X of AR5001+
Is het een AR5001X, dan is dat slecht nieuws, want daar zijn geen recente drivers voor.
Is het een AR5001X+: Daarvan bestaan géén W7 drivers, maar wel 32bits en 64bits Vista drivers.
Atheros voert ze niet, dus je zult ze op atheros.cz moeten vinden: hier voor Vista 32bit en hier voor Vista 64-bit.

Andere mogelijkheid is een AR5006X. Daar kun je niet bij Atheros een driver van vinden, maar wel bij Atheros.cz. hier voor Windows 7 32-bit en hier voor Windows 7 64-bit.

Misschien wel de beste kans met deze driverset. Downloaden, helemaal uitpakken en dan in de Install_CD map setup.exe starten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan