WiFi extender: Regelmatig beperkte verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scandax

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen een WiFi extender, aangezien de router een te zwak signaal heeft om mij op zolder van internet te kunnen voorzien. Alles werkt perfect, behalve het feit dat de internet verbinding regelmatig veranderd van "Verbonden" naar "Beperkt". Ik heb een vast IP adres (192.168.16.250) en het IP adres van de router is 192.168.16.1.

Handige info:
Besturingssysteem: Windows 8 64-bits.
WiFi extender: TP-Link Wireless N TL-WA850RE
Netwerk adapter die aan mijn PC zit aangesloten: Netgear WG111v2 (een oud ding. maar hij functioneert nog zoals het hoort)

Ik heb zelf vrij weinig ervaring op dit gebied.
Wie kan mij helpen?

Edit: Ik heb zo het idee dat het aan mijn PC ligt. Mijn telefoon heeft wél gewoon een constante, goede verbinding... Drivers zijn up-to-date.

Laatst bewerkt:
Ik had net nog op een ander topic geantwoord met een soortgelijk probleem. Ik denk persoonlijk dat de netwerk adapter aan het overlijden is, maar je zou eens een kans kunnen wagen om bij de andere topic te gaan kijken en de stappen te proberen:
Topic van helpmij met soortgelijk probleem.

Succes!

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb het andere topic dat je suggereerde eens bekeken, en heb de punten 1 t/m 3 uitgesloten.
Het kan inderdaad aan de netwerkadapter liggen, zeker aangezien het feit dat ik alleen als ik die adapter gebruik problemen heb.
Twee vragen:
- Weet jij hoe ik het kanaal kan veranderen waarop mijn WiFi extender uitzendt? Als ik inlog in mijn WiFi extender, is er nergens een optie te zien waarmee ik het kanaal kan veranderen. Momenteel staat hij op 3, net zoals mijn router (of zenden ze altijd op hetzelfde kanaal uit?)
- Wat mij verder opviel is dat mijn netwerk adapter het signaal van mijn router én het signaal van de WiFi extender oppikt, beide hebben hetzelfde SSID. Kan het ook hier aan liggen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan