WiFi extender opnieuw instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel 09 09

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2009
Hallo,

afgelopen weekend hebben we een nieuw internetabonnement afgesloten.
Nu probeer ik mijn WiFi-extender opnieuw in te stellen zodat de extender het juiste netwerk doorstuurt (het oude netwerk bestaat immers niet meer), maar ik krijg het niet voor elkaar.
Het gaat om een ON Networks N300RE repeater. Ik heb al geprobeerd de extender te resetten, maar hij blijft 'verbonden' met het oude netwerk.
In de handleiding die ik heb staat niet hoe je de extender moet her-installeren, dus ik loop vast.
Zijn er mensen die hetzelfde apparaat hebben of hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Lijkt mij dat (als je 'hoofdrouter' een WPS knop heeft) dat je met WPS het binnen 5 minuten werkend moet kunnen maken:
instructie m.b.t. WPS

Instellingen zijn op deze manier te veranderen, oftewel te verbinden met het wifi van de extender (dus met het XXXX_EXT wifi netwerk) en dan in een webbrowser de volgende pagina openen: http://www.mywifiext.com
Overigens zal dat waarschijnlijk niet werken als XXXX niet bestaat als wifi netwerk van een wifi router, omdat je pc/laptop dan (hoogstwaarschijnlijk) geen ip-adres krijgt, maar mogelijk is het apparaat zo slim om DHCP server te spelen als het netwerk dat geëxtend wordt niet (meer) bestaat.

Handleidingen voor jouw apparaat: hier de NL installatiegids en hier de ENG gebruikershandleiding.

Apparaat terugzetten naar fabriekswaarden staat in de ENG gebruikershandleiding, op pagina 5: "Factory Reset button. To use this button, stick a paper clip into the reset hole and hold it until the Status LED flashes."

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan