Opgelost WiFi Extender RE200 AC750

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.992
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,
Ik heb een paar vragen over een TPLink WiFi Extender Model RE200 AC750 v.5 (Dual BAND)
Van de week geheel geinstalleerd en geconfigureerd, maar ik heb nog een paar 'zwarte gaten'.
De Extender of Booster moet ik straks verplaatsen naar z'n definitieve plaats, dus ik moet hem loskoppelen van het stroomnet.

1) Kan dat zo maar of moet ik die Extender dan weer opnieuw configureren, nadat hij los van 220V is geweest?
2) Er worden 2 netwerken in samengebracht, nl een 2.4G_EXT en een 5G_EXT netwerk. In deze netwerkjes is de mogelijkheid om de SSID te verbergen
Wat houd dat precies is? En waar is dat nuttig voor?

3) Ook kan ik kiezen tussen 'gerandomiseerde MAC' en 'apparaat MAC'
Wat is het verschil en welke stand moet ik nemen?

Met vriendelijk groet
Dukkel
 
Hallo,
Niemand reageert, zie ik.
Hoeft ook niet meer, want ik heb het hele spul al zelf aan de gang gekregen.
Dus deze vraag is opgelost
 
SSID verbergen zou je kunnen zien als een beveiligingsmaatregel. Het netwerk is er wel maar je zult dit in je apparaat niet zien. Om te verbinden zul je dan handmatig de netwerknaam moeten intypen. Met een beetje sniffer kun je het netwerk natuurlijk wel zien. Dus super veel veiliger is het natuurlijk niet.

Ooit was het idee van een MAC adres dat dit wereldwijd uniek is en hardwarematig aan een apparaat is gekoppeld. Echter vanuit beveiling kiezen steeds meer besturingssystemen er voor om gedeeltelijk random MAC adressen te gaan gebruiken. iOS en Android doen dit bijv. ook al. Hierdoor is een endpoint lastiger te herkennen.
 
Dank je, hier heb ik wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan